E-Mail
webnoob 5265
E-mails når ikke frem
Fra : Morten Snedker

Dato : 19-09-05 17:35

Hej folkens,

Når jeg fra en e-mail-klient hos bm-maskinteknik.dk sender en e-mail
til [en-eller-anden]@dbconsult.dk - så når ingen e-mails frem.

bm-maskinteknik hostes hos Azero, dbconsult.dk hos Dandomain.

Når jeg sender fra bm-maskinteknik.dk til
[en-eller-anden]@planprojekt.dk, så når e-mail fint frem.
planprojekt.dk hostes hos Dandomain.

Altså:

bm-maskinteknik.dk -> dbconsult.dk = Fejl
bm-maskinteknik.dk -> planprojekt.dk = OK

Og både dbconsult.dk og planprojekt.dk hostes hos Dandomain. Nogen idé
til, om fejlen ligger hos Azero (bm-maskinteknik.dk), eller Dandomain?

Er ikke sikker på hvor min posting hører hjemme, så

xpost: dk.edb.internet.software.mail+news,dk.edb.netvaerk
fut: dk.edb.netvaerk

mvh /Snedker
----------------
www.dbconsult.dk

Fra : Anon

Dato : 19-09-05 17:43

Morten Snedker wrote:
> Når jeg fra en e-mail-klient hos bm-maskinteknik.dk sender en e-mail
> til [en-eller-anden]@dbconsult.dk - så når ingen e-mails frem.
Hvilken udgående mailserver bruges hos bm-maskinteknik.dk?

Anon

Fra : Morten Snedker

Dato : 19-09-05 18:34

On Mon, 19 Sep 2005 18:43:07 +0200, Anon <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>Hvilken udgående mailserver bruges hos bm-maskinteknik.dk?

mail.bm-maskinteknik.dk

Jeg kan se på Azero's supportside, at det i stedet skal være
smtp.bm-maskinteknik.dk. Det har jeg prøvet at ændre det til, uden det
dog har haft nogen positiv effekt på mit problem.

mvh /Snedker
----------------
www.dbconsult.dk

Fra : Anon

Dato : 19-09-05 19:36

Morten Snedker wrote:
> Og både dbconsult.dk og planprojekt.dk hostes hos Dandomain. Nogen idé
> til, om fejlen ligger hos Azero (bm-maskinteknik.dk), eller Dandomain?

Et par forslag:
- Kommer der ingen fejlmelding (NDR) tilbage til @bm-maskinteknik.dk?
- Er der forskel i produkterne for henholdsvis dbconsult.dk og
planprojekt.dk, f.eks. virus/spamfilter på den ene og ikke den anden?
- Hvad siger Azero's support til problemet - det må da være problematisk
for dem, hvis deres egne kunder ikke kan sende "internt" til hinanden...

Anon

Fra : Morten Snedker

Dato : 19-09-05 20:18

On Mon, 19 Sep 2005 20:35:32 +0200, Anon <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>Et par forslag:
>- Kommer der ingen fejlmelding (NDR) tilbage til @bm-maskinteknik.dk?

Nej, der kommer ingen fejlmelding retur, hverken fra mailserver hos
afsender eller modtager.

>- Er der forskel i produkterne for henholdsvis dbconsult.dk og
>planprojekt.dk, f.eks. virus/spamfilter på den ene og ikke den anden?

Nej.

>- Hvad siger Azero's support til problemet - det må da være problematisk
>for dem, hvis deres egne kunder ikke kan sende "internt" til hinanden...

Har spurgt dem, og venter spændt.

Tak for input og tid brugt på tråden!

mvh /Snedker
----------------
www.dbconsult.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-09-05 20:57

Morten Snedker <morten@dbconsult.dk> skrev 2005-09-19:
> [...]
>
> Og både dbconsult.dk og planprojekt.dk hostes hos Dandomain. Nogen idé
> til, om fejlen ligger hos Azero (bm-maskinteknik.dk), eller Dandomain?

Hvad sker der hvis du telnetter direkte til serveren som beskrevet her:

http://www.adsltips.dk/telnet-smtp.php

Martin
med mindre andet er angivet.