Coolmenu
Fra : Ukendt

Dato : 19-09-05 11:30

Jeg har downloadet Coolmenu fra dhtmlcentral.com, som jeg har set som en
fremragende menu på andre sider.

Den består af en database med data om menuID, menutekst, link og hvilken
menugruppe den vedrører. Derudover er der et stykke javascript og VBscript,
som skal indsættes på siden samt noget style sheet.

Meningen er så, at koden skal hente data fra databasen, hvor menuens data
ligger.

Jeg har dog ladet mig fortælle, at den bedste måde at lave menuen på er som
følgende:

Nedenstående er taget fra den hjælp, som jeg har fået på spørgsmålet om,
hvordan det kan gøres
"Jeg kan sige, at vi har løst hvordan menuen kan hente data fra en MS SQL
database, uden dog at vide præcis hvordan det rent teknisk blev løst.

For vi gik væk fra det allerede i udviklingsfasen, da menuen loadede
væsentligt hurtigere med dataene liggende i selve js-filen.

Og samtidig slap vi for at belaste databasen med flere kald end højest
nødvendigt.

_Der er så lavet et interface som genererer dataene til js-filen, så det
stadig kan administreres af brugerne._"

Men hvad menes der med det (sidste linie) og hvordan kan det evt. laves?