dobl grafik kort på desktop
Fra : lom

Dato : 20-09-05 07:37

Hej

Jeg ville hører om nogen har viden eller erfagring med:

En desk top pc'er med to skærme på.
Tænker på at kunne køre med 2 skærme lige som på en bærebar.
Hvor man 2 skærme, i "for længelse" af hinanden.

jeg har en desktop pc'er med grafik kort på bund kortet.

Sjeg forestille mig at sætte et ekstra grafik kort i.
Vil bruge det AGP slot eller pci som er ledigt på bund kurtet.

håber nogen har en ide.

mvh

Lars-Ove Madsen

Fra : Peter T.

Dato : 20-09-05 08:23

lom ristede følgende runer:

> Sjeg forestille mig at sætte et ekstra grafik kort i.
> Vil bruge det AGP slot eller pci som er ledigt på bund kurtet.

Du kan godt smide et ekstra grafikkort i maskinen, så du har mulighed for
dualsetup. Når driveren til kort nr 2 er installeret så klarer windows
resten og du skal bare fortælle windows hvordan skærmene skal stå i forhold
til hinanden i display properties.
Men hvis du har en DVI-udgang udover VGA-udgangen på dit nuværende
grafikkort, så burde det ikke være nødvendigt at smide ekstra grafikkort i.
Skaf dig en DVI-VGA-adapter eller en skærm med DVI-indgang og koble den
til. Så finder windows igen ud af resten.

--
Peter T.

.... Rigtige mænd har 2 klip i kørekortet

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 20-09-05 20:11

Du køber bare et grafikkort med 2 VGA udgange, eller med en DVI og en
VGA udgang, og smide en adaptor på DVI udgangen.

Normalt bliver onboard grafikkortet disabled når man smider et andet gfx
kort i, så det du smider i, skal have 2 udgange... Men det havde været
rart at vide hvad du har af hardware...

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as