include file problem
Fra : Jimmy "Lonewolf"

Dato : 20-09-05 20:42

Jeg har lavet et site med asp mm.
øverst i ale dokumenter står følgende:

<%@ LANGUAGE="VBScript" LCID="1033" %>
<%
' Ribi.dk 20-09-2005 19:37:01
%>
<!-- #include file="design/mylib.asp" -->

mylib.asp er en fil med Funktioner, der f.eks. indsætter titel,
meta-tags mm.

Problemet er, at nå jeg prøver at inkludere filen i et dokument,
der ligger i en undermappe og skriver:

<!-- #include file="../../design/mylib.asp" -->

Så får jeg en fejl der siger:

Error Type:
Active Server Pages, ASP 0131 (0x80004005)
The Include file '../../design/mylib.asp' cannot contain '..' to
indicate the parent directory.
/referencer/flash_film/sea.asp, line 5

Min mappe-struktur ser ud som følger:

root
- [design] hvor filen mylib.asp ligger
- [referencer] - [flash_film] hvor filen ligger som medler fejl

Er der en der kan hjælpe?......Jeg er ved at bleve frustreret.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : JonZ

Dato : 20-09-05 22:52

Jimmy "Lonewolf wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> <!-- #include file="design/mylib.asp" -->

> - [design] hvor filen mylib.asp ligger
> - [referencer] - [flash_film] hvor filen ligger som medler
fejl

Hej Jimmy

Jeg tror dine kvaler er over hvis du i stedet bruger virtual

<!-- #include virtual="/design/mylib.asp" -->

med include virtual skriver du hvor filen ligger i forhold til
roden på dit webhotel, i forhold til include file, hvor du
skriver hvor filen ligger i forhold til der hvor du er nu.

Håber det hjalp.

Hilsen JonZ

Fra : Jimmy "Lonewolf"

Dato : 21-09-05 03:29

JonZ wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> roden på dit webhotel, i forhold til include file, hvor du
> skriver hvor filen ligger i forhold til der hvor du er nu.

Hej JonZ

Jep det hjalp.....Tak for hjælpen