at submitte en form i en funktion
Fra : Leonard

Dato : 19-09-05 08:55

her: http://162.dk/test/submit.php
forsøger jeg at submitte en form vhs javascript, men det virker ikke.
Alerten virker fint.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Christian Hansen

Dato : 19-09-05 09:41

Hej Leonard

Prøv i stedet at bruge onsubmit på selve formelementet. Så kan du bruge
den rigtige submit-knap og derved gøre det lidt nemmere for brugeren.

Se eksempel her : http://www.chrsen.dk/tmp/formtjek.html

Mvh Chrsitian

Fra : Leonard

Dato : 19-09-05 10:17

Christian Hansen <chrsen@fundanemt.com> wrote:

>Prøv i stedet at bruge onsubmit på selve formelementet. Så kan du bruge
>den rigtige submit-knap og derved gøre det lidt nemmere for brugeren.

Hvorfor bliver det nemmere for brugeren?
- altså bortset fra at formen også bliver submittet hvis javascript er
slået fra.

Det vil være til stor hjælp for andre læsere hvis du svarer under
det du svarer på og klipper det overflødige væk i citatet.
Læs mere om det her: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
mvh Leonard http://leonard.dk/

Fra : Christian Hansen

Dato : 19-09-05 10:27

Leonard wrote:
> Hvorfor bliver det nemmere for brugeren?
> - altså bortset fra at formen også bliver submittet hvis javascript er
> slået fra.

Når man benytter en almindelig submitknap, kan brugeren også trykke på
sin return/enterknap, hvorved formen submittes - man behøver altså ikke
at række ud efter musen for at sende.

Mvh Christian

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 19-09-05 15:38

Leonard wrote:
> her: http://162.dk/test/submit.php
> forsøger jeg at submitte en form vhs javascript, men det virker ikke.
> Alerten virker fint.

Som Christian skriver, ville jeg også bruge onsubmit istedet.

Hvis du absolut *vil* bruge submit, kan du gøre således:

Sæt en id på din form, fx:
<form id="nisse" ...>

og så i dit script:

document.getElementById("nisse").submit();

eller du kan droppe id og bruge form collection:

document.forms[0].submit();

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>