Salg af restlager, overskudsproduktion o.l~
Fra : Rene' Hjorth

Dato : 18-09-05 13:01

Hej,

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber at få nogle kreative svar på :)

Indledning:
Vores firma producerer lowcarb blandinger, altså til brød, kager, supper
m.m.m. der giver færdige produkter med et meget lavt indhold af omsættelige
kulhydrater - typisk anvendt af folk på Atkins, SouthBeach, Zone og andre
lowcarb diæter.

Vi har i starten af året haft en meget stor produktion af
grovbrødsblandinger (20.000 styk) og portionssupper (250.000 breve) til en
distributør, som efter ordreafgivelse ikke længere var istand til at tage
imod varene - vi har sidenhen forhandlet frem og tilbage for at forsøge at
finde en løsning, men vi vurderer nu at de er i så store økonomiske
vanskeligheder at de aldrig kommer til at aftage det.

Derfor er vi i den grimme situation at vi har brug for at dække dele af
tabet, ved at simpelthen prøve at få noget af produktionen skudt af, på det
internationale markede til en meget lav pris, da produkterne kun er holdbare
til december 2005.

Og derfor spørgsmålet - hvad findes der af effektive business-to-business
muligheder dér - altså hvis der overhovedet findes nogen - og hvad er
alternativet? Ebay? Eller er der andre kortsigtet muligheder vi har
overset?

Tak :)
René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 18-09-05 16:12

Rene' Hjorth wrote:
-snip-

> [...]
> muligheder dér - altså hvis der overhovedet findes nogen - og hvad er
> alternativet? Ebay? Eller er der andre kortsigtet muligheder vi har

Hvad siger advokaten til at distributøren ikke vil tage imod ordren? Jeg
tror nu ikke at de indkøbsansvarlige i de store firmaer kigger efter
varepartier på ebay, som vel mest er til private (er mit indtryk). Du
skal nok have fat i dem direkte, altså de indkøbsansvarlige...

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 19-09-05 09:33

[Martin Jørgensen | Sun, 18 Sep 2005 17:11:58 +0200]

>Hvad siger advokaten til at distributøren ikke vil tage imod ordren?

Vi kører retssag mod dem, de har vist økonomiske problemer - men regner
desværre med at varernes holdbarhed er overskredet længe før - så allerede
nu er det vi skal agere.

>Jeg tror nu ikke at de indkøbsansvarlige i de store firmaer kigger efter
>varepartier på ebay, som vel mest er til private (er mit indtryk). Du
>skal nok have fat i dem direkte, altså de indkøbsansvarlige...

Det har du helt ret i, problemet er blot at det er for snert på til at have
interesse for supermarkederne, hvor den slags typisk planlægges 6 måneder
får produkterne kommer i butikkerne.
René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Johnt

Dato : 17-09-05 23:07

"Rene' Hjorth" <rene@hjorth.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> muligheder dér - altså hvis der overhovedet findes nogen - og hvad er
> alternativet? Ebay? Eller er der andre kortsigtet muligheder vi har

Jeg kender følgende der køber restpartier op i store mængder i DK:
- Netto. Du kan selv se alt det blandende de har til salg i butikkerne. Du
kan evt. også sælge til dem, og lave aftale om at det kun bliver solgt i
Tyskland eller England.
- Zebra. Moderselskabet for Tiger butikkerne. Sælger dog kun i DK.

Hilsen
Johnt

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 19-09-05 09:30

[Johnt | Sun, 18 Sep 2005 00:06:59 +0200]

> [...]
>kan evt. også sælge til dem, og lave aftale om at det kun bliver solgt i

Tak for dit svar,

Problemet er blot, og det kom jeg ikke ind på tidligere, at vores engagement
har været som udvikler og producent til distributører på "private label"
markedet, så produkterne er i neutrale poser og sachetter forberedt på at
blive pakket i salgsemballage hos distributøren.

At varerne således ikke findes i kartonnage betyder at de ikke er egnede til
at blive solgte i supermarkederne, men "kun" kan bruges i diverse sampak,
produktion og diverse netbutikker o.l. hvor salgsemballage betyder mindre.

Vi har også haft dialog med Netto, men de forventer jo produkter i
salgsemballage - men dialogen med Netto kom der så andre gode muligheder
udaf :)

>- Zebra. Moderselskabet for Tiger butikkerne. Sælger dog kun i DK.

Rigtig god idé, dem havde jeg overset - tak.
René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk