Garnfiskere snuppet på fersk gerning
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-09-05 22:18

Fiskerikontrollen har snuppet garnfiskere på fersk gerning, der havde sat
nedgarn, som totalt spærede udløbet fra Kolding Å.

http://www.sportsfiskeren.dk/artikler/2005/tyvfiskere_spaerrede/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christian jacobsen

Dato : 21-09-05 14:47

Og i dette tilfælde vil jeg give dig fuldstændig ret det er et svineri ,og
det skal stoppes ,men der findes også dem som gør det på en sober og lovlig
måde.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-09-05 15:07

Christian jacobsen wrote:

> ...cut... ,men der findes også dem som gør det på en sober og lovlig
> måde.

Hmm... alle fritidsfiskere bedyrer, at de fisker lovligt, og at de ikke
omsætter deres fangster, men i praksis må vi desværre konstatere, at det
er påstande uden hold i virkelighedden...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Sahl

Dato : 21-09-05 16:52

> Hmm... alle fritidsfiskere bedyrer, at de fisker lovligt, og at de ikke
> omsætter deres fangster, men i praksis må vi desværre konstatere, at det
> er påstande uden hold i virkelighedden...

Du er da ikke så lidt grov.

Ti stille børn onkel Niels har talt og han har altid ret. Han behøver skam
heller ikke bekymre sig om sandheden, hans ord har nemlig så megen vægt at
de automatisk bliver til sandheden. Og kun sandheden, den rene sandhed og
intet andet end sandheden.

Der findes da også lystfiskere som sælger deres fangster (endda i rigelige
mængder)

Du har tidliger udvist endog store evner ud i kunsten at tælle indlæg osv.
Prøv lige at kikke tilbage i gruppen og se så hvor mange egentlige lystfiser
indlæg du selv har skrevet. (eller jeg skulle måske skrive få) Se også hvor
stor en del af de indlæg som netop slår på forskellen imellem lystfiskerne
og fritidsfiskerne der egentligt kommer fra dig i forhold til mængden af
indlæg du skriver.

Niels du er altså en Troll af kaliber.

En skam du ikke laver alt hvad du beskæftigere dig med, bliver udført med
lige så megen omhu som din faren i blækhuset her i nyhedsgrupperne.

Mvh. Ole Sahl

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-09-05 17:46

Ole Sahl wrote:

> [...]
> og fritidsfiskerne der egentligt kommer fra dig i forhold til mængden af

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.lystfiskeri

3. Fundats:
Formålet med gruppen er diskussion og orientering vedrørende
ethvert emne indenfor lystfiskeri såsom:
=================================

Så debat om fiskeripolitik og ulovligt fritidsfiskeri er on-topic i
h.h.t. gruppen fundats, derfor kan denne debat aldrig blive troll'eri.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Sahl

Dato : 21-09-05 20:38

> [...]
>
> Så debat om fiskeripolitik og ulovligt fritidsfiskeri er on-topic i h.h.t.
> gruppen fundats, derfor kan denne debat aldrig blive troll'eri.

Nils jeg har læst gruppen's fundats.

Jeg udtaler mig udelukkende ud fra mit kendskab til dit virke på usenet
generelt og i særdeleshed din virke i dk.fritid.lystfiskeri samt
dk.fritid.foto og største parten af dine indlæg er enten lavet direkte for
at provokere (dit eget udsagn om hvor meget du nyder at kunne provokere med
få præcise udsagn)

citat start

Hmm... alle fritidsfiskere bedyrer, at de fisker lovligt, og at de ikke
omsætter deres fangster, men i praksis må vi desværre konstatere, at det
er påstande uden hold i virkelighedden...

citat slut

Det er en udtalelse du ingen bevis har for. Personligt kender jeg en hel del
fritidsfiskere som aldrig ville drøme om at overtræde loven. Samtlige af dem
beskylder du for at lyve.

Mvh. Ole Sahl

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-09-05 20:58

Ole Sahl wrote:

> Nils jeg har læst gruppen's fundats.

Så skulle du ta' og klappe kæphesten, for det er ikke og vil aldrig blive
troll'eri, at jeg og fremfører nogle synspunkter, som du og andre ikke
bryder sig om.

> Det er en udtalelse du ingen bevis har for. Personligt kender jeg en hel del
> fritidsfiskere som aldrig ville drøme om at overtræde loven. Samtlige af dem
> beskylder du for at lyve.

Det meget store antal sager, som du kan læse om, hvis du tager et kik på
http://ulovlige.net/ og/eller rekvirerer materialet fra
Fiskerikontrollen, taler for sig selv...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Sahl

Dato : 21-09-05 21:19

> Så skulle du ta' og klappe kæphesten, for det er ikke og vil aldrig blive
> troll'eri, at jeg og fremfører nogle synspunkter, som du og andre ikke
> bryder sig om.

Når det stort set er det enest du bruger tiden på så syntes jeg at du skulle
se at fise ud og fiske eller tage nogle billeder istedet for at bruge din
tid på bevist at skabe dårlig stemning i de grupper du frekventere.

> Det meget store antal sager, som du kan læse om, hvis du tager et kik på
> http://ulovlige.net/ og/eller rekvirerer materialet fra Fiskerikontrollen,
> taler for sig selv...

Så mange sager betyder at alle gør sådan?
Mange køre for stærkt! Altså køre alle for stærkt.
Mange smugler cigaretter! Altså smugler alle.
og jeg kunne blive ved.

Er det ikke også lidt fedt at du prøver at få en bestemt gruppe af fiskere
ud af denne gruppe. Når du nu selv som "professionel" fotograf roder rundt
inde i dk.fritid.foto og sviner næsten alle amatør fotograferne til? Også
selv om det er en gruppe under fritid?

