Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
At flytte til Sverige...
Fra : Mogens

Dato : 18-09-05 20:25

Er det ganske ukompliceret at flytte til Sverige?
Jeg tænker på, om det skattemæssigt er lige til - eller om der går en
rum tid, inden man har tingene på plads. Erfaringer ønskes venligst...

Mvh
Mogens

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-09-05 20:51

Hej,

On Sun, 18 Sep 2005 21:24:44 +0200, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Er det ganske ukompliceret at flytte til Sverige?

Jeps, meget ligetil. Gjorde det selv sidste år i september. Du skal
have et internordisk flyttebevis fra din fraflytningskommune, som du
afleverer på skattevärket i Sverige.

>Jeg tænker på, om det skattemæssigt er lige til - eller om der går en
>rum tid, inden man har tingene på plads. Erfaringer ønskes venligst...

Det er ret nemt og ligetil. Vedbliver du at arbejde i DK betaler du
stadig skat til DK - 32% i samlet kommune+amtsskat. Fradrag mm er som
hidtil.

Du betaler dog ikke ejendomsskat til DK af svensk ejendom.

Kan anbefale http://www.sunddebat.com - der er mange indlæg om netop
dette emne.

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 18-09-05 21:10

On Sun, 18 Sep 2005 21:50:42 +0200, Lars Knudsen
<larsnospam@landligtxxx.dk> wrote:

>Jeps, meget ligetil. Gjorde det selv sidste år i september. Du skal
>have et internordisk flyttebevis fra din fraflytningskommune, som du
>afleverer på skattevärket i Sverige.

Tak

>Det er ret nemt og ligetil. Vedbliver du at arbejde i DK betaler du
>stadig skat til DK - 32% i samlet kommune+amtsskat. Fradrag mm er som
>hidtil.

Der må vel også være en svensk del (skat) - ellers tjener man jo på
flytningen. Jeg betaler over 50% "rent" idag...

Får faktisk svar på mit spørgsmål hér:
http://pendler.scanianet.dk/skat/

>Du betaler dog ikke ejendomsskat til DK af svensk ejendom.

Okay !

>Kan anbefale http://www.sunddebat.com - der er mange indlæg om netop
>dette emne.

Jeps - thanx...

Hvorledes med en selvangivelse?
(100% indtægt i DK, men bosiddende i Sverige - dansk statsborger)

Mvh
Mogens

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-09-05 19:22

Hej Mogens,

On Sun, 18 Sep 2005 22:09:55 +0200, Mogens

>Der må vel også være en svensk del (skat) - ellers tjener man jo på
>flytningen. Jeg betaler over 50% "rent" idag...

Nej, du betaler ingen skat til Sverige når du arbejder i Danmark. Men
udover de 32% i kommune+amt skal du også betale statsskat.

For at de svenske bopælkommune så ikke bliver snydt betaler Danmark så
et beløb til Sverige som udligning.

>Hvorledes med en selvangivelse?
>(100% indtægt i DK, men bosiddende i Sverige - dansk statsborger)

Du får selvangivelse fra DK (Skat*Øresund kalder de sig) som ligner
den normalt danske, bortset fra at man selv skal skrive tallene ind i
selvangivelsen. Dog er de så venlige at vedlægge et "servicebrev" med
tallene, så de skal bare skrives af derfra hvis du arbejder i DK og
ikke tjener noget i SE.

Der skal ikke betales noget i indkomstskat i Sverige når du arbejder i
Danmark.

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 28-09-05 19:48

On Wed, 28 Sep 2005 20:22:19 +0200, Lars Knudsen
<larsnospam@landligtxxx.dk> wrote:

>Nej, du betaler ingen skat til Sverige når du arbejder i Danmark. Men
>udover de 32% i kommune+amt skal du også betale statsskat.

Okay - den sats må jeg så lige hitta :)

>For at de svenske bopælkommune så ikke bliver snydt betaler Danmark så
>et beløb til Sverige som udligning.

OK...

> [...]
>selvangivelsen. Dog er de så venlige at vedlægge et "servicebrev" med
>tallene, så de skal bare skrives af derfra hvis du arbejder i DK og

OK - jeg må vist op på rådhuset for at høre nærmere. Forskudsopgørelse
mm. er jo også en pind i denne sammenhæng...

>Der skal ikke betales noget i indkomstskat i Sverige når du arbejder i
>Danmark.

Thanx :)

Mvh
Mogens

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-09-05 20:10

Hej,

On Wed, 28 Sep 2005 20:47:34 +0200, Mogens

Jeg betaler:

Bundskat: 5,50
Mellemskat: 6,00
Topskat: 15,00
Kommuneskat: 32,00

Trækprocent = 47

Du skal ikke betale kirkeskat.

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 27-09-05 21:53

On Sun, 18 Sep 2005 21:50:42 +0200, Lars Knudsen
<larsnospam@landligtxxx.dk> wrote:

>Jeps, meget ligetil.

Jeg dristede mig til at sende dig en mail, men den druknede måske
undervejs...

Mvh
Mogens

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-09-05 19:18

Hej Mogens,

On Tue, 27 Sep 2005 22:52:52 +0200, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Jeg dristede mig til at sende dig en mail, men den druknede måske
>undervejs...

Du er velkommen - men du skal fjerne nospam og xxx fra min mailadresse
så burde det virke (med andre ord: lars - snabela - landligt . dk)

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 28-09-05 19:20

On Wed, 28 Sep 2005 20:18:15 +0200, Lars Knudsen
<larsnospam@landligtxxx.dk> wrote:

>Du er velkommen - men du skal fjerne nospam og xxx fra min mailadresse
>så burde det virke (med andre ord: lars - snabela - landligt . dk)

Tak for det - dét gjorde jeg faktisk :)

Mvh
Mogens

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-09-05 20:15

Hej,

On Wed, 28 Sep 2005 20:20:28 +0200, Mogens

>Tak for det - dét gjorde jeg faktisk :)

Hmm.. Kan da godt se at jeg har en mail fra dig - svarede jo faktisk
også! Det er lidt bøvl med når jeg svarer fra min private mail - jeg
har lige prøvet at sende det jeg skrev til dig igen, bare fra min
arbejdsmail. Du kan bare skrive tilbage der hvis det er.

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 28-09-05 21:03

On Wed, 28 Sep 2005 21:14:39 +0200, Lars Knudsen
<larsnospam@landligtxxx.dk> wrote:

>Du kan bare skrive tilbage, der hvis det er.

Tusind tak for dialogen - så kom der liiige et par ting på plads

Mvh
Mogens