10MB begrænsning i mailbox ????
Fra : Brian S. Jensen

Dato : 21-09-05 11:16

Hej

Hvorfor er det lige at man hos TDC er begrænset af 10MB mailbox ?

Og hos B-One er den helt nede på 7MB - på trods at man har 300MB
til rådighed - men altså max. 7MB ad gangen ?

Er der nogen teknisk forklaring ?

B-One support siger bare "det kan ikke ændres" ??

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Hans

Dato : 21-09-05 11:29

Brian S. Jensen wrote:
> [...]
> til rådighed - men altså max. 7MB ad gangen ?
>
> Er der nogen teknisk forklaring ?
>
> B-One support siger bare "det kan ikke ændres" ??

Det er nok den generelle holdning for at forhindre transport af alt for
store mails. Ved mailtransport er der et overhead på ca. 30% på grund af
kodningen, så egentlig er denne transportform et rigtigt dårligt valg i
forhold til http eller ftp.

Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-09-05 12:23

Brian S. Jensen skrev:

> Hvorfor er det lige at man hos TDC er begrænset af 10MB mailbox ?

Fordi de har sat den grænse.

- og hvorfor så det?

Tja, jeg kan da gætte: Der er nok fordi der er nogle der ikke
fjerner deres mails fra serveren.

> Er der nogen teknisk forklaring ?

Næ, ikke i den forstand at jeg f.eks. kan sætte min mailboks til
en vilkårlig størrelse på mit webhotel. Jeg har dog endnu til
gode at se at der bliver brugt mere end hvad 10 MB kan klare.

--
Bertel