Hvis det at gruppen hedder lystfiskeri, forvirre dig sådan at du slet ikke
kan tåle synet af andre fiske grupper og har så svært ved at forstå at andre
mennesker ikke tolker teksterne på samme måde som dig. Hvad så med om du
foreslog at gruppen kom til at hedde dk.fritid.fiskeri så slap du også for
at bruge alt dit krudt på at slå i en dyne.

Nils så længe du mener du bør fare sådan frem og opføre dig som du gør så er
du en Troll

Mvh. Ole Sahl

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-09-05 21:41

Ole Sahl wrote:

> Når det stort set er det enest du bruger tiden på så syntes jeg at du skulle
> se at fise ud og fiske eller tage nogle billeder istedet for at bruge din
> tid på bevist at skabe dårlig stemning i de grupper du frekventere.

Hmm... du har misforstået noget, hvis du tror, at dette medie kun er
beregnet til tandløs hygge-snik-snak, hvor brugerne udveksler oplysninger
om hvor dit og dat fiskegrej kan købes billigst.

På engelsk kaldes nyhedgrupperne også for discussions-groups, og på
www.usenet.dk kan du læse, at denne gruppe også er til debat, og for at
der kan være en debat, så må der nødvendigvis være divergerende synspunkter.

Og jeg synes faktisk, at du skal bruge din energi på at imødegå mine
synspunkter, frem for at dine kluntede forsøg på, at stemple mig som troll.

> Nils så længe du mener du bør fare sådan frem og opføre dig som du gør så er
> du en Troll

Du kan mene hvad du vil, prøv at se på dig selv i et spejl...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Sahl

Dato : 22-09-05 07:39

> Hmm... du har misforstået noget, hvis du tror, at dette medie kun er
> beregnet til tandløs hygge-snik-snak, hvor brugerne udveksler oplysninger
> om hvor dit og dat fiskegrej kan købes billigst.

Og du har absolut misforstået noget hvis du tror dette medie er til kun for
din skyld og at dine holdninger er 100% hvad andre tænker. Du må tro hvad du
vil, men du har ingen respekt for andre når du tror at du kan udtale dig om
hvad vi syntes.

Læg mærke til at jeg er lystfisker og ikke fritidsfisker. Jeg har aldrig
været fritidsfisker og bliver det aldrig. Jeg deler så absolut ikke dine
holdninger og kommer nok aldrig til det så længe du kan være så ignorant som
du åbenbart er.

> [...]
>
> Og jeg synes faktisk, at du skal bruge din energi på at imødegå mine
> synspunkter, frem for at dine kluntede forsøg på, at stemple mig som

Hvorfor skulle jeg dog imødegå sådan noget "fuldemandssnak"
Jeg gør skam ikke noget kluntet forsøg på at stemple dig som noget som helst
du har et stempel som en hel del har givet dig. Det kan da ikke komme som
nogen overraskelse for dig. Du har efterhånden set det på skrift en hel del
gange.

> Du kan mene hvad du vil, prøv at se på dig selv i et spejl...!

Det har jeg det fint med.

Hvornår læser du egentligt folks svar og forsøger at forholde dig til dem?
Har du selv tal på hvor mange gange folk har overfaldet dig pga. dine
holdninger og meninger?
Måske du skulle overveje om der var noget om snakken!

Mvh. Ole Sahl

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-09-05 10:37

Ole Sahl wrote:

> [...]
> holdninger og kommer nok aldrig til det så længe du kan være så ignorant som

Hmm... jeg er udmærket bekendt med, at der er en del fritidsfiskere som
har forvildet sig herind i lystfiskernes gruppe, og at de opfatter det
personligt, når der er tråde som handler om ulovligt reskabsfiskeri.

Lystfiskere bruger mange penge og meget tid på at opdrætte og udsætte
fisk i de danske vandløb, så derfor er det hån imod lystfiskerne, når
nogle fritidsfiskere sætter deres garn, så det spærer en åmunding.

Ulovligt reskabsfiskeri er til meget stor skade for bestandne, og det må
desværre konstateres, at der er en udpræget mangel på selvjustits blandt
fritidsfiskerne.

Så fritidsfiskerne må enten lære at leve med, at det her i gruppen er
on-topic, at debattere ulovligt redskabsfiskeri, eller så må de henvende
sig i news.dk.admin og foreslå oprettelsen af en fritidsfisker-gruppe.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 14:57

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skr

> Og jeg synes faktisk, at du skal bruge din energi på at imødegå mine
> synspunkter, frem for at dine kluntede forsøg på, at stemple mig som
> troll.

Som du imødegår andres ? - hahahahaha, jeg griner endnu. Den var sgu god

/Martin

People say i'm bad, but I sure feel good !!

Fra : Kent Hald

Dato : 21-09-05 22:01

Jeg tror ikke NRE har læst fundatsen ordentlig,
siden visse personer er ildesete efter hans mening.

Citat stk 4:
Der lægges særlig vægt på, at gruppen forbliver et ikke-kommerciel
diskussionsforum for lystfiskeri i sin helhed. Dette bør dog ikke være
til hindring for, at "professionelle" også kan deltage i gruppens almene
liv inden for denne fundats formål og begrænsninger.

Citat slut.

Men det er vel også hr Riis, der bestemmer her.

Hilsen en lystfisker
KH

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-09-05 23:12

Kent Hald wrote:
> [...]
> liv inden for denne fundats formål og begrænsninger.
>
> Citat slut.
>
> Men det er vel også hr Riis, der bestemmer her.

