hente værdi fra accessdatabases checkbox
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 20-09-05 10:14

Hej NG
Jeg har en Access database med en masse data, der iblandt et felt
med en checkboks hvor man kan markere eller det modsatte for at
vise om det er en åben eller lukket sag.
Jeg er så ved at lave en asp hjemmeside, hvor jeg gerne vil hente
status på denne boks(om den er markeret eller ikke)
Er der nogen som kan hjælpe med dette? Evt. et eksempel.

pfh Tak
mvh Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Kragh

Dato : 20-09-05 12:00

> [...]
> status på denne boks(om den er markeret eller ikke)
> Er der nogen som kan hjælpe med dette? Evt. et eksempel.

Hvis du i Access har sat feltets datatype til "ja/nej" kan du spørge
på følgende måde:

if rs("felt") then
'' kommando
end if

Hvis feltet "felt" er sand så udfører den de givne kommandoer...

Hvis du vil spørge om feltet ikke er checket så spørg på følgende
måde:

if rs("felt") = false then
'' kommando
end if

Du kan selvfølgelig også skrive = true i den første men dette er
underordnet da asp forstår dette...

Christian

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 20-09-05 12:12

> [...]
> '' kommando
> end if
>
> Du kan selvfølgelig også skrive = true i den første men dette er

Takker
Jeg vender tilbage hvis ikke det virker.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-09-05 16:28

On 20 Sep 2005 10:59:33 GMT, Christian Kragh <tursoe@gmail.com> wrote:

> [...]
> '' kommando
>end if
>
>Du kan selvfølgelig også skrive = true i den første men dette er

Og det samme kan man også, hvis den er falsk:
If Not rs("felt") Then
osv. ...

Mvh. Jørn

--