Svær opgave - Skrive til hovedvindue fra p~
Fra : KB

Dato : 20-09-05 19:03

Hej

Jeg har et hovedvindue med et textarea og det behøver kun at virke i IE.
Dette vindue åbner en popup, som indeholder en formular, som uploader et
billede til siden i popuppen.

Når dette er gjort ønsker jeg at skrive en servergenereret værdi til
hovedvinduet.

Dette kan jeg godt klare, hvis jeg IKKE har et round trip til serveren i
popuppen (http://www.irt.org/script/78.htm).

Men det bliver jeg nødt til at have for at uploade billedet før billedkoden
indsættes i hovedvinduets textarea.

Er der en måde at skrive til andre vinduer på efter round trip, hvor den
vist mister sin moder?

Jaja, jeg skrev jo den var svær

/KB

Fra : KB

Dato : 20-09-05 21:37

"KB" <kb@kb.kb> wrote in message
> [...]
> hovedvinduet.
>
> Dette kan jeg godt klare, hvis jeg IKKE har et round trip til serveren i

Nå, det er slet ikke round trippet der var problemet.

Det ER faktisk et problem med min IE 6 XP SP1 at skrive en værdi til
modervinduet.

Jeg kan godt lave en opener.close() og så spørger den om den må lukke
moderen, så den har altså forstået, hvilket vindue jeg vil have med at gøre.

Men denne ændrer intet og returnerer ingen fejl:

opener.document.FORMNAVN.FELTNAVN.value='666';

Navnene er angivet korrekt (ellers ville de jo returnere fejl), men de
ændrer bare ingenting

NOgen hjælp?

Fra : Christian Kragh

Dato : 20-09-05 22:07

> [...]
> et billede til siden i popuppen.
>
> Når dette er gjort ønsker jeg at skrive en servergenereret værdi til

Hvorfor skal det være server genereret?

Jeg har personling lavet en nyhedssystem hvor man kan oploade filer og
billeder til... dette forgår i et pop op vindue...

Billedet bliver oploadet i popopvinduet og hvis det er oploadet korrekt så
tilføjes værdien i det oprindelige tekstfelt.

> Jaja, jeg skrev jo den var svær

Umiddelbart er den ikke så svær at klare... ;)

Jeg lægger lige eksemplet på min side i en zip fil...

skriver om ca. 5 minutter med adressen hertil..

Kragh

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Kragh

Dato : 20-09-05 22:14

> Jeg lægger lige eksemplet på min side i en zip fil...
>
> skriver om ca. 5 minutter med adressen hertil..

Så er den her: http://htxfoto.5mm.dk/tan/

Christian Kragh

Fra : KB

Dato : 21-09-05 15:56

> Umiddelbart er den ikke så svær at klare... ;)

HOHO det virker næsten.
MANGE tak for hjælpen. Ting føles ofte meget svære, når man har kæmpet med
dem i et godt stykke tid.

Jeg kan nu rette i tekster i simple input type=text felter.

Men jeg kan simpelthen ikke redigere i textareaet, da det er omkranset af
htmlarea

Laver jeg et andet textarea kan jeg sagtens redigere data i det...

Nogen hjælp der?

/KB

Fra : KB

Dato : 21-09-05 16:09