Visning af indtastning i textarea?
Fra : Martin Ploug

Dato : 17-09-05 22:08

Hej

Jeg er ved at lave en kontaktformular vha. php.
Den virker langt hen ad vejen.

Jeg har lavet en session, som husker det indtastede og viser
det i det pågældende indtastningsfelt.
Men jeg kan ikke få det til at blive vist i mit textarea.

<textarea name="besked" rows=5 cols="25" value="<? echo
"$valid_besked";?>">
</textarea>

Skal der stå noget andet end value? Ellers er det måske bare mig der har
glemt en lille dum ting

Et andet spørgsmål i den forbindelse. Jeg har en reset knap, som jo normalt
sletter alt i formularen.
Men når jeg nu netop bruger session, så virker den jo ikke, når man har
indtastet noget og klikket
på send. Kan man kode sig ud af det vha php. Måske er det en lidt ligegyldig
detalje men alligevel.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-09-05 22:41

> [...]
> "$valid_besked";?>">
> </textarea>
>
> Skal der stå noget andet end value? Ellers er det måske bare mig der har

Jeg tror jeg selv har fundet ud af noget af det nu:

<textarea name="besked" rows=5 cols="25"><? echo "$valid_besked";?>
</textarea>

- Martin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-09-05 23:02

Martin Ploug wrote:

> Jeg tror jeg selv har fundet ud af noget af det nu:
>
> <textarea name="besked" rows=5 cols="25"><? echo "$valid_besked";?>
> </textarea>

Netop, sådan skal det gøres. I textarea opereres ikke med value, indholdet
sættes mellem starttag og sluttag.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/