FWA hvor?
Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 20-09-05 14:45

Hejsa

Kan man få en FWA forbindelse i Danmark? Jeg har lige snakket med Sonofon
og de sælger det ikke mere.
Det er til en adresse ude på landet hvor TDC ikke kan/vil levere ADSL.

T2K

Fra : Niklas Petersen

Dato : 20-09-05 15:12

Arrownet sælger dem vist. http://www.aplus.dk/

Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 20-09-05 15:22

On Tue, 20 Sep 2005 16:12:02 +0200, Niklas Petersen wrote:
> Arrownet sælger dem vist. http://www.aplus.dk/

Tak. Desværre kan de heller ikke levere.
"A+ Arrownet kan desværre ikke i øjeblikket tilbyde internetforbindelse
via antenne- eller boligforening i dit område."

T2K

Fra : Karsten Schmidt / DL~

Dato : 20-09-05 15:58

Prøv http://webpartner.dk/

--
Karsten Schmidt
dlx.dk

Fra : Hauge

Dato : 20-09-05 16:14

Tobias K. Tobiasen wrote:
> Det er til en adresse ude på landet hvor TDC ikke kan/vil levere ADSL.

Har du prøvet en af alle de andre suverene ADSL-leverandører? Nånej, de
gider jo slet ikke
Jeg læste i hvert fald i dag, at TDC i fremtiden vil gøre sådan, at _alle_
vil kunne få ADSL, også dem langt væk..

/Hauge

Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 20-09-05 17:30

On Tue, 20 Sep 2005 17:14:18 +0200, Hauge wrote:
> [...]
> gider jo slet ikke
> Jeg læste i hvert fald i dag, at TDC i fremtiden vil gøre sådan, at _alle_
Jeg snakkede med TDC i går og de sagde at der aldrig kom ADSL her.
Hun påstod at det ville kræve 7km nye kabler og det ville de ikke ofre
på 2 potentielle kunder.

T2K

Fra : Henning

Dato : 20-09-05 17:54

On Tue, 20 Sep 2005 18:30:16 +0200, "Tobias K. Tobiasen"
<news2@dont.remove.nospam.tobiasen.dk> wrote:

>Jeg snakkede med TDC i går og de sagde at der aldrig kom ADSL her.
>Hun påstod at det ville kræve 7km nye kabler og det ville de ikke ofre
>på 2 potentielle kunder.

Hvad hvis I ønsker at oprette nye telefonliner? Der er forsyningspligt
mht. telefoni.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henning Wangerin

Dato : 20-09-05 18:31

On Tue, 20 Sep 2005 18:53:34 +0200, Henning wrote:

> [...]

Hvor i landet befinder du dig?

> Hvad hvis I ønsker at oprette nye telefonliner? Der er forsyningspligt
> mht. telefoni.

Nu skal der ikke så meget til at levere telefoni, så der kan de gamle
ledninger sikkert sagtens bruges

/Henning

Fra : NoOne

Dato : 21-09-05 09:54

> [...]

>Jeg snakkede med TDC i går og de sagde at der aldrig kom ADSL her.
>Hun påstod at det ville kræve 7km nye kabler og det ville de ikke ofre

Skriv til telestyrelsen og se om de vil hjælpe dig :)

RaZoR :)

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-09-05 13:03

NoOne <test@mail.org> skrev 2005-09-21:

> Skriv til telestyrelsen og se om de vil hjælpe dig :)

Det vil de ikke. Der er ikke forsygningspligt på ADSL.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Jens G

Dato : 20-09-05 18:12

On Tue, 20 Sep 2005 15:44:45 +0200, "Tobias K. Tobiasen"
<news2@dont.remove.nospam.tobiasen.dk> wrote:

[...]
>Det er til en adresse ude på landet hvor TDC ikke kan/vil levere ADSL.

