Rynkebys håndplukkede....! !
Fra : Erling Hansen

Dato : 20-09-05 19:42

Hvor længe kan Rynkeby føre sig frem med TV-reklamen om "der går 16 søde
HÅNDPLUKKEDE appelsiner....?
De appelsiner har aldrig været håndplukkede - al juice laves af
jordfalden frugt.
Mvh
Erling

Fra : Max

Dato : 20-09-05 19:56

Hej Erling

> Hvor længe kan Rynkeby føre sig frem med TV-reklamen om "der går 16 søde

Så længe nogen gider bemærke at den er der.

(det er reklame og hvem f..... tager det alvorligt ?)

Mvh Max

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-09-05 22:53

Erling Hansen skrev:

> al juice laves af jordfalden frugt.

Hvorfor gør det det?

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Erling Hansen

Dato : 20-09-05 23:10

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> wrote:

> Hvorfor gør det det?

Frugten samles maskinelt - hurtigt og billigt, og alt i alt næsten lige
så god. Håndplukket ville være vanvittigt dyrt.
Mvh
Erling

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-09-05 23:22

Erling Hansen skrev:

> Frugten samles maskinelt - hurtigt og billigt, og alt i alt
> næsten lige så god. Håndplukket ville være vanvittigt dyrt.

Hm..., det koster ellers næsten ingen penge at have en volontør
rendende i en pardes i en kibbutz og plukke appelsiner seks dage
om ugen. Og jeg kan heller ikke helt forstå hvor al den nedfalds-
frugt skulle komme fra. Men der kan selvfølgelig være meget der
er ændret siden jeg selv var i kibbutz...

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-09-05 11:42

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse

> Frugten samles maskinelt - hurtigt og billigt, og alt i alt næsten
> lige så god. Håndplukket ville være vanvittigt dyrt.

Stort set hele appelsinproduktionen i f.eks. Californien benyttes til
juice-fremstilling, og her benyttes ikke nedfalden frugt. Man benytter
horder af mexicanske landarbejdere til høsten. Jeg kan forestille mig, det
samme gør sig gældende for appelsinproduktionen i Florida, men den har jeg
intet personligt kendskab til.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/17/05)

Fra : Kim Schulz

Dato : 20-09-05 23:12

On Wed, 21 Sep 2005 00:09:53 +0200
email@domain.com (Erling Hansen) wrote:

> Frugten samles maskinelt - hurtigt og billigt, og alt i alt næsten
> lige så god. Håndplukket ville være vanvittigt dyrt.

Håndplukket/maskinplukket(fra træet) bruges ofte til det frugt som
sælges som frisk-frugt.
Det som er faldet på jorden og er forslået/halvråddent bruges til juice
og lignende.