Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
SU fribeløb + feriepenge
Fra : Anders K. Jacobsen

Dato : 17-09-05 13:33

Hej

Jeg har frameldt min SU i helle dette år og har tjent en del penge. Jeg har
optjent ca. 30.000 i feriepnge til 2006.

1. 2006 er mit sidste studie år og jeg vil trække dobbelt SU hele dette år.
MEN hvordan stiller mini feriepenge sig ift. SU fribeløbet? Jeg må jo tjene
ca. 60.000 per år for ikke at skulle betale SU tilbage. Hvordan påvirker de
30.000 jeg får udbetalt i 2006 det fribeløb?

2. Hvordan forholder det sig forøvrigt med feriepenge og skat. Har jeg
betalt skat af de ferie penge jeg tjente i 2005 når jeg skal have dem
udbetalt i 2006? Det hænder nok lidt sammen med mit spg. 1.

På forhånd tak!
Mvh
Anders

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 18-09-05 16:27

"Anders K. Jacobsen" <none@at.all> skrev i en meddelelse
> [...]
> betalt skat af de ferie penge jeg tjente i 2005 når jeg skal have dem
> udbetalt i 2006? Det hænder nok lidt sammen med mit spg. 1.

Hej Anders.

Der burde ikke være nogen problemer med SU'en i forhold til at få udbetalt
feriepenge. Feriepengene er allerede blevet talt med i din skattepligtige
indkomst og beskattet i 2005, så de kommer ikke til at tælle med i 2006.

Mvh. Ole.
*filter i adresse*