Det er en kendsgerning, at fritidsfiskere er ildesete blandt lystfiskere,
og det er noget jeg har fundet på, gå ind på www.sportsfiskeren.dk - der
kan du se, at jeg ikke står allene med de synspunkter.

Og der findes næppe nogen "professionelle" lystfiskere, og den pågældne
pasus tager højde for, at der gennem årene har været flere forhandlere af
fiskegrej, skippere på lystfiskerfartøjer og ejere af Put&Take søer, som
har deltaget i gruppen, og nogen af dem har troet, at de her i gruppen
kunne annoncere for deres varer og tjenesteydelser.

Ja selvfølgelig, det mig der bestemmer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kent Hald

Dato : 22-09-05 00:15

Ja, gruppen er bestemt ikke til for at reklamere for nogens varer.
Men for at diskutere lystfiskeri, herunfer fiskegrej og fiskemetoder,
og her er alle lige uanset mening, så der er ikke nogen meninger,
der er mere ilde sete end andre.
Så er der noget man er uenig i, bør man debattere på en værdig måde.

Med venlig hilsen

KH

Fra : Christian jacobsen

Dato : 22-09-05 07:19

Hvis manden var modig ,og det tror jeg ikke han er , kunne han jo prøve at
lave en afstemning om hvor mange lystfiskere der har samme mening som ham
,eller nærmere hvor mange der er r..trætte af at blive belært af en selvlært
amatør fotograf..

Fra : Christian jacobsen

Dato : 22-09-05 07:19

Jeg starter ,jeg er uenig med fjolset...

Fra : Ole Sahl

Dato : 22-09-05 07:32

Som andre steder, så tror han vel det.

> Det er en kendsgerning, at fritidsfiskere er ildesete blandt lystfiskere,
> og det er noget jeg har fundet på, gå ind på www.sportsfiskeren.dk - der
> kan du se, at jeg ikke står allene med de synspunkter.

Vel er det da ej. Jeg er da lystfisker og har absolut INTET imod
fritidsfiskere. Samtlige af dem jeg normalt snakker fiskeri med har absolut
INTET imod fritidsfiskere.

Mvh. Ole Sahl

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 22-09-05 13:10

Det der er en kendsgerning er at DU, Niels Riis Ebbesen, er ildeset
blandt lystfiskere.

Jeg har aldrig fisket med faste redskaber og kommer måske aldrig til
det. Men et ved jeg dog, og det er at der er lovlydige og lovbrydere
inde for alle grupper. En anden ting jeg ved med sikkerhed er, at jeg
ALDRIG kunne drømme om at pege på dig som en repræsentant for mig. Du er
snævertsynet og rabiat .. det er hvad du er.

Hvis nu din elskede fundatsen blev ændret således at det var alm.
kedelig lystfiskesnak der var tilladt, så ville vi blive herligt befriet
for dit evendelige ævl og kævl. En sjælden gang imellem er der fornuft i
dine indlæg, men du formår til stadighed at drukne det i ævl.

Niels Riis Ebbesen .. jeg synes du er oprigtigt belastende og helt
igennem usympatisk! Du har hermed gjort dig endeligt fortjent til en
plads i mit spam-filter.

/Jan

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-09-05 13:53

Jan Mikkelsen wrote:

> Niels Riis Ebbesen .. jeg synes du er oprigtigt belastende og helt
> igennem usympatisk! Du har hermed gjort dig endeligt fortjent til en
> plads i mit spam-filter.

Jeg takker for æren...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : william

Dato : 25-09-05 20:48

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message
> Det er en kendsgerning, at fritidsfiskere er ildesete blandt lystfiskere

Måske blandt nogle, men bestemt IKKE blandt alle lystfiskere.
Jeg er 100% lystfisker, og har INTET imod fritidsfiskere der følger gældende
regler.

Fra : Robert Piil

Dato : 03-10-05 07:42

On Wed, 21 Sep 2005 21:57:35 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Så skulle du ta' og klappe kæphesten, for det er ikke og vil aldrig blive
>troll'eri, at jeg og fremfører nogle synspunkter, som du og andre ikke
>bryder sig om.

Jo, for din debatmetode er som gentagne gange tidligere useriøs. Du
tager enkelte tilfælde af ulovligt garnfiskeri og ophøjer dem til at
alle garnfiskere er brådne kar. Det er så usselt et niveau at
diskutere på at det kan være fuldstændigt ligegyldigt, hvad det
egentlig er du ytrer dig om denne gang.
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-10-05 08:47

Robert Piil wrote:

> Jo, for din debatmetode er som gentagne gange tidligere useriøs. Du
> tager enkelte tilfælde af ulovligt garnfiskeri og ophøjer dem til at
> alle garnfiskere er brådne kar.

Velkommen i klubben, for du nedtoner et kæmpe stort og omfattende problem
til at være "enkelte tilfælde af ulovligt garnfiskeri". Det er et usselt
niveau at diskutere på...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Robert Piil

Dato : 03-10-05 18:25

On Mon, 03 Oct 2005 09:47:29 +0200, Niels Riis Ebbesen
> [...]

>til at være "enkelte tilfælde af ulovligt garnfiskeri". Det er et usselt

Næ, jeg forholder mig kun til din argumentation - ikke emnet, som jeg
ikke har specifik viden omkring.

Fra : Christian jacobsen

Dato : 22-09-05 07:23

Jeg er fritidsfisker ,og fisker kun til eget forbrug , så prøv at luk sylten
din idiot.

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 08:10

> Hmm... alle fritidsfiskere bedyrer, at de fisker lovligt, og at de ikke
> omsætter deres fangster, men i praksis må vi desværre konstatere, at det
> er påstande uden hold i virkelighedden...

