Grænseplade biler...
Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-09-05 18:09

Hej,

Jeg sad forleden dag og diskuterede med en bekendt omkring grænseplade biler
m.v.

Scenario:

"Brian" bliver tilbudt en 2års tidsbetinget ansættelse hos et Dansk firma
med en afdeling i Norge.
"Brian" har i forvejen arbejdet et halvt år hos moder firmaet i Danmark.

Han får da at vide at han kan købe en grænseplade bil i Danmark hos en
forhandler uden afgift han skal så tage til Norge og udfylde told dokumenter
og få grænse pladerne som han så sætter på bilen i fra DK og skal så være
ude af landet (danmark) indenfor 24 Timer .... bilen må her efter ifølge
fortællingen ikke køre i Danmark mere.

Dette får "Brian" at vide at han kan omgås hvis han skifter sit Danske
kørekort ud med et Norsk da grunden til man ikke må køre i udenlandsk bil i
Danmark med grænseplader skulle være at man med et Dansk kørekort i teorien
bare skulle kunne købe en grænseplade bil i Tyskland og køre på den her.

Bilen må nu færdes i både Danmark og Norge i den 2 årige ansættelses
periode.

Hvor kan man læse mere om dette og kan det passe ?

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Leonard

Dato : 17-09-05 18:31

"Lasse Madsen" <spam@electrologic.dk> wrote:

>Jeg sad forleden dag og diskuterede med en bekendt omkring grænseplade biler
>m.v.

Spørg i dk.fritid.bil eller i jura-gruppen, det har jo ikke meget med
erhverv at gøre.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 18-09-05 12:06

Lasse Madsen wrote:
> [...]
> periode.
>
> Hvor kan man læse mere om dette og kan det passe ?

Der er lige vedtaget nye regler på området. Der er skrevet en masse om det
bl.a. i Erhvervsbladet i sidste uge.
Karsten H. Jensen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 18-09-05 17:47

Hej

"Karsten H. Jensen" <bito@karby.dk> wrote:

>Der er lige vedtaget nye regler på området. Der er skrevet en masse om det
>bl.a. i Erhvervsbladet i sidste uge.

De aktuelle bestemmelser kan vist findes på FDM's hjemmeside, de har
ihvertfald ligget der tidligere.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"