Problem med D-Link DI-604
Fra : Ukendt

Dato : 19-09-05 19:26

Jeg har et problem med en D-Link DI-604 Router.

Jeg har købt en D-Link DI-604 som stod af her i Weekenden. Der skete det at
jeg tog Lan-kablet ud af computeren og satte det ind igen og kort tid efter
ville Routeren ikke mere. Een af lysdioderne over een af de 4 LAN-indgange
står og lyser selv om der ikke er sat noget til den og man kan derefter ikke
komme i kontakt med den mere på nogen af LAN-indgangene. Jeg tog ud og fik
den byttet og det samme skete med den nye. Vi har også en switch som vi
førhen har brugt (og nu bruger midlertidig) og den har aldrig lavet noget
lignende. Vi har prøvet at resette Routeren uden resultat.

Hvad kan der være sket ?

Er der nogen som har et bud ?

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Morten Snedker

Dato : 19-09-05 20:25

On Mon, 19 Sep 2005 20:26:10 +0200, "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk>
wrote:

>Jeg har et problem med en D-Link DI-604 Router.

Efter at have prøvet 1xDI-514 og 2xDI-624, skal jeg aldrig mere have
D-Link. Jeg mener helt klart, det er nogle useriøse produkter.

Så hænger de.
Så kan de ikke finde ud af at tildele IP via DHCP.
Så vil de ikke virke, med mindre der er mindst én
LAN-tilslutning...jamen, listen er lang.

>Hvad kan der være sket ?

Du har købt et forkert fabrikat.

>Er der nogen som har et bud ?

Prøv et andet fabrikat.

Det er muligt jeg får på puklen af glade D-Link-brugere, men jeg har
altså fået tre rådne æbler, ud af tre mulige.

mvh /Snedker
----------------
www.dbconsult.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-05 21:36

"Morten Snedker" <morten@dbconsult.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er muligt jeg får på puklen af glade D-Link-brugere, men jeg har
> altså fået tre rådne æbler, ud af tre mulige.

Den smøre er ikke til så meget hjælp.

Til andre i nyhedsgruppen: Jeg har på mistanken at jeg selv har gjort noget
galt men spørgsmålet er hvad. Jeg har en anden D-Link DI-604 placeret på en
anden adresse og den har kørt helt problemfrit og den er jeg ovenud tilfreds
med. Jeg har en mistanke om at en lille gnist (jeg ikke selv har
konstateret) kan have aflivet de to som der er sket nøjagtig det samme med,
er der nogen som har nogen erfaringer desangående ? Computeren var tændt da
jeg kortvarigt tog den fra og gentilsluttede den til Routeren.

Fra : Hans

Dato : 19-09-05 21:39

Kim Larsen wrote:

> [...]
> sket nøjagtig det samme med, er der nogen som har nogen erfaringer
> desangående ? Computeren var tændt da jeg kortvarigt tog den fra og

Bruger du UTP eller STP netværkskabler?

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-05 21:49

> Bruger du UTP eller STP netværkskabler?

UTP netværkskabler.

Fra : Hans

Dato : 19-09-05 21:53

Kim Larsen wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> UTP netværkskabler.

Dit problem har ganske givet været, at du har trukket gnister da du
formodentligt ikke har en jordet installation.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-05 22:19

> Dit problem har ganske givet været, at du har trukket gnister da du
> formodentligt ikke har en jordet installation.

Det er også min egen mistanke men det er bare mærkeligt at Routeren går i
stykker mens at Switchen slet ikke berøres af problemet (hvis det er det).
Ingen vores PCere er jordet gennem andet end modemmet. Vi har i lejligheden
ikke jord på ret mange af vores stikkontakter.

Fra : Hans

Dato : 19-09-05 22:29

Kim Larsen wrote:
> [...]
> det er det). Ingen vores PCere er jordet gennem andet end modemmet.
> Vi har i lejligheden ikke jord på ret mange af vores stikkontakter.

D-Link er desværre ikke den skarpeste kniv i skuffen til at fremstille
produkter, så det undrer mig ikke spor.

