Rullestol
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-06-01 15:29

Jeg har haft repararør på rullestolen i dag.

Han skiftede kuglelejer i alle hjul og satte nyt hus på til
styreboltene, eller hvad vi skal kalde dem.

Det gjorde en forskel. Den fræser afsted nu. jeg tror næsten, jeg kan
køre lige så hurtigt på 2 hjul nu, som jeg før kunne på 4.

Han var forundret over, at motoren kunne klare det med de gamle
kuglelejer, og bremsen havde været ren luksus efter hans mening.

Det jeg egentlig ville fortælle var, at han påstod helt bestemt, at
firmaet har aftale med samtlige kommuner om, at kommunen skal betale
al vedligeholdelse, bortset fra gummi.

Min kommune (som jo ellers ikke er nærig) har hele tiden påstået, at
vedligeholdelse som hovedregel er brugerens.

Hvad siger jeres kommuner? og hvem har ret?
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-06-01 16:24

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse
> Min kommune (som jo ellers ikke er nærig) har hele tiden påstået, at
> vedligeholdelse som hovedregel er brugerens.
>
> Hvad siger jeres kommuner? og hvem har ret?

Jeg vil mene, at det som hovedregel er kommunen/amtskommunen der er
forpligtet til at drage omsorg for at vedligeholde eller om nødvendigt
udskifte hjælpemidler.
Jeg prøver at finde en § eller noget lignende

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Kim Christensen

Dato : 07-06-01 17:58

Kaj Svenningsen skriver:

> Min kommune (som jo ellers ikke er nærig) har hele tiden påstået, at
> vedligeholdelse som hovedregel er brugerens.
>
> Hvad siger jeres kommuner? og hvem har ret?
> --

Jeg ved ikke hvem der har ret...men jeg får selv alt betalt pånær det
første sæt dæk hvert år.

Fra : Ulla & Mike

Dato : 07-06-01 23:11

Kaj Svenningsen skrev

jeg tror næsten, jeg kan
> køre lige så hurtigt på 2 hjul nu, som jeg før kunne på 4.

Motorbølle....

> Han var forundret over, at motoren kunne klare det med de gamle
> kuglelejer, og bremsen havde været ren luksus efter hans mening.

Hi Hi luksus på det gamle vrag... Altså kørestolen....Hi Hi

> Det jeg egentlig ville fortælle var, at han påstod helt bestemt, at
> firmaet har aftale med samtlige kommuner om, at kommunen skal betale
> al vedligeholdelse, bortset fra gummi.

Vojens komm. har her i foråret sendt en lille fin folder ud til alle med
"el- og benzin drevne køretøjer udlånt af vojens kommune."
Der står at vedligehold og rengøring skal brugeren selv sørge for også
betalingen heraf.
Går køretøjet istykker skal det meddeles komm. og de vil så sørge for
reparationen og betalingen.
Det første sæt dæk betales af bruger og efterfølgende betales af komm.(pr.
år)
Hi Hi der står også at hvis dækket punkterer skal man selv lappe det, hvis
man ikke er istand til det kan man kontakte ældre- handicap afdelingen og få
hjælp til det.... Hi Hi kommer vores ergo mon med lappegrejer..... Det kunne
være lidt fristende at finde et lille søm.....

> Min kommune (som jo ellers ikke er nærig) har hele tiden påstået, at
> vedligeholdelse som hovedregel er brugerens.

Så er din komm. jo lige så nærig som vores.

--
Hej fra Ulla
-Mit helbred fejler ikke noget selvom jeg er gift og har 2 børn-

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-06-01 00:03

>Hi Hi luksus på det gamle vrag... Altså kørestolen....Hi Hi

Ulla.
Jeg er ret vild med dig, men du gør det svært ind i mellem.

>Der står at vedligehold og rengøring skal brugeren selv sørge for også
>betalingen heraf.

Og det definerede min kommune (sidst jeg spurgte) som alt muligt, så
længe rullestolen ikke var gået helt til spilde.

>Går køretøjet istykker skal det meddeles komm. og de vil så sørge for
>reparationen og betalingen.

Det er så når den falder helt fra hinanden.

>Det første sæt dæk betales af bruger og efterfølgende betales af komm.(pr.
>år)

Det har de aldrig indrømmet.

> [...]
>hjælp til det.... Hi Hi kommer vores ergo mon med lappegrejer..... Det kunne

Nej for sat.. da. Den kommer i terapien på plejehjemmet til rep.

>Så er din komm. jo lige så nærig som vores.

Mon dog.