kuede hvalpe
Fra : Brian Olsen

Dato : 19-09-05 13:46

Hej

Jeg søger stadig en ny hund.
Vi har store planer om at vi skal til silkeborg og se på de hvalper kim2000
har. De lyder enormt søde.

I går søndag var vi lige en tur i Agerskov for at kigge på hvalpe. Moderen
til puslingerne er karelsk bjørnehund/labradog og faderen er labrador.
Det var nogle otrolig pæne hvalpe, MEN....

ALDRIG i mit liv har jeg set så underlige hvalpe.
Da jeg fik en op på armen for at hilse bøjede den ryggen bagover som om den
var blevet løftet i nakke skindet som en kat.
Den var bange for alt og alle og slet ikke interesseret i noget.
Den stakkels hvalp havde ingen gnist overhovedet. ingen lovren med halen,
ingen snusen til mig eller Brian ingen reaktion når vi kiggede ører
(møgbeskidte forresten) eller poter.

Da vi for 2½ år siden hentede Lady blev hun købt for at være en han. Dem der
havde hundene havde givet alle tæver et rødt bånd på så vi stolede på hende
og kiggede ikke efter selv.
Pusermusen blev løftet op, "han" snusede og nappede lidt i mig og lagde sig
til at sove i mine arme. Kærlighed ved første nap!!!
Alle deres hvalpe var sådan... glade og tillidsfulde og vandt til børn og
katte (selv om deres killing var lidt grov ved hvalpene)

Hvalpene i Agerskov var klart kuet. Om det var kvinden selv eller hendes
børneflok der havde gjort det kan ingen sige, men jeg kan sige så meget at
man ALDRIG klipper knurhårene af et dyr!!!!!

harmdirrende vrede fra

Bente

Fra : Camilla Juelsgaard J~

Dato : 19-09-05 13:42

Jeg forstår udemærket din vrede. Hvalpe bør være livlige, glade og
imødekommende. Det er for mig at se næsten umuligt at gøre en hvalp kuet,
hvis blot man behandler dem ordentligt. Kuede hvalpe er normalt dem som har
fået alt for lidt opmærksomhed og slet ikke er blevet præget som hvalpe jo
nu engang skal.

Jeg synes det er super at I vælger at tage et andet sted hen og købe hvalp.

Hvis det er labrador i kigger på (eller lignende) så hver meget opmærksom på
hofte og albueproblemer. Hver sikker på at forældrene som minimum er
røntgenfotograferet.

Mit råd hvis I vil have en stor hund er jo altså at købe en stambogsført
hund, hvor I har mulighed for at tjecke arvelige sygdomme (i særdeleshed HD
og AA) hos forfædrene og helst også hos så mange hel- og halv-søskende som
muligt.

Held og lykke med at finde den helt rigtige hvalp (fra en seriøs opdrætter
med velprægede hvalpe).

Med venlig hilsen

Camilla Juelsgaard Jørgensen
www.juelsgaard.com

Fra : Heidi Jensen

Dato : 19-09-05 15:08

> Hvalpene i Agerskov var klart kuet. Om det var kvinden selv eller hendes
> børneflok der havde gjort det kan ingen sige, men jeg kan sige så meget at
> man ALDRIG klipper knurhårene af et dyr!!!!!

Nogle racer gør man det nu på, de skal være glatte i hovedet, og man kan
ikke lige sådan klippe uden om knurhår...

Heidi

Fra : Bente Lyngsøe

Dato : 20-09-05 10:26

Hejsa
De her hvalpe var ikke nogen race.
Måske var det fordi kvinden selv havde skæg at hundene ikke måtte have det?
huh?
nej det var bare forkert!!

Bente

newszXe.306$3m4.72@news.get2net.dk...