Hos min søster, som bor langt ude på landet, ville TDC heller ikke
levere. Men Cyber City ville gerne, og det fungerer fint.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Kaj S. Laursen

Dato : 20-09-05 18:17

"Tobias K. Tobiasen" <news2@dont.remove.nospam.tobiasen.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Kan man få en FWA forbindelse i Danmark? Jeg har lige snakket med Sonofon
> og de sælger det ikke mere.
> Det er til en adresse ude på landet hvor TDC ikke kan/vil levere ADSL.

I hvilket område er det? Det kan jo være et af el-selskaberne kommer forbi
med fiber.

Mvh.,

Kaj

Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 20-09-05 18:57

On Tue, 20 Sep 2005 19:17:14 +0200, Kaj S. Laursen wrote:
> I hvilket område er det? Det kan jo være et af el-selskaberne kommer forbi
> med fiber.
10 km vest for Ribe.

T2K

Fra : Kaj S. Laursen

Dato : 20-09-05 19:16

> 10 km vest for Ribe.

Jeg mener at Sydvest Energi har sagt de vil dække alle, men kan ikke lige
finde noget på det. Jeg kan heller ikke huske hvor hurtigt de siger de
kommer ud til alle, men spørg dem evt. Det kan jo være du er heldig og de
kommer forbi snart.

Mvh.,

Kaj

Fra : Henning Wangerin

Dato : 20-09-05 19:29

On Tue, 20 Sep 2005 19:56:31 +0200, Tobias K. Tobiasen wrote:

> 10 km vest for Ribe.

Hvor haver man så? På mit kort er det ude i Vadehavet!

/Henning

Fra : Tobias K Tobiasen

Dato : 20-09-05 22:02

On Tue, 20 Sep 2005 20:29:26 +0200, Henning Wangerin wrote:
> Hvor haver man så? På mit kort er det ude i Vadehavet!
Ja tæt på. Det er 100 meter fra Vadehavet. De 10km er hvis man følger
vejen. Der er sikkert lidt kortere i fugleflugtslinie.

T2K

Fra : Henning Wangerin

Dato : 20-09-05 22:27

On Tue, 20 Sep 2005 23:02:11 +0200, Tobias K Tobiasen wrote:

> Ja tæt på. Det er 100 meter fra Vadehavet. De 10km er hvis man følger
> vejen. Der er sikkert lidt kortere i fugleflugtslinie.

Ah ok.

Hvis jeg sad i din situation tror jeg jeg ville alliere med med en nabo,
som kan få adsl, og som har frit sigt ud til dig.

Jeg ville oprette en adsl-linie hos naboen (evt på sin egen linie) og så
lave en WLAN link ud til huset. Frit sigt burde jo ikke være noget
problem i dit område, så en WLAN-link burde ikke give de store
problemer. Heller ikke over længere afstande.

Jeg har en bekendt som har to links siddene på 6-7 km, og der kører fint
med 2-4 Mbit

/Henning

Fra : Henning Wangerin

Dato : 15-06-06 21:11

> 10 km vest for Ribe.

Har du fundet en løsning på dit internet?

Jeg har pt gang i et projekt ved Sønderborg som måske kan duplikeres i dit
nabolag.

/Henning

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 20-09-05 21:01

> [...]

Sonofon
> og de sælger det ikke mere.
> Det er til en adresse ude på landet hvor TDC ikke kan/vil levere ADSL.

Leverandørerne af FWA henvender sig typisk til erhvervskunder, idet
priserne på FWA oftest er for dyre i forhold til det private marked. Det
er formentligt også derfor at Sonofon er stoppet med FWA. I DK er der kun
få udbydere af FWA, nemlig Danske Telecom, Butler Networks og så vist
også A+, hvoraf A+ vist er de eneste der nærmer sig private.

WiMAX ville være en mulighed, men desværre er Ribe og omegn vist ikke
dækket af nogen af de leverandører, der udbyder den slags.

mvh
Lars Christensen