"Pentium 4 3,0 GHz" eller "Intel Celeron 3~
Fra : PH

Dato : 19-09-05 18:16

Jeg har kig på et par computere som Bilka har på tilbud i denne uge på side
27 (fra. 19. september 2005).

Computer 1:
Intel Pentium 4 530J 3,0 GHz, 1024 MB DDR RAM 400 MHz, 160 GB harddisk 7200
omdr./min, 16x DVD+/-RW brænder dual layer, 256 MB GeForce FX5500 grafikkort
AGP x8 m/TV-Out, 6 kanals stereo lyd, 10/100 LAN (til netværk og ADSL),
multimedietastatur og scroll mus. Inkl. 24 måneders telefonsupport.

Computer 2:
Intel Celeron D 345 3066 MHz, 512 MB DDR RAM 400 MHz, 160 GB harddisk 7200
omdr./min, 256 MB GeForce FX5500 grafikkort AGP x8 m/TV-Out, 16x DVD+/-RW
brænder Dual Layer, 6 kanals stereo lyd, 10/100 LAN, multimedietastatur og
scroll mus, 24 måneders telefonsupport. Inkl. FujitsuSiemens 19"
TFT-fladskærm.

Som det fremgår er de eneste forskelle, at den ene er en "Pentium 4 3,0 GHz"
m. 1024 MB RAM, mens den anden er en Intel Celeron 3066 MHz m. 512 MB RAM +
skærm.

Skærmen der følger med nr. 2 er fundet på edbpriser til 2250 kr., så trækker
man ca. 2000 kr. fra prisen på computer 2 bliver sammenligningspriserne:

Computer 1 - 4999 kr.
Computer 2 - 4499 kr.

Dette svarer fint til, at de sidste 500 kr. kan gå til 512 mb ekstra ram til
computer 2, og så er der kun én forskel tilbage.

Mit spørgsmål er derfor:

Hvad er bedst - "Pentium 4 3,0 GHz" eller "Intel Celeron 3066 MHz"?

Håber der sidder en med et kvalificeret svar.

PH

Fra : Jesper

Dato : 19-09-05 18:55

"PH" <Ingen_Spam@til_mig.dk> skrev
> [...]
> TFT-fladskærm.
>
> Hvad er bedst - "Pentium 4 3,0 GHz" eller "Intel Celeron 3066 MHz"?

Helt afgjort computer 1! P4 er en langt bedre processor en Celeron og de
ender jo på samme pris med 1gb ram, så det skal være 1'eren.

Jesper

Fra : PH

Dato : 19-09-05 19:22

Jesper wrote:
> Helt afgjort computer 1! P4 er en langt bedre processor en Celeron og
> de ender jo på samme pris med 1gb ram, så det skal være 1'eren.

Perfekt!

Den skal indkøbes til min lillebror, og aftalen var så, at jeg skulle købe
skærmen (hvis det blev 2'eren). Jeg har dog lige taget et kritisk syn på min
økonomi og fundet ud af, at det nok er bedst at vente et par måneder endnu
med den skærm, så computer 1 var jo lige det svar jeg gerne ville høre.

Takker mange gange for svaret...

PH

Fra : Henning

Dato : 20-09-05 11:18

>Som det fremgår er de eneste forskelle, at den ene er en "Pentium 4 3,0 GHz"
>m. 1024 MB RAM, mens den anden er en Intel Celeron 3066 MHz m. 512 MB RAM +
>skærm.

Du fortier en væsentlig detalje! Den ene er en noname maskine, den
anden er en Fujitsu. Du vil ganske givet opleve væsentlige forskelle i
kvaliteten af maskinerne, min erfaring er at MyCom, som er Bilkas
"noname produkt" larmer som en jetjager! Ta' ned og kig, lyt og føl på
dem begge!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henning

Dato : 20-09-05 17:17

On Tue, 20 Sep 2005 12:18:01 +0200, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

>Du fortier en væsentlig detalje! Den ene er en noname maskine, den

Ups, min fejl - jeg skulle lige nærlæse annoncen Begge maskiner er
Mycom, det er kun skærmen der er Fujitsu.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Rado

Dato : 20-09-05 21:05

wrote:

>Du fortier en væsentlig detalje! Den ene er en noname maskine, den
>anden er en Fujitsu. Du vil ganske givet opleve væsentlige forskelle i
>kvaliteten af maskinerne,

Fujitsu er ikke nødvendigvis en garanti for god kvalitet. De to jeg
har haft har været noget bras, hvor alting gik i stykker hele tiden.
Nr.2. der kostede 10.000, stod af lige efter garantien var udløbet
(dengang 1 år) på grund af dårlige elektrolytter på bundkortet.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein