Forbindelse til MySql 4.1
Fra : P.E. Nikolajsen

Dato : 21-09-05 07:42

Hej NG

Jeg har lige opdateret min Mysql-server til version 4.1, og har nu fået det
problem at jeg kun kan locke på som localhost - ikke via en IP-adresse. I
det gamle system var der indføjet en 'bind-address' i my.ini, men gør jeg
dette i den nye siger serveren at den ikke kan reconnecte, og nægter at gøre
noget andet. Tilsyneladende er alle User information sat op med host name -
men det er kun localhost der giver adgang...

Er der nogen som har et bud på hvad løsningen er??

Mvh
Poul Erik

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-09-05 17:03

On Wed, 21 Sep 2005 08:42:27 +0200, "P.E. Nikolajsen" <pen@akacia.dk>
wrote:

>Er der nogen som har et bud på hvad løsningen er??

Din my.cnf indeholder:
skip-networking
....?

--
- Peter Brodersen

Fra : P.E. Nikolajsen

Dato : 21-09-05 19:04

Nej, det gør den ikke.
My.ini se således ud:
# MySQL Server Instance Configuration File
# ----------------------------------------------------------------------
# CLIENT SECTION
# ----------------------------------------------------------------------
[client]
port=3306
default-character-set=latin1

# SERVER SECTION
# ----------------------------------------------------------------------
[mysqld]
# The TCP/IP Port the MySQL Server will listen on
port=3306
basedir="C:/Program Files/MySQL/MySQL Server 4.1/"
datadir="C:/Program Files/MySQL/MySQL Server 4.1/data/"
default-character-set=latin1
default-storage-engine=INNODB
max_connections=100
query_cache_size=0
table_cache=256
tmp_table_size=9M

thread_cache_size=8

#*** MyISAM Specific options

myisam_max_sort_file_size=100G
myisam_max_extra_sort_file_size=100G
myisam_sort_buffer_size=18M
key_buffer_size=11M
read_buffer_size=64K
read_rnd_buffer_size=256K
sort_buffer_size=256K

#*** INNODB Specific options ***
#skip-innodb
innodb_additional_mem_pool_size=2M
innodb_flush_log_at_trx_commit=1
innodb_log_buffer_size=1M
innodb_buffer_pool_size=18M
innodb_log_file_size=10M
skip-show-database
#Use old password encryption method (needed for 4.0 and older clients).
old-passwords

Og brugerne i user-databasen er oprettet således
111.111.111.% bruger password

således at brugeren kan logge på enhver af computerne, men serveren vil ikke
accepter log on og returnere med en 10060 fejl-kode. Serveren acceptere kun
log on fra localhost.
Firewallen (hardware) er anbragt mellem intranettet og internettet og
virkede upåklageligt før serveren blev opdateret.

Fra : P.E. Nikolajsen

Dato : 21-09-05 23:40

Spiller det nogen rolle at tabellen mysql.host er tom?

mvh
Poul Erik

Fra : P.E. Nikolajsen

Dato : 23-09-05 20:38

Har prøvet at installere MySql 4.1 på en anden computer (B). Det virker. Jeg
kan nu via administrationsprogrammet komme i kontakt med serveren på den nye
computer. Altså den gamle (A) kan komme i kontakt med A og med B, men B kan
kun komme i kontakt med B og ikke A. ??

Mvh
PE