bedste netværksløsning?
Fra : Lars Hansen

Dato : 18-09-05 15:07

Hej

Jeg har trådløst stofanet i min lejlighed på 1. sal. Jeg vil gerne indrette
mit kælderrum til et kontor og har prøvet at tage min bærbar ned i kælderen
for at undersøge signalforholdene. Signalet er svagt, men jeg kan godt
surfe. Der vil dog sikkert være en del udfald selvom jeg ikke har prøvet at
sidde i kælderen flere timer i træk for at se om det virker ordentligt. Så
jeg spekulerede på hvad man gør i sådan en situation?

Er det muligt at bede stofa om at sætte et ekstra stik op så både stikket i
lejligheden og stikket i kælderen giver adgang til internettet?

Eller kan jeg sætte noget udstyr op som forstærker signalet og som er egnet
til denne situation?

Hvad anbefaler I? (skriv gerne link til udstyr jeg kan købe)

Tak på forhånd

Fra : Joke

Dato : 18-09-05 17:38

"Lars Hansen" <invalid@nospam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> egnet til denne situation?
>
> Hvad anbefaler I? (skriv gerne link til udstyr jeg kan købe)

hejsa hvis det er muligt kan man evt. prøve en bordantenne på routeren ,
hvor i landet bor du jeg ligger inde med bordantenner og er det ikke så
langt væk kunne du evt. prøve en.

Hilsen

Johnny

Fra : PA

Dato : 18-09-05 18:08

Hejsa

Det vil ikke hjælpe dig at få Stofa til at lave en ekstra stikdåse i
kælderen da du kun har et modem.
Hvis du skulle lave en ekstra dåse skulle det være i stueetagen (hvis du
også bor der) og så montere din trådløse router der.

PA

Fra : Lars Hansen

Dato : 18-09-05 19:09

> [...]
> Hvis du skulle lave en ekstra dåse skulle det være i stueetagen (hvis du
> også bor der) og så montere din trådløse router der.

Jeg bor ikke i stue-etagen.... Hvilket udstyr vil du så anbefale til
en trådløs løsning for at jeg kan få et stærkere signal ned til
kælderen? Jeg har hørt noget om antenne-forstærkere men
kan ikke rigtig finde noget på edbpriser.dk

Jeg vil sætte stor pris på et link til:

- et trådløst netkort
- en router med stærkt signal
- en signal-forstærker?
- en mobil modtager antenne som er koblet til det trådløse netkort i stedet
for den sædvanlige "stump"-antenne

Tak på forhånd