Hmm... alle billister bedyrer at de ikke kører for stærkt, og at de aldrig
parkerer ulovligt, men i praksis må vi desværre konstatere, at det
er påstande uden hold i virkeligheden...

Kan du selv se hvor tomt det argument er?

/Alex

Fra : Ole Sahl

Dato : 22-09-05 11:01

> [...]
> er påstande uden hold i virkeligheden...
>
> Kan du selv se hvor tomt det argument er?

Nej for Nils tager jo aldrig fejl *G*

Mvh. Ole Sahl

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-09-05 12:03

Alex Linaa wrote:

> Hmm... alle billister bedyrer at de ikke kører for stærkt, og at de aldrig
> parkerer ulovligt, men i praksis må vi desværre konstatere, at det
> er påstande uden hold i virkeligheden...

Tja... jeg har aldrig oplevet bilister, som hårdnakket har bedyret, at de
aldrig kører for stærkt, og at de aldrig parkerer ulovligt...

> Kan du selv se hvor tomt det argument er?

Argumentet er såmænd udmærket, og det viser med al ønskelig tydelighed,
at det er et problem, at tilhøre en gruppe, hvor der er mange brodne kar,
og hvor der ikke udøves selvjustits...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 12:52

> Argumentet er såmænd udmærket, og det viser med al ønskelig tydelighed, at
> det er et problem, at tilhøre en gruppe, hvor der er mange brodne kar, og
> hvor der ikke udøves selvjustits...

Her i landet er man uskyldig, indtil det modsatte er bevist. Det er en del
af demokratiet.
Vi hænger ikke hele grupper ud, på grund af nogle få brådne kar.

Men skulle vi fortsætte din argumentation, så kan vi jo i samme åndedrag
påstå at:

-Alle webdesignere er nogle uduelige klamphuggere
-Alle andengenerationsindvandrere er kriminelle
-Alle lystfiskere er nogle natursvin der smider gammel line i naturen
-Alle håndværkere snyder med momsen
-Alle fotografer er farveblinde
-Alle fodboldfans er hjernedøde voldsmænd

...... Jeg behøver ikke at blive ved, vel?

/Alex

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-09-05 13:52

Alex Linaa wrote:

> Her i landet er man uskyldig, indtil det modsatte er bevist. Det er en del
> af demokratiet.

Jeg har på intet tidspunkt skrevet eller antydet, at der er nogle af
denne gruppes brugere, der skyldige i noget, og jeg ka' selvsagt ikke ta'
ansvaret for kreative overfortolkninger af mine indlæg.

Men der er jo nærmest tradition for, at de fritidsfiskere som har
forvildet sig herind i lystfiskegruppen, føler sig truffet og går
momentalt selvsving, når der er tråde som omhandler ulovligt redskabsfiskeri.

Det kan vel ikke være rigtigt, at et lille mindretal skal kunne
gennemtrumfe, at det skal være tabu at debattere ulovligt redskabsfiskeri
her i denne gruppe.

Og dem der kender fritidsfiskere ved udmærket, at kniber gevaldigt med
selvjustitsen i de kredse.

> Vi hænger ikke hele grupper ud, på grund af nogle få brådne kar.

Det sker overalt i samfundet, i TV-avisen kan du f.eks. hyppigt opleve,
at der bliver sagt, at andengenerationsindvandrere er overrepræsenteret i
statestikkerne over voldssager.

Og sådan er det også med fritidsfiskere, de er voldsomt overrepræsenteret
i Fiskerikontrollens statestikker...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Sahl

Dato : 22-09-05 14:20

> Jeg har på intet tidspunkt skrevet eller antydet, at der er nogle af denne
> gruppes brugere, der skyldige i noget, og jeg ka' selvsagt ikke ta'
> ansvaret for kreative overfortolkninger af mine indlæg.

- citat NRE -
[...]

Det er dit udsagn og da der også er fritidsfiskere her inde så har du givet
dem alle sammen skyld for at være lovbrydere. (hvem i alverden har påstået
at en fritidsfisker ikke kan være lystfisker? Det er da vist kun dig der har
den holdning)

> [...]
> forvildet sig herind i lystfiskegruppen, føler sig truffet og går
> momentalt selvsving, når der er tråde som omhandler ulovligt

Kan du fortænke dem i at "fejlfortolke" dig når du nu direkte beskylder dem
alle for at være løgnere og kriminelle. Hvis det ikke er gået op for dig så
er de da ikke de eneste der læser teksten du har skrevet sådan.

> Det kan vel ikke være rigtigt, at et lille mindretal skal kunne
> gennemtrumfe, at det skal være tabu at debattere ulovligt redskabsfiskeri
> her i denne gruppe.

Hvem har dog sagt at det skal være tabu? Der er bare nogle stykker som siger
at du skal holde dig til det dokumenterbare og ikke dømme en hel gruppe ud
fra enkelte. (100 garn over 200 dage er altså ikke mere end et par ihærdige
fiskere)

> Og dem der kender fritidsfiskere ved udmærket, at kniber gevaldigt med
> selvjustitsen i de kredse.

Nej det gør jeg ikke. Ja jeg ved der er nogle som har enddog svært ved at
holde sig inden for de rammer der er opsat for deres virke. Men jeg kender
også mange flere som ikke har det problem.
Igen udtaler du dig om hvad andre ved. Istedet for at udtale dig om hvad du
selv konkret ved.

> Det sker overalt i samfundet, i TV-avisen kan du f.eks. hyppigt opleve, at
> der bliver sagt, at andengenerationsindvandrere er overrepræsenteret i
> statestikkerne over voldssager.

