IBM's gode og dårlige harddiske
Fra : Christian Iversen

Dato : 07-06-01 19:17

Hej NGs.

Jeg har for nogle uger bedt læserne på d.e.h.drev om at fortælle om
gode/dårlige erfaringer med IBM's harddiske fra 75GXP-serien.

Jeg ville prøve at danne mig et overblik, men dette har vist sig at være en
anelse svært på Usenet. Af denne grund har jeg lavet en hjemmeside, hvor man
kan taste oplysninger om sine IBM-harddiske ind.

Adressen er: http://ibm.flawless.dk

Når jeg har fået en vis mængde henvendelser, vil jeg se om man kan finde et
mønster, det kunne f.eks. være at alle fra land x fejler, eller sligt.

Hvis der er problemer, mangler, eller åbenlyse fejl, så må i gerne sige til.
På forhånd tak

FUT: dk.edb.hardware.drev (jeg kun dk.edb.hardware på opfordring

--
Regards, Christian Iversen [Flawless] [FIDUSO]

Fra : Bear

Dato : 08-06-01 01:05

Det er altså kun rygter de historier med IBM diske.

Jeg har tre IBM'er (to GXP75) og har ingen problemer haft. Min lillebror har
to IBM'er (en GXP75) - ingen problemer, en kammerat med en IBM - ingen
problemer, anden kammerat med fire IBM'er (alle GXP75) - ingen problemer,
endnu en kammerat med 3 IBM'er (alle GXP75) - ingen problemer og sidste har
en IBM GXP75 22 GB - ingen problemer.

Jeg kender en del flere med IBM diske og har heller aldrig hørt dem klage.

IBM laver de bedste diske på markedet til IDE | period! |

Bear

ICQ: 2745075

Fra : SA

Dato : 08-06-01 07:22

Det er IKKE kun rygter. Jeg har haft 2 der begyndte at fejle. Min kammerat
har haft en, og jeg kender andre der også har døjet en del med dem.
Når de begynder at fejle, starter det med Bad Sectors eller også siger
disken underligt, eller begge dele.

Der er mange der har haft problemer med disse modeller, hvilke alle er
7200RPM diske. Så vidt jeg har forstået, er den næste "serie" af harddiske
fra IBM 5400RPM diske..!

SA

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 08-06-01 16:59

Jeg har haft 4 IBM diske alle sammen med med fejl. Nu bruger jeg ALDRIG mere
deres diske men holder mig til gode gamle og stabile Western Digital..

Fra : Christian Iversen

Dato : 08-06-01 13:56

> Jeg har haft 4 IBM diske alle sammen med med fejl. Nu bruger jeg ALDRIG
mere
> deres diske men holder mig til gode gamle og stabile Western Digital..

Har du tastet dem ind?

Idéen med denne lille undersøgelse, er jo at se om der viser sig et mønster,
således at man kan komme UD OVER "jeg kender altså en som..."

Hvis du har set to hvaler, og den ene er hvid, ville det så betyde at
halvdelen af alle hvaler er hvide??

--
Regards, Christian Iversen [FIDUSO]

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 11-06-01 13:16

Er western digitals diske ikke bare IBM diske i forklæding?? Det har
der ihvertfald været tilfælde af tidligere...

Mvh. manden der i en HD park på 6 GXP75 diske fra ungarn endnu ikke
har haft nogen former for problemer.

Fra : blueeye

Dato : 11-06-01 19:49

On Mon, 11 Jun 2001 14:16:00 +0200, "Brian Bilenberg"
<brian@bilenberg.dk> wrote:

>Er western digitals diske ikke bare IBM diske i forklæding?? Det har
>der ihvertfald været tilfælde af tidligere...
>
>Mvh. manden der i en HD park på 6 GXP75 diske fra ungarn endnu ikke
>har haft nogen former for problemer.

Jeg har ikke haft problemer med ibm, og har haft fire diske, blandt
andet to gxp75.

Fra : CBS

Dato : 08-06-01 10:21

On Fri, 8 Jun 2001 02:05:00 +0200, "Bear" <the-merc@usa.net> wrote:

>Jeg kender en del flere med IBM diske og har heller aldrig hørt dem klage.
>
>IBM laver de bedste diske på markedet til IDE | period! |

Har selv IBM der kører uden problemer i et år. Har dog hørt rygtet
bekraftet af en selvbygger, der har lavet en del maskiner. Men det var
noget med at enten kører den med det samme ellers er der fejl. Altså
ikke "slid" fejl der kommer senere.

Jeg har spurgt min chef, der har 15 års prof. erfaring med diske, om
han har noget mærke han kan anbefale. Svaret er klart nej, og det
eneste var at jo mindre diskene bliver, jo hurtigere går de i stykker
??!!

\carsten
--------
Fjern xxx i mail

Fra : DWM

Dato : 08-06-01 23:01

"CBS" <boehrkxxx@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> han har noget mærke han kan anbefale. Svaret er klart nej, og det
> eneste var at jo mindre diskene bliver, jo hurtigere går de i stykker

Det vil jeg nu ikke give ham ret i. Jeg har IBM harddiske der er 8-9 år gamle
og de fungere stadig perfekt. Derimod har jeg 2 nye IBM diske som har
"grown defects". For at sige det på en anden måde. De har begge bad sectors
og fik det ret hurtigt efter jeg købte dem. Skal så dog lige siges at de også kører
perfekt påtrods af det. (nej det er ikke 75gxp modellerne som folk siger der er
så mange prob. med)
Den ene disk er 1 år. Den anden er vel 3-4 måneder.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Allan Olesen

Dato : 08-06-01 17:15

"Bear" <the-merc@usa.net> wrote:

> [...]
>endnu en kammerat med 3 IBM'er (alle GXP75) - ingen problemer og sidste har

Hvor stor en fejlprocent vil du betragte som acceptabel?

Når du har fortalt mig det, skal jeg fortælle dig sandsynligheden for
at, at 14 mennesker, som har købt diske med denne fejlprocent, ikke
oplever problemer.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?