Fejl i "nyhedsbrev"
Fra : Bo

Dato : 17-09-05 16:29

Hej alle,

Jeg har med stor glæde brugt nogle af de færdige ASP-koder Erik
fra Hjemmesideskolen har lavet. Er dog rendt ind i et par
problemer.

Jeg har lavet en tilmelding til et nyhedsbrev på min webside. Alt
virker som det skal og folk bliver også lagt korrekt ind i DB,
dog får jeg følgende fejl, når jeg prøver at sende et byhedsbrev:

jmail.SMTPMail error '8000ffff'

451 Please try again later 451 Please try again later

/mail_send.asp, line 56

Måske er I kan se noget ud fra den fejl eller fortælle mig, hvad
jeg skal vise, før I kan afhjælpe problemet?

Mvh.
Bo

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : NoMoreSpam

Dato : 17-09-05 16:58

> [...]
>
> jmail.SMTPMail error '8000ffff'
>
> 451 Please try again later 451 Please try again later

Hvad står der i linierne 46 til 56 ?? Når du har noget som ikke virker
kan du med fordel udkommentere linien hvor det står jmail.send (så
får du ingen fejl og så skrive nogle response.write sætninger der viser
indholdet af variabler. Response.Write strAfsender (eller hvad din variabel
nu hedder)

Tom Jensen

Læs mere om databaser og asp her:
http://www.FFSoft.dk

Fra : Bo

Dato : 17-09-05 19:17

> [...]
> indholdet af variabler. Response.Write strAfsender (eller hvad din variabel

Set mail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail") 'Opretter objekt af
JMail-komponent
With mail
ServerAddress = mailserver
Sender = afsender_mail
SenderName = afsender_navn
Subject = subject
Body = body
Priority = priority

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("db/database.mdb")
Conn.Open DSN
Set rs = Conn.Execute("SELECT email FROM nyhedsbrev")
If Not rs.EOF Then
Do While Not rs.EOF
AddRecipient(rs("email"))
Response.Write "Sender e-mail til: " & rs("email") & "<br>"
rs.MoveNext
Loop
Else
Response.Redirect("mail_write.asp")
End If
Conn.Close
Set Conn = Nothing
If modtager_liste <> "" Then
HideRecipients = modtager_liste
End If
Execute() 'Sender e-mails
mail.Close()
End With
Set mail = Nothing
Response.Write "Færdig! - Nyhedsbrev sendt"
%>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-09-05 17:10

Bo wrote:

> jmail.SMTPMail error '8000ffff'
>
> 451 Please try again later 451 Please try again later
>
> /mail_send.asp, line 56

Kunne man forstille sig, at din webhosts jmail-funktion eller smtp-server
midlertidigt er ude af drift? Du har vel tjekket, at din host understøtter
funktionen jmail?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Bo

Dato : 17-09-05 19:14

> [...]
> midlertidigt er ude af drift? Du har vel tjekket, at din host understøtter

Der står de understøtte Jmail.

Tror problemet ligger i feltet "Mailserver" i mail_write.asp. Hvis jeg
sætter "mail.mitdomæne.dk ind, får jeg følgende fejl "Error: 553 The
following recipients could not be sent to: mr_laursen@hotmail.com; 553
sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)"

Hvis jeg skriver "localhost" i feltet "Mailserver" kan jeg godt sende til
SMTP mails men hotmail og andre HTTPservere modtager ikke?

Ok. jeg er lidt "lost" her

Fra : Stig Johansen

Dato : 18-09-05 06:38

Bo wrote:

> [...]
>
> /mail_send.asp, line 56
>

> Måske er I kan se noget ud fra den fejl eller fortælle mig, hvad
> jeg skal vise, før I kan afhjælpe problemet?

Her er lidt om greylisting:
<http://www.tldp.org/HOWTO/Spam-Filtering-for-MX/greylisting.html>

Stig Johansen