Og det syntes du gør det rigtigt?

> Og sådan er det også med fritidsfiskere, de er voldsomt overrepræsenteret
> i Fiskerikontrollens statestikker...

Ja og det kunne måske tænkes at fiskerikontrollen bruger endda mange flere
resourcer på at kikke efter fritidsfiskerne end de gør på at kikke efter
lystfiskerne.

Mvh. Ole Sahl

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-09-05 14:53

Ole Sahl wrote:

> [...]
> at en fritidsfisker ikke kan være lystfisker? Det er da vist kun dig der har

Du er helt utrolig kreativ i din fortolkning af mine udsagn.

Prøv at læse denne tråd, og tråden om "Ulovlige garn ved Udbyhøj"
igennem, og du må så konstatere, at alle fritidsfiskerne samstemmende
udtaler, at de ikke fisker ulovligt, og at de ikke kender nogen som gør det.

Tag så et kik på Fiskerikontrollens statestikker, de belyser, at der er
temmelig mange fritidsfiskere som fiske ulovligt.

Så vi må desværre konstatere, at der et eller andet sted er et misforhold.

> Kan du fortænke dem i at "fejlfortolke" dig når du nu direkte beskylder dem
> alle for at være løgnere og kriminelle. Hvis det ikke er gået op for dig så
> er de da ikke de eneste der læser teksten du har skrevet sådan.

Der findes ikke nogen undskyldninger for at fare over en skribent, blot
fordi man har fejlfortolket hans indlæg, og du må komme med et konkret
eksempel på, at jeg har beskyldt navngivene personer for at være løgner
og kriminel.

> [...]
> fra enkelte. (100 garn over 200 dage er altså ikke mere end et par ihærdige

De "par stykker" skal dælme være meget ihærdige og utrolig smarte, hvis
deres forhavende ikke er blevet bemærket af områdets øvrige fritidsfiskere.

> Igen udtaler du dig om hvad andre ved. Istedet for at udtale dig om hvad du
> selv konkret ved.

Jeg må konstatere, at det vist er dig selv du vrøvler om.

> Ja og det kunne måske tænkes at fiskerikontrollen bruger endda mange flere
> resourcer på at kikke efter fritidsfiskerne end de gør på at kikke efter
> lystfiskerne.

Skal det opfattes sådan, at du anklager Fiskerikontrollen for, at de
målrettet forfølger fritidsfiskerne, og at de ser igenne fingre med
lovovertrædelser begået af lystfiskere...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Sahl

Dato : 22-09-05 17:48

> Du er helt utrolig kreativ i din fortolkning af mine udsagn.

De fritidsfiskere der deltager i tråden om "Ulovlige garn ved Udbyhøj" udgør
på ingen måde alle fritidsfiskere. Det er da dig der er utrolig kreativ i
din formulering. Du har gentagende gange udtalt dig om at du forsøger at
ramme så hårdt som muligt med dine udtalelser. Da det er meget sjovere end
bare at deltage i en debat. (ja ja det er lettere oversat da jeg ikke gidder
til at søge efter citater fra dig. Det kan du selv få lov til)

> Prøv at læse denne tråd, og tråden om "Ulovlige garn ved Udbyhøj" igennem,
> og du må så konstatere, at alle fritidsfiskerne samstemmende udtaler, at
> de ikke fisker ulovligt, og at de ikke kender nogen som gør det.

Nej det er kun et lille udpluk af fritidsfiskerne der udtaler det.

> [...]
> fordi man har fejlfortolket hans indlæg, og du må komme med et konkret
> eksempel på, at jeg har beskyldt navngivene personer for at være løgner og

Hvor får du det fra at du skulle have navngivet nogen som helst? Du
navngiver jo aldrig dem du sigter efter hvis du kan blive fri. Og hvis du
kan skyde med spredhagl, så gør du gerne det da det har en bredere negativ
effekt. Derefter sætter du dig tilbage og nyder din lille triumf, når du ser
hvordan der bliver reageret på dine spydigheder.

> De "par stykker" skal dælme være meget ihærdige og utrolig smarte, hvis
> deres forhavende ikke er blevet bemærket af områdets øvrige
> fritidsfiskere.

Ja og de findes skam også. Prøv at kontakte dem der holder opsyn med odense
å og hør hvor mange gange de har konfiskeret net fra de samme personer.

> Jeg må konstatere, at det vist er dig selv du vrøvler om.

Den lader vi så lige stå igen.

> Skal det opfattes sådan, at du anklager Fiskerikontrollen for, at de
> målrettet forfølger fritidsfiskerne, og at de ser igenne fingre med
> lovovertrædelser begået af lystfiskere...?

Nej det skal forstås nøjagtigt som det er skrevet at de bruger flere
resourcer på det ene i forhold til det andet. Der er lang vej til at de ser
igennem fingre med lystfiskernes lovovertrædelser.

Mvh. Ole Sahl

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-09-05 19:15

Ole Sahl wrote:

> Nej det skal forstås nøjagtigt som det er skrevet at de bruger flere
> resourcer på det ene i forhold til det andet. Der er lang vej til at de ser
> igennem fingre med lystfiskernes lovovertrædelser.

Tja... nu er det jo sådan, at lystfiskere er aktive fiskere, så de er
nemme at snuppe på fersk gerning, hvis de begår ulovlighedder, en enkelt
fiskerikontrolør kan nemt tjekke samtlige 25-30 ombordværende, når en
lystfiskerkutter lægger til kaj.

Det kræver derimod meget tid og store resoucer, at finkæmme kystområder
for uafmærkede garn, og det er tidskrævende at vente på, at en tyvfisker
kommer luskende for at rygte hans ulovligt garn.

Så det er faktisk en naturlov, at kampem imod det ulovlige redskabsfisker
beslaglægger en uforholdsmæssig stor andel af Fiskerikontrollens resoucer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Nielsen

Dato : 23-09-05 22:41

> [...]
> temmelig mange fritidsfiskere som fiske ulovligt.
>
> Så vi må desværre konstatere, at der et eller andet sted er et misforhold.

Det kunne måske også tænkes at de der begår lovovertrædelser aldrig kunne
drømme om at opsøge en nyhedsgruppe om lystfiskeri da det ikke er noget de
beskæftiger sig med . Det min helt klare opfattelse at du ikke mener at man
både kan være fritidsfisker og lystfisker samtidig og det er da også tohelt
forskellige oplevelser man får , men det fungere nu fint for mit vedkommende
..

Leif

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 22-09-05 15:04

> [...]
> også mange flere som ikke har det problem.
> Igen udtaler du dig om hvad andre ved. Istedet for at udtale dig om hvad

Hej Ole
Nu vil jeg også blande mig i diskutionen, men ikke for at give dig helt ret,
for når NRE skelner mellem Lystfiskere og Fritidsfiskere er han helt i tråd
med Fiskeridirektoratet som har begået et godt lille skrift
http://www.fiskeridirektoratet.dk/info/sjle3/2003BROCHURE.pdf heri skriver
de bl.a. " Fritidsfiskeri er alt andet fiskeri end lystfiskeri, og der skal
normalt købes fritidsfiskertegn." så hvis man følger denne udlægning er og
kan fritidsfiskeri ikke være lystfiskeri. Så hermed har NRE ret og du og
andre med en anden opfattelse har uret.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ole Sahl

Dato : 22-09-05 16:49

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> er og kan fritidsfiskeri ikke være lystfiskeri. Så hermed har NRE ret og
> du og andre med en anden opfattelse har uret.

Ja det er et godt skriv der dog ikke ændre på at en fritidsfisker også godt
kan være lystfisker og derfor have lige så meget ret til at skrive her inde
som alle andre.

Mvh. Ole Sahl

Fra : Kent Hald

Dato : 22-09-05 18:16

> [...]
godt
> kan være lystfisker og derfor have lige så meget ret til at skrive her

Fritidsfiskere skal have fisketegn, og det skal lystfiskere også.
Men i henhold til denne gruppes fundats har selv erhvervsfiskere
lov til at deltage i debatten.

KH

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-09-05 19:22

Kent Hald wrote:

> Fritidsfiskere skal have fisketegn, og det skal lystfiskere også.
> Men i henhold til denne gruppes fundats har selv erhvervsfiskere
> lov til at deltage i debatten.

Ja enhver kan deltage i denne gruppe, hvis de overholder fundatsen, som
siger at den er en on-line konference for lystfiskere, og at formålet med

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 14:41

> Jeg har på intet tidspunkt skrevet eller antydet, at der er nogle af denne
> gruppes brugere, der skyldige i noget, og jeg ka' selvsagt ikke ta'
> ansvaret for kreative overfortolkninger af mine indlæg.

Du væver som en gammel spindekone gør du.
Det var vist ikke denne gruppes brugere der var til diskussion, men derimod
fritidsfiskere generelt.
Men læs Oles tilbagevisning af din sprællen i garnet, hvis du har problemer
med at holde tråden.

/Alex

Fra : Kent Hald

Dato : 22-09-05 14:59

> Jeg har på intet tidspunkt skrevet eller antydet, at der er nogle af
> denne gruppes brugere, der skyldige i noget, og jeg ka' selvsagt ikke ta'
> ansvaret for kreative overfortolkninger af mine indlæg.- -cut

Du skriver alle fritidsfiskere, så må det også gælde medlemmer af denne
gruppe.

> Men der er jo nærmest tradition for, at de fritidsfiskere som har
> forvildet sig herind i lystfiskegruppen, føler sig truffet -- cut

De har ikke "forvildet" sig ind, de har ret til at forsvare sig mod dine
evige angreb.
..
> Det kan vel ikke være rigtigt, at et lille mindretal skal kunne
> gennemtrumfe, at det skal være tabu at debattere ulovligt redskabsfiskeri
> her i denne gruppe. - - cut

Det er det ikke, men hvorfor laver du ikke din egen gruppe med det formål,
så vi andre kan slippe for dit evindelige brok. Du kører konstant i samme
spor.

> Og dem der kender fritidsfiskere ved udmærket, at kniber gevaldigt med
> selvjustitsen i de kredse. -- cut

Hvordan har du tid til alle de indlæg, når du skal stå ved hver
fritidsfiskers båd og
kontrollerer om han sætter ulovlige garn eller sælger fisk.
Og der er skam god selvjustits mellem fritidsfiskere, hvor jeg kommer fra
har vi da oplevet, at ulovlige garn er blevet meldt til fiskerikontrollen af
andre fritidsfiskere.
Jeg er ikke selv fritidsfisker, jeg er lystfisker, jeg fisker kun med stang.
Men jeg kender flere
fritidsfiskere og alle sætter deres redskaber efter loven, der er vand nok,
så hvorfor risikere
at dyre redskaber bliver konfiskeret.
Der er også uddelt mange bøder til lystfiskere der ikke kan holde sig på ret
afstand af åudløb.
Samt dem der ikke har fået fisketegn, og jeg tror, at alle er klar over
reglerne.
Tillige ved jeg, at over halvdelen af sildefiskerne i foråret, solgte sild
til 1 kr. pr.stk.

Skal vi ikke blive enige om, at der er brådne kar overalt, og ikke bare hos
fritidsfiskere.

Med venlig hilsen

KH

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-09-05 19:25

Kent Hald wrote:

> Du skriver alle fritidsfiskere, så må det også gælde medlemmer af denne
> gruppe.

Hmm... hvis du læser lidt tilbage i tråden "ulovlige garn ved Udbyhøj",
så vil du erfare, at der ikke er fritidsfiskere i denne gruppe, de
insisterer allesammen på at være lystfiskere...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : M Jensen

Dato : 22-09-05 17:11

Hallo der! Den der med fodboldfansene, den holder altså ikke...

M Jensen

Fra : Ole Sahl

Dato : 22-09-05 17:29

"M Jensen" <hr.michael@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hallo der! Den der med fodboldfansene, den holder altså ikke...

Joooo da og de er sikkert også alle håndværekere som snyder med momsen.
Deltids farveblinde fotografer og nogle uduelige klamphuggere som sviner i
naturen *GG*

Mvh. Ole Sahl

Fra : Frandsen

Dato : 22-09-05 09:11

> Hmm... alle fritidsfiskere bedyrer, at de fisker lovligt, og at de ikke
> omsætter deres fangster, men i praksis må vi desværre konstatere, at det
> er påstande uden hold i virkelighedden...

Hvad fanden bilder du dig ind at kalde mig en løgner og "forbryder"!!

Du har åbenbart set dig så gal på fritidsfiskere, at det går ud over din
argumenation. Hvordan kan man i praksis konstatere noget om alle? Det er der
mange forskere der gerne vil vide!

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-09-05 09:30

Frandsen wrote:

> [...]
> argumenation. Hvordan kan man i praksis konstatere noget om alle? Det er der

Mit udsagn er da ganske korrekt.

Jeg har aldrig hørt om fritidsfiskere der blankt har indrømmet, at de
bedriver ulovligt fiskeri og omsætter deres fangster, og her i gruppen
har alle fritidsfiskerne møj travlt med at bedyre, at de til punkt og
prikke overholder loven til mindste detalje.

Men ikke desto mindre, så har Fiskerikontrollen hvert år et meget stort
antal sager med den type lovovertrædelser.

Så et eller andet sted er der et misforhold imellem det fritidsfiskerne
siger, og så det de gør i praksis...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Nielsen

Dato : 22-09-05 09:51

> [...]
> antal sager med den type lovovertrædelser.
>
> Så et eller andet sted er der et misforhold imellem det fritidsfiskerne

Jeg tror sgu´ manden har fået en blødning , men det kan næppe være i hjernen
!

Leif

Fra : -

Dato : 22-09-05 10:45

afstemning ...Niels klarer ærterne ganske udemærket, vi andre kan da bare se
til og smågrine over de "velformulerede" indlæg fra garnfiskerne

Fra : Frandsen

Dato : 23-09-05 10:34

> Mit udsagn er da ganske korrekt.

Så du kalder mig stadigvæk en tyv og en forbryder? Jeg vil gerne have et ja
eller nej.

Fra : Christian jacobsen

Dato : 23-09-05 11:52

Ja Frandsen , GUD har talt, og jeg sætter mig ind i skammekrogen ,efter jeg
100 gange har skrevet ;jeg må ikke kalde mig lystfisker når jeg også bruger
garn..

Fra : Kent Hald

Dato : 23-09-05 14:30

"Christian jacobsen" <cjac@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> 100 gange har skrevet ;jeg må ikke kalde mig lystfisker når jeg også

Der er da erhvervsfiskere som samtidig er lystfiskere.
Jeg kender da nogle som i wekenden tager ungerne med på havnen,
eller til en Put & Take sø. og hygger sig med stangen.
I den periode har de vel ret til at kalde sig for lystfiskere,
selv om visse personer måske vil få ondt et vist sted.

Hilsen KH

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 07:25

> [...]

> omsætter deres fangster, men i praksis må vi desværre konstatere, at det
> er påstande uden hold i virkelighedden...

Jeg syntes lige jeg vil fortælle om en lille hændelse igår aftes da vi var
taget på Fyns Hoved for at nyde det lækre vejr med fiskestangen i hånden.

Da vi ankom var der allerede LYSTfiskere på stedet og den ene var igang med
at fighte en fisk. Den var klart under målet, ca. 30 cm, men da den var på
land fik den et gok i nøden.

Jeg sagde så til ham at den ikke var stor nok, - jo jo, den er fin nok,
sagde han. Jeg forklarede så at den skulle være min. 40cm, men det var han
ligeglad med.

Se det var en rigtig LYSTfisker, han gjorde nemlig lige præcis hvad han
havde LYST til !!!!

Og med NRE's måde at drage konklusioner, kan man så her konstaterer at ALLE
lystfiskere tager undermålere og ikke respekterer hinanden og lovene - trist
!!!

Jeg mente ellers jeg plejede at sætte mine ud igen - men jeg må åbentbart
huske forkert !!!!

Fra : Christian jacobsen

Dato : 24-09-05 08:32

Jeg er lige kommet hjem fra min daglige cykeltur med hunden ,hvor jeg
rundede Augustenborg havn ,der stod der 3 tyskere og fiskede helt inde i
slusen, jeg påtalte det overfor dem at der skulle holdes en 500meter afstand
til slusen da det er op og udgang fra ferskvandsområdet ,jeg fik at vide at
jeg skulle blande mig udenom ,alle gjorde det .Konklusion alle lystfiskere
står og fisker indenfor fredningszonen..Eller hvad mener i ????????

