Min kalender.... dutter ikk ?
Fra : Ronni

Dato : 07-06-01 16:47

Problemet er at den simpelthen ikke udskriver variablen $i, som angiver
datoerne!
$i tæller fint op og hvis jeg laver en echo $i lige efter starten af
for-løkken
så skriver den, den også fint ud, bare ikke inde i if-then sætningerne ?
Jeg har prøvet at skrive global $i men det hjalp heller ikk ??

Hvad gør jeg så ?

http://www.sonic.dk/cal.php - filen
http://www.sonic.dk/cal.phps - koden

/Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Lars Petersen

Dato : 07-06-01 18:00

> [...]
> så skriver den, den også fint ud, bare ikke inde i if-then sætningerne ?
> Jeg har prøvet at skrive global $i men det hjalp heller ikk ??

Sorry, jeg kunne ikke lige se det... Men jeg skrev den lidt om, så her er
noget kode der virker:

<?php
$time = getdate(time());
$mday = $time[mday];
$wday = $time[wday];
$month = $time[mon];
$year = $time[year];
$dim = date("j", mktime(0,0,0,$month+1,0,$year));
?>
<?php
$dow = date("w",mktime(0,0,0,$month,1,$year))-1;
echo "<tr>\n";
for ($a = 0;$a < $dow;$a++)
echo "<td>&nbsp;</td>\n";
for($i=1; $i < $dim+1; $i++)
{
if ($dow++ == 0)
echo "<tr>\n";
echo "<td " . ($i == $mday ? "bgcolor='#cccccc'" : "") ."
align='center'>$i</td>\n";
$dow %= 7;
if ($dow == 0)
echo "</tr>\n";
}
for ($a=$dow;$a<7;$a++)
echo "<td>&nbsp;</td>\n";
echo "</tr>\n";
?>

Fra : Jonas Delfs

Dato : 07-06-01 18:05

"Ronni" <riwen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så skriver den, den også fint ud, bare ikke inde i if-then sætningerne ?
> Jeg har prøvet at skrive global $i men det hjalp heller ikk ??

Jeg smed det lige i en fil lokalt, og kiggede lidt på det.
Så vidt jeg kan se, er det der sker første gang løkken køres at du bare for
udskrevet "<td></td>", fordi $j er lig 1 og $j ikke er lig $wday
Eftersom $j ikke er lig $wday (som i øvrigt har værdien 4), bliver værdien
af $j heller ikke ændret.
Dermed ingen ændring til næste gang løkken køres... sådan kører løkken så 31
gange...

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Ronni

Dato : 07-06-01 20:29

Roder videre med det!
Roder også i den kode linksne referer til derfor skal man nok
hoppe over spørgsmålet...! :)

/Ronni

Fra : Jonas Delfs

Dato : 07-06-01 20:36

> Roder videre med det!
> Roder også i den kode linksne referer til derfor skal man nok
> hoppe over spørgsmålet...! :)

Kan du bruge vores svar til noget? -ellers føler vi os da lidt til grin ved
at ha' brugt tid på det...

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Ronni

Dato : 07-06-01 22:22

Jeg kunne sagtens bruge jeres svar!!!

Jeg havde ikke brug for en dicideret "her er en kalender - brug den"-løsning
som Lars gav, da det var "udfordringen" i at lave en kalender fra bunden,
der
gjorde at jeg startede!
Din løsning var løsningen jeg skulle bruge - men efter at have set lidt mere
på det og at have sammenlignet mit med Lars' viste det sig at jeg havde
tænkt
mærkeligt :) med andre ord, det jeg i forvejen skulle skrottes, pga det var
ALT
for dårligt programmeret.

Men jeg kunne sagtens bruge svarene!

/Ronni