650R-31 Router mister delvis "forbindelse~
Fra : Per JM Olsen

Dato : 19-09-05 10:28

Hej Alle

Jeg har fået CC 2048/512 her sidste mandag, siden da har jeg harft gevaldige
problemer med at opholde forbindelsen.

Jeg har CC staandard router en zyxel 650R-31 med den nyeste firmware fra
CC's side.
Problemet er at den efter ca. 2-3 dage mister forbindelsen til omverdnen,
dvs at den godt nok har lys i DSL lampen og den blinker, men det er ikke
muligt at surfe, jeg kan kun fange CC's interne nyhedsgrupper, det er som om
at den mister forbindelsen til deres DNS server.
Løsningen plejer som regel at være at nulstille routeren ved at holde den
lille knap bag på den inde, men dette skal gøres nok10-15 gange før routeren
fanger centralen (DSL & SYS lampe begynder at lyse) og det er igen muligt at
fange routeren fra WEB interfacet.

Kan det virkeligt passe at der skal være så mange problemer med at genstarte
en router? det er ikke nok bare at tage strømmen, så kommer der aldrig lys i
DSL lampen, og SYS lampen tænder heller ikke før efter at man har taget
strømmen og nulstillet godt 10-15 gange?

Hvad oplever i andre?

Skal jeg have fat i CC's kundeservice og bede dem sende mig en ny router,
for det tyder allermest på en Hardware fejl, da hværken SYS eller DSL lampe
vil lyse før efter en 10-15 gange nulstilling efter hinanden?

--
Med Venlig Hilsen
Per Olsen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 19-09-05 11:07

> [...]
> router, for det tyder allermest på en Hardware fejl, da hværken SYS
> eller DSL lampe vil lyse før efter en 10-15 gange nulstilling efter

Det lyder som om du skal fejlmelde linjen til CC og fortælle hvilke
problemer du har. Så bytter de routeren, hvis de mener at det er der årsagen
ligger.

Jeg har samme router, og det er ihvertfald ikke normal opførsel.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Per JM Olsen

Dato : 19-09-05 12:02

Hej

Jeg har nu skrevet til CC's support, så må vi se hvad de svare

--
Med Venlig Hilsen
Per Olsen

Mailto:Perjmolsen@hotmail.com