Fra : Tommy Rasmussen

Dato : 22-09-05 11:19

hejsa alle sammen

jeg mener at de tyvefisker skal have en meget stror straf og ikke kun de
1000 kr. i bøde nej man skal have lov til at tage alt hva de bruger når de
tyvfisker mener at de skal af med deres bil og båd og så skal de ind og
sitte en lang tid og en mega stor bøde så de kan mærke at de har lavet
noget forkert sådan omkring de 25000 til 30000 kr.

knæk og bræk frem over
hilsen tommy rasmussen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-09-05 12:16

Tommy Rasmussen wrote:

> [...]
> sitte en lang tid og en mega stor bøde så de kan mærke at de har lavet
> noget forkert sådan omkring de 25000 til 30000 kr.

Jeg er enig i staffene for ulovligt redskabsfiskeri er latterlig milde,
og at de er helt ude af proportion med de skader som der forvoldes.

Og jeg er også enig i, at dem der bliver taget i færd med ulovligt
redskabsfiskeri, skal ha' alt hvad de har brugt til lovovertrædelsen
konfiskeret, herunder båd, trailer, bil o.s.v.

Men jeg tror ikke på, at større bøder hjælper, jeg er derimod tilhænger
af, at dem der stjæler fra- og begår hærværk imod samfundets ejendom,
skal idømmes nogle måneders tvangsarbejde, hvor de bliver sat til at
samle affald op langs vejene, på strande o.s.v.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 12:54

"Tommy Rasmussen" <pongo@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sitte en lang tid og en mega stor bøde så de kan mærke at de har lavet
> noget forkert sådan omkring de 25000 til 30000 kr.

Det skal selvfølgelig også gælde lystfiskere, der fisker i å-udløb, eller på
havnekajer med fiskeri forbudt, ikke?

/Alex

Fra : Christian jacobsen

Dato : 22-09-05 14:21

Kør en tur til Augustenborg ,og prøv at se hvem der overholder 500 meter
grænsen til et ferskvandsudløb ,og se om fiskerikontrllen nogensinde bevæger
sig derned overhovedet.Der står sågar Tyskere og fisker i slusen på
ferskvands-siden,direkte ned i udløbet ,men hvis man fisker udenfor normal
kontortid sker der intet.Garn kan imidlertids godt kontrollers mellem 8 og
16. Og iøvrigt hvis du skulle forvilde dig forbi N.R.E har vi en indretning
på slottet som passer til dig .

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-09-05 15:06

Christian jacobsen wrote:

> [...]
> sig derned overhovedet.Der står sågar Tyskere og fisker i slusen på
> ferskvands-siden,direkte ned i udløbet ,men hvis man fisker udenfor normal

Jeg har hørt om, at de tyske lystfiskere går temmelig hårdt til den nede
i det Sønderjydske.

Du/I bør indgive en anmeldelse til Fiskeriinspektorat Syd, du kan finde
de relevante e-mail adresser og telefonnumre på flg. link:
http://www.fd.dk/info/sjle1/inspover.htm

Hvis et Fiskeriinspektorat får mange anmeldelser fra et bestemt område,
så er de naturligvis nødt til at ta' et kik på problemet, så anmeld alle
observationer af ulovligt fiskeri.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kuspor

Dato : 22-09-05 16:05

Så hold dog din kæft Niels. Hvis du kun kan komme med kritik, så brug dog
dk.mudderkastning hvor du forøvrigt også tit florerer/blamerer dig, lige som
du gør det på flere andre NG´s. du må sgú være en bitter mand/have haft en
dårlig barndom med den opførsel du udviser. (er du blevet misbrugt som
barn)?
Hvad med at få dig et job og en kone, så kan det være at du falder til
patten og lærer hvad livet virkelig går ud på. Nenlig at respektere andre
mennesker, og opføre sig ordentligt.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-09-05 19:30

Klaphatten Kuspor wrote:

> [...]
> Hvad med at få dig et job og en kone, så kan det være at du falder til
> patten og lærer hvad livet virkelig går ud på. Nenlig at respektere andre

Du er tilsyneladne en så svag debattør, at du vælger at gå efter manden i
stedet for bolden...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kuspor

Dato : 22-09-05 20:29

> Du er tilsyneladne en så svag debattør, at du vælger at gå efter manden i
> stedet for bolden...

Hvad så med dine egne originale indlæg i en anden tråd?

>Tja Ole... jeg kan nøjes med at konstatere, at du har så ondt, at du
ihvertfal ikke er i tvivl om hvor dit røvhul sidder.

Fra : Torben

Dato : 23-09-05 13:14

> Fiskerikontrollen har snuppet garnfiskere på fersk gerning, der havde sat
> nedgarn, som totalt spærede udløbet fra Kolding Å.
>
> http://www.sportsfiskeren.dk/artikler/2005/tyvfiskere_spaerrede/

Jeg er lystfisker - uden fisketegn, ergo stjæler jeg, jf. NRE logik er alle
lystfiskere nu nogle tyvagtige skader. Dette gør os jo all lige igen

/Torben

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-05 13:22

"Torben" <trp@(remove)hajq.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er lystfisker - uden fisketegn, ergo stjæler jeg, jf. NRE logik er
> alle lystfiskere nu nogle tyvagtige skader. Dette gør os jo all lige igen

Kan jeg ikke købe en fisk af dig? Så har vi i hvert tilfælde fjernet enhver
tvivl

/Alex

Fra : Kent Hald

Dato : 23-09-05 14:33

> "Torben" <trp@(remove)hajq.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg ikke købe en fisk af dig? Så har vi i hvert tilfælde fjernet
> [...]

Den var go´'

KH