problemer med dvd-drev og koder
Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 19-09-05 20:44

hej alle sammen jeg har lige fået soroundhøjtalere sat til min pc og
ville til at se en film jeg har købt i føtex dragon om bruce lee
og så skriver min dvddrev noget med koder den kunne ikke vbise filmen
det er et billigt drev der er et par år gammelt

JLMS XJ-HD166S det er hvad det hedder håber nogen kan hjælpe mig der
må være noget software der kan ordne det eller hvordan ?

Fra : Khawk

Dato : 19-09-05 21:12

> [...]
>
> JLMS XJ-HD166S det er hvad det hedder håber nogen kan hjælpe mig der
> må være noget software der kan ordne det eller hvordan ?

Skriver den at noget i stil med at det er den forkerte regionskode?
hvis ja, hvilket operativsystem bruger du?

mvh
Kim

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 20-09-05 15:53

On Mon, 19 Sep 2005 22:12:08 +0200, "Khawk" <khawk@FjernDette.edb.dk>
wrote:

>Skriver den at noget i stil med at det er den forkerte regionskode?
>hvis ja, hvilket operativsystem bruger du?
>

>mvh
>Kim

ja det skriver den, jeg bruger windows xp profesional med service pack
2

Fra : Khawk

Dato : 23-09-05 04:50

"Ninja Ninjasen" <mailen@durikke.com> skrev i en meddelelse

> ja det skriver den, jeg bruger windows xp profesional med service pack
> 2
Så skal du højreklikke på "denne computer", vælg "egenskaber", klik på
fanebladet "hardware", klik på "enhedshåndtering", dobbeltklik på
"DVD-/cd-rom-drev", dobbeltklik på dvd-drevet, vælg fanebladet "DVD-region",
vælg regionskode (sikkert Danmark, når den er købt i føtex). tryk "ok".
Så burde det virke (jeg kan ikke huske om der skal genstartes, før det
virker).

mvh
Kim

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 23-09-05 12:07

On Fri, 23 Sep 2005 05:50:03 +0200, "Khawk" <khawk@FjernDette.edb.dk>
wrote:

> [...]
>vælg regionskode (sikkert Danmark, når den er købt i føtex). tryk "ok".
>Så burde det virke (jeg kan ikke huske om der skal genstartes, før det

tak for hjælpenden skulle ikke genstartes først