Hans

Fra : Cag \(2730\)

Dato : 20-09-05 18:25

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Dit problem har ganske givet været, at du har trukket gnister da du
> formodentligt ikke har en jordet installation.

det kan jeg så bare ikke få til at hænge sammen... rj45 har da altid
været "hotswap"
jeg var i testafd. i et firma det forhandlede netværksenheder (nics,
hubs, switches, pccard bl.a.), hvor under stikprøvekontrol af f.eks. en
24ports hub, der blev testet 4 porte af gangen hvorefter kabler blev
flyttet til næste 4 osv.

svjv. er der da "kun" +5v i sådan en sjover, så skulle man da slet ikke
kunne tilslutte/frakoble en tlf. da jeg mener der er ~50-200v på stikket
alt efter om den er idle eller den ringer.

dette er dog hvad min umiddelbare formodning kan fremsige ved brug af
alm logik, men lad endelig høre fra jer, hvis mit udgangspunkt er
"skævt"

/Cag

Fra : Hans

Dato : 20-09-05 19:54

Cag (2730) wrote:

> dette er dog hvad min umiddelbare formodning kan fremsige ved brug af
> alm logik, men lad endelig høre fra jer, hvis mit udgangspunkt er
> "skævt"

Din antagelse er rigtig, men i et ikke jordet miljø hvor faseforholdet
mellem apparaterne er ukendt, kan alt muligt ske. Specielt hvis
hardwarefabrikanten ikke har fulgt applikationerne for transcieveren, og har
sparet på komponenterne, skal der ikke ret meget til før det går galt. Det
er også en mulighed at det har været et ESD problem, hvilket kan slå selv
det mest sejlivede elektronik i stykker. Der er mange muligheder.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-05 21:42

"Morten Snedker" <morten@dbconsult.dk> skrev i en meddelelse
> On Mon, 19 Sep 2005 20:26:10 +0200, "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk>

> Så vil de ikke virke, med mindre der er mindst én
> LAN-tilslutning...

Ja det er jo sjældent at Routere vil fungere uden mindst én LAN-tilslutning

Men jeg har altså brug for nogle hardware-tekniske inputs og ikke noget
smagsdommer-halløj.

Fra : Morten Snedker

Dato : 19-09-05 22:46

On Mon, 19 Sep 2005 22:41:53 +0200, "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk>
wrote:

>Men jeg har altså brug for nogle hardware-tekniske inputs og ikke noget
>smagsdommer-halløj.

Sorry - du har ret. Har bare haft så mange frustration med D-Link. Men
go' vind med det.

mvh /Snedker
----------------
www.dbconsult.dk

Fra : Lasse Birnbaum Jense~

Dato : 19-09-05 23:50

Kim Larsen wrote:
> [...]
> førhen har brugt (og nu bruger midlertidig) og den har aldrig lavet noget
> lignende. Vi har prøvet at resette Routeren uden resultat.

/me har fået byttet flere routere af den slags med de problemer. De er
bare noget billigt lort.

Køb en dyrere dlink model, eller bedre skift til f.eks. cisco eller
billigere linksys

--
Venlig hilsen / Best regards
Lasse Birnbaum Jensen

Fra : Lasse Birnbaum Jense~

Dato : 19-09-05 23:50

Fra : Gunnar

Dato : 20-09-05 07:48

> Køb en dyrere dlink model, eller bedre skift til f.eks. cisco eller
> billigere linksys

Hej
Nu skal du i hvertfald have en ny, men jeg har altid hørt at det er
risikabelt at tage stik ud og sætte ind med maskinen tændt, og det er vist
hvad du har gjort. Jeg har en mage til din og der har aldrig været problemer
med den.
Gunnar

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-05 15:03

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> risikabelt at tage stik ud og sætte ind med maskinen tændt, og det er vist
> hvad du har gjort. Jeg har en mage til din og der har aldrig været

Tak for info. Jeg har nu skiftet Routeren ud til en D-Link DI-704P og så må
jeg jo håbe at den kører lidt bedre.