Mus i hundemad
Fra : Nette Stormlund

Dato : 18-09-05 12:27

Hej!

Jeg vil bare lige fortælle, at da jeg i morges skulle fodre mine hunde, og
stak målebægeret i en Royal canin-sæk, var der en vissen blomst i bægeret
( troede jeg ).

En nærmere undersøgelse viste at det var en død - og temmelig mumificeret
mus.

Hmm - ikke så lækkert.

Den er ikke kommet i posen herhjemme, for den bliver lukket forsvarligt
efter hver fodring, da hundene ikke har selvbetjening

Der er heller ikke hul i posen - og den mus havde godt nok været død
længe.

Det er klamt at tænke på, at hundene rent faktisk har spist det mad. Men
jeg tror nu ikke de har taget skade af det.

Men jeg er nu ret glad for at jeg har en hel ny sæk stående fra Olivers -
da jeg efter alle skriverierne herinde besluttede at skifte til et mere
dyrevenligt foder.

M.v.h.
Nette

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 19-09-05 07:30

Vi har en plastiktønde, som vi fik af en hundemadsforhandler - den er muse-,
hunde- og næsten katte-sikker.

/Kim

Fra : Nette Stormlund

Dato : 19-09-05 10:22

Hej Kim!

Og sådan en bestilte jeg i går. Det er altså det rareste.

Men jeg tror ikke musen er kommet i herhjemme.

For det første har vi ikke konstateret mus, og posen er blevet lukket med
elastik hver gang.

Men en spand er smart også a.h.t. hundene.

Fra : x Vuf x

Dato : 19-09-05 11:51

On 19 Sep 2005 09:21:57 GMT, Nette Stormlund wrote:

> [...]

Uddrag af DKK? hundelov:

Hundemad må ikke opbevares eller tilberedes,
der hvor hunden opholder sig.

Med andre ord, du skal bygge et hus med køkken,
hvor hundens mad bliver tilberedt. Inde i huset,
hvor hunden opholder sig, må du kun lave mad til
den øvrige familie! ;-D

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
2 hvid/zobel drenge + 1 tricolour pige

Fra : Nette Stormlund

Dato : 19-09-05 12:38

Hold da op - er der også lov om det ?

Vors hundemad står i bryggerset.

Og indtil for nylig kunne vi godt opfylde loven, idet vores ældste collie
ikke tør gå derud Han har en snert af UHA-genet, og der er klinker på
( uha-da-da).

Jeg har trænet og kæmpet med ham, for at han i dag går alle vegne (
undtaget bryggerset ), kører bil o.s.v. uden problemer.

Men den lille er frygtløs, og går gerne i bryggerset.

Meeen - jeg har nu ikke tænkt mig at lave om på det. Og de kan ikke nå op,
hvor det står. Og lige om lidt har vi en spand til det.......

Mange hilsener,
Nette

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 19-09-05 19:50

> Uddrag af DKK? hundelov:

Nu gælder dkk-loven ikke i mit køkken.

/K

Fra : John P [jopa]

Dato : 20-09-05 09:29

x Vuf x skriblede bla:

> Uddrag af DKK? hundelov:

Hmmm aner man en snert af ironi.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 20-09-05 12:29

On Tue, 20 Sep 2005 10:29:20 +0200, "John P[jopa]" wrote:
>x Vuf x skriblede bla:

>Hmmm aner man en snert af ironi.

Nej da!!! Det er den skinbarlige sandhed!
At loven så ydermere er latterlig, er en hel anden sag.

Fra : fam. Ager

Dato : 19-09-05 10:52

"Nette Stormlund" <nette@stormlund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men jeg er nu ret glad for at jeg har en hel ny sæk stående fra Olivers -
> da jeg efter alle skriverierne herinde besluttede at skifte til et mere

en mus er temmelig længe om at blive mumificeret, så det er næppe hos jer at
den er kommet i fodersækken... olivers er et godt tørfodervalg!

mvh. marie