Forslag til ny båd?
Fra : Henning

Dato : 18-09-05 10:36

Vi går og drømmer lidt om at skifte vores nuværende motorbåd ud med en
anden brugt.
Vores krav og behov:
Motorbåd "daycruiser", plads til 4-6 personer. Overnatningsmulighed
for 2-4 personer. Båden skal bruges til en- eller todages ture i
Øresund ud fra Kastrup, f.eks. Flakfortet, Ven, nordkysten.
Den skal (naturligvis) være økonomisk i drift, men alligevel kunne
skyde en god fart, dvs. gerne op omkring 30 knob. Allerhelst
indenbords diesel - med de benzinpriser der er, er der næsten ikke råd
til andet. Og sjovt nok er der aldrig benzinkrig på havnen! Vores
nuværende båd er med fast styrhus, hvilket både er godt og skidt. Det
er rart at stå i læ, men ærgerligt ikke at kunne få sol og vind når
det byder sig Nå ja - glasfiber er at foretrække på grund af
vedligeholdelsen.

Jeg har kigget lidt rundt om på www.udkig.dk o.a. steder, men der står
jo aldrig nævnt noget om driftomkostninger

Nogle forslag?

Forresten - det allervigtigste - budgettet ligger på ~100.000 dkr!

En umulig opgave?
(Jeg faldt over denne annonce
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=41260677 med er
lidt bekymret for den halvdefekte motor - har der en gang været
saltvand de forkerte steder bliver motoren aldrig god igen? Det er
ikke direkte nævnt, men med "defekt pakning" lyder det ikke godt -
hvorfor skifter han den ikke selv...)

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-09-05 15:17

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev

> En umulig opgave?
> (Jeg faldt over denne annonce
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=41260677 med er
> lidt bekymret for den halvdefekte motor - har der en gang været

I kan da ikke overnatte 4 personer i den?

Men du kan sikkert roligt regne med, at der skal bruges en del på motoren.
Det er næppe billigt at fikse 124 Mercedes heste, og det er sikkert også
årsagen til, at han ikke har gjort det selv.

Claus

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 18-09-05 16:34

> I kan da ikke overnatte 4 personer i den?

jow jow det kan man godt... 2 under dæk og, så ligger man sæderne ned, så
kan der sove 2 mere.

> Men du kan sikkert roligt regne med, at der skal bruges en del på motoren.
> Det er næppe billigt at fikse 124 Mercedes heste, og det er sikkert også
> årsagen til, at han ikke har gjort det selv.

Det er jo en vurderingssag om båden's generale stand og pris/gensalgs-pris
kan bære en motor renovation eller køb af ny motor.
Hvis det nu er en mariniseret MB 300 Diesel, så er reservedel priserne ikke
så slemme. Der hvor det går galt er hvis den ikke er ferskvandskølet, så
ville jeg ikke skrue på motoren, men ligge en anden i (selvf. også en
vurderings-sag)

Han kan jo også være fræk og skambyde ham 30kilo, så er der en ½ ny motor
hjemme.

-Leon

Fra : Henning

Dato : 18-09-05 18:05

On Sun, 18 Sep 2005 16:16:52 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>"Henning" <nomail@all.invalid> skrev

>I kan da ikke overnatte 4 personer i den?

4 små mennesker Det ovennævte forslag er også blevet solgt i
mellemtiden.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-09-05 14:31

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev

> 4 små mennesker Det ovennævte forslag er også blevet solgt i
> mellemtiden.

I den størrelse er der hele tiden noget. Men du skal også regne med, at den
slags ofte sælges ret hurtigt, så der er tit ikke meget betænkningstid.

Claus

Fra : Henning

Dato : 23-09-05 15:23

On Fri, 23 Sep 2005 15:30:32 +0200, "Claus Tersgov"
> [...]

>slags ofte sælges ret hurtigt, så der er tit ikke meget betænkningstid.

Bare ikke ret meget med diesel - og med de benzinpriser skal man jo
snart over på en sejlbåd.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Steffen Skov

Dato : 23-09-05 16:38

> Bare ikke ret meget med diesel - og med de benzinpriser skal man jo
> snart over på en sejlbåd.
> Henning
> hsb(at)image.dk

Har man ikke altid skulle være det? Uanset benzinpriser!
Hilsen
Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb,