Stillestående tekst i procesbar?
Fra : 4ZaKeN

Dato : 18-09-05 10:56

Jeg ved at man LET kan få Scrollende Tekst i Procesbaren, men kan
man også få stillestående, altså en tekst hvor der bare står
"blahblah" konstant...?

Har søgt Google, HTML, Eksperten og meget mere igennem, og synes
ikke jeg kan finde noget..

Nogen som kan hjælpe?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Denn!s H

Dato : 18-09-05 11:37

"4ZaKeN" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved at man LET kan få Scrollende Tekst i Procesbaren, men kan
> man også få stillestående, altså en tekst hvor der bare står
> "blahblah" konstant...?

window.status='Tekst'

--

vh
Denn!s H

Fra : 4ZaKeN

Dato : 18-09-05 20:30

Denn!s H wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> window.status='Tekst'

Giver det ikke kun teksten når man kører musen over??
Vil gerne have konstant tekst..
Ligesom javascriptet her på siden hvor det ruller - det skal bare ikke
rulle

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-09-05 21:04

4ZaKeN skrev:

>Giver det ikke kun teksten når man kører musen over??
>Vil gerne have konstant tekst..

Hvad sker der når du prøver, at sætte det på siden?

I <head>:

<script type="text/javascript">
window.status='Tekst'
</script>

>Ligesom javascriptet her på siden hvor det ruller - det skal bare ikke
>rulle

Hvilken side?
--
Knud

Fra : Kristian Thy

Dato : 18-09-05 21:04

Quoth 4ZaKeN:
> Giver det ikke kun teksten når man kører musen over??

Det kommer an på hvor du sætter det. Hvis du skriver det i
onmouseover="..." så jo.

> Vil gerne have konstant tekst..

> Ligesom javascriptet her på siden hvor det ruller - det skal bare ikke
> rulle

Hvad for en side? Velkommen til usenet.

\\kristian
--
"Power is only given to the man who dare stoop to pick it up. Nothing
more is needed, except courage. From the moment this truth had dawned

Fra : 4ZaKeN

Dato : 18-09-05 21:23

> Hvad for en side? Velkommen til usenet.

Beklager - er her ikke så tit :)
HTML.dk

Men nevermind - har fået det til at stå der nu ved at bruge

<script type="text/javascript">
window.status='Tekst'
</script>

Er der mulighed for at få det til at stå der, selv når man kører musen over
et link?? (og jeg spørger IKKE om det er irriterende, for det ved jeg skam
godt...)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-09-05 21:55

4ZaKeN skrev:

>Er der mulighed for at få det til at stå der, selv når man kører musen over
>et link?? (og jeg spørger IKKE om det er irriterende, for det ved jeg skam
>godt...)

Så er det du skal bruge onmouseover og onmouseout

true" onmouseout="window.status='Tekst '; return true">
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-09-05 01:00

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Så er det du skal bruge onmouseover og onmouseout

> true" onmouseout="window.status='Tekst '; return true">

Så er der vist kun tilbage at fortælle 4ZaKeN, at det slet ikke virker i en
ordentlig browser. ;)

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-09-05 14:37

Erik Ginnerskov skrev:

>Så er der vist kun tilbage at fortælle 4ZaKeN, at det slet ikke virker i en
>ordentlig browser. ;)

Det gør det da.

Du kan bare lade være med at disable det.
--
Knud

Fra : Dj Uncas

Dato : 19-09-05 15:41

Web: http://www.blizan.com

> Så er det du skal bruge onmouseover og onmouseout

> true" onmouseout="window.status='Tekst '; return true">

... og hvis du ikke gider skrive onmouseover="" osv. på hvert link, kan du
bruge noget i retning af det her:

window.onload = function()
{
var link = document.getElementsByTagName("a");

for (i=0; i<link.length; i++)
{
link[i].onmouseover = function()
{
window.status = "Tekst";
}

link[i].onmouseout = function()
{
windows.status = "Tekst";
}
}
}

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-09-05 14:49

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Du kan bare lade være med at disable det.

Det virker i en ordentlig browser, men ikke i en ordentligt
indstillet ordentlig browser
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 19-09-05 19:04

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> indstillet ordentlig browser

Jeg ved, at jeg er ædru, men i denne tråd er blevet til en lille gul
smiley, er det kun mig der kan se dem? Eller skal jeg bare acceptere
det, hvis der i lyserøde elefanter i morgen? Min virusscanner siger jeg
ikke har lus, men den kan jo ikke se, om jeg har knald i låget

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 19-09-05 19:07

Johnny Winther Ronnenberg wrote:
> [...]
> det, hvis der i lyserøde elefanter i morgen? Min virusscanner siger jeg
> ikke har lus, men den kan jo ikke se, om jeg har knald i låget

LOL! Det har den været hos mig et godt stykke tid (altså
semikolon-bindestreg-semikolon har været en smiley). Måske har du
opgraderet din news reader fornyligt? (jeg bruger Thunderbird 1.0.6)

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 20-09-05 15:26

Jeppe Høiby wrote:

> LOL! Det har den været hos mig et godt stykke tid (altså
> semikolon-bindestreg-semikolon har været en smiley). Måske har du
> opgraderet din news reader fornyligt? (jeg bruger Thunderbird 1.0.6)

Så er jeg mere rolig jeg har faktisk opdateret Windows i weekenden jeg
genstartede bare først i går. Så der har nok været en patch til OE i
mellem.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg