Ekstern HD-boks
Fra : Ulrik

Dato : 20-09-05 22:37

Hej,

Jeg kunne godt bruge en ekstern HD-boks, der passer til både PATA og
SATA-diske. Det har jeg bare ikke rigtig set nogen steder! Er der nogen,
der kan hjælpe?

Hvis den så har både USB og FireWire interface ville det være helt
perfekt :)

Ulrik

Fra : Hans

Dato : 21-09-05 02:45

Ulrik wrote:
> Hej,
>
> Jeg kunne godt bruge en ekstern HD-boks, der passer til både PATA og
> SATA-diske. Det har jeg bare ikke rigtig set nogen steder! Er der
> nogen, der kan hjælpe?

De findes mig bekendt ikke, så det er nok årsagen til at du ikke kan finde
dem. Der vil nok også være meget lav efterspørgsel på sådan et koncept, da
det kun handler om at træffe et valg ud fra den disk som skal bruges i
boksen. Hvis boksen skal indeholde begge interfaces bliver den jo også
tilsvarende dyrere, og jeg tvivler på man kan sælge en ekstern harddiskboks
til 7-800 kr.

> Hvis den så har både USB og FireWire interface ville det være helt
> perfekt :)

Det er til gengæld ikke noget problem at finde.

Hans

Fra : Ulrik

Dato : 21-09-05 15:47

Hans wrote:
> [...]
> tilsvarende dyrere, og jeg tvivler på man kan sælge en ekstern harddiskboks

"den disk"? Pointen for mig i sådan en box er da netop, at man kan
skifte disken ud nemt - ellers kunne jeg lige så godt skrue den fast i
maskinen.
Og ja - self. bliver boksen dyrere, jo mere den skal kunne...

Ulrik

Fra : CopyCat

Dato : 21-09-05 07:52

> Jeg kunne godt bruge en ekstern HD-boks, der passer til både PATA og
> SATA-diske. Det har jeg bare ikke rigtig set nogen steder! Er der nogen,
> der kan hjælpe?

Zitech her en ... det er dog kun til USB..
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=157792

Der findes også en ALLNET .. men den kan kun køre SATA.. og stadig kun USB
... http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=122040

Jeg har ikke testet nogen af modellerne ..

~~Frank .,

Fra : Ulrik

Dato : 21-09-05 15:48

CopyCat wrote:
> Zitech her en ... det er dog kun til USB..
> http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=157792

Nej desværre ikke! Det er en trykfejl - jeg HAR været i Zitech*g*

> Der findes også en ALLNET .. men den kan kun køre SATA.. og stadig kun USB
> .. http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=122040

Der er "masser" der kan køre SATA alene. Jeg prøver at finde en, der kan
begge dele.

Ulrik

Fra : CopyCat

Dato : 23-09-05 07:59

> Nej desværre ikke! Det er en trykfejl - jeg HAR været i Zitech*g*

Så har du nok ikke været der længe nok .. jeg har snakket med min kammerat
som jeg bestilte den til ..

og han bekræfter at der er både SATA og PATA kabeltilslutninger i boxen ..
(Nøjagtig som man kan læse på både Zitechs hjemmeside og se billeder af på
Kinesiske hjemmesider.. )

~~Frank .,

Fra : CopyCat

Dato : 23-09-05 08:08

> (Nøjagtig som man kan læse på både Zitechs hjemmeside og se billeder af på
> Kinesiske hjemmesider.. )

Her er fx en japansk computerbutik .. hvor der er billeder af boxen:

http://www.sun-trust.net/products/scythe/peripheral/drivemaster35.htm

~~Frank .,

Fra : Ulrik

Dato : 24-09-05 14:09

CopyCat wrote:

> Her er fx en japansk computerbutik .. hvor der er billeder af boxen:
>
> http://www.sun-trust.net/products/scythe/peripheral/drivemaster35.htm

Det er godt nok sært! Jeg ved ikke om det ER den samme box, men jeg stod
med kassen i hånden i Zitech, og der stod intet om, at der
SATA-tilslutning til...
Nå - jeg må jo bare af sted igen, og blive helt sikker. :)

Ulrik

Fra : CopyCat

Dato : 23-09-05 08:12

> Kinesiske hjemmesider.. )

Her er så endnu en Japaner ., han har så ikke bare nogle rigtig gode
billeder ., han har også testet den ..

http://myhard.yesky.com/harddisk/286/2100786.shtml

~~Frank .,

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 21-09-05 14:05

Ulrik wrote:
> Jeg kunne godt bruge en ekstern HD-boks, der passer til både PATA og
> SATA-diske. Det har jeg bare ikke rigtig set nogen steder! Er der nogen,
> der kan hjælpe?

Har du overvejet et ekstern SATA kabinet istedet - de er billige og du
får fuld hastighed på disken..

Fra : Ulrik

Dato : 21-09-05 15:50

Uffe S. Callesen wrote:
> Har du overvejet et ekstern SATA kabinet istedet - de er billige og du
> får fuld hastighed på disken..

Hastigheden er ikke så interessant igen - det er i hvert fald ikke det
primære. Mere muligheden for nemt at kunne skifte disken, og flytte den
mellem stationær og bærbar fx.

Ulrik

Fra : Khawk

Dato : 22-09-05 22:42

"Ulrik" <you.dont@need.it> skrev i en meddelelse

> Hastigheden er ikke så interessant igen - det er i hvert fald ikke det
> primære. Mere muligheden for nemt at kunne skifte disken, og flytte den
> mellem stationær og bærbar fx.
>
> Ulrik
kan du ikke bruge en adapter som denne
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=72127&type=hardware
sammen med en boks der understøtter sata?

mvh
Kim

Fra : Ulrik

Dato : 22-09-05 23:30

Khawk wrote:
> [...]
> http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=72127&type=hardware
> sammen med en boks der understøtter sata?

Joh... Det er en mulighed jeg (også) overvejer...

Ulrik