Computere kan ikke se hinanden
Fra : René \(A+\)

Dato : 17-09-05 14:19

Hej NG
Var ude i går for at sætte et hjemmenetværk op, og fik prob. som subj.
Konfiguration er som følger:
Maskine A: Win XP Pro/DK m. SP-2. Maskine B: Win XP Home/DK m. SP-2. Begge
bruger Windows indb. firewall (fil- og udskriftsdeling ER markeret i
undtagelser). Begge bruger AVG Antivirus. Begge er fuldt opdateret via
Windows Update. Begge er tilsluttet Internettet (Webspeed 256/128) med 2
dynamiske IP adresser, via en 10/100 switch.
Begge kan komme på Internettet - samtidig og hver for sig (ingen probs.
der). Jeg kan også pinge maskine A fra maskine B, og omvendt. Men nu kommer
det virkelige underlige, maskinerne kan IKKE se hinanden... Viser kun pgl.
maskine i "Netværkssteder". Jeg har prøvet ALT, og jeg mener virkelig alt.
Kørt guiden opsætning af netværk - valgt "andet" osv. Kontrolleret, at de
korrekte protokoller er inst. Kontrolleret at maskinerne har forskellige
navne, tilh. samme arbejdsgruppe, kørt fejlsøgning (kunne ikke hjælpe mig).
Slået firewall fra (som forsøg) - resultatløst!
Jeg brugte 3 timer i går. Suk. Er sat totalt skakmat
Er der en eller flere venlige sjæle, der kan hjælpe?
På forhånd tak.

MVH: René
(A+, CCNT)