ny mobil
Fra : Jan Larsen

Dato : 17-09-05 11:51

Hej jeg ønsker mig en ny mobil.

skal man kende sin puk kode når man
sætter sit sim kort i den nye mobil ?

mvh
Jan

Fra : BG

Dato : 17-09-05 12:01

"Jan Larsen" <janr31@yahoo.dk> skrev i meddelandet
news:11269544680.219992421932702@dtext.news.tele.dk...

> Hej jeg ønsker mig en ny mobil.
>
> skal man kende sin puk kode når man
> sætter sit sim kort i den nye mobil ?

Nej

Fra : Dopedog

Dato : 17-09-05 13:02

> Hej jeg ønsker mig en ny mobil.
>
> skal man kende sin puk kode når man
> sætter sit sim kort i den nye mobil ?
>
> mvh
> Jan

Kun hvis det er et nyt SIM kort. Hvis det er et sim kort fra din gamle
mobil, så skal du ikke :)

Fra : BG

Dato : 17-09-05 22:01

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i meddelandet

> Kun hvis det er et nyt SIM kort. Hvis det er et sim kort fra din gamle
> mobil, så skal du ikke :)

Hvofor ska du kende til PUK med et nyt kort? Jeg har aldrig brugt PUK!!!!

Fra : Dopedog

Dato : 18-09-05 01:29

> Hvofor ska du kende til PUK med et nyt kort? Jeg har aldrig brugt PUK!!!!

Hvis du køber et nyt abbonnement/taletid, så skal du da indtaste din puk
kode når du sætter det nye sim kort i telefonen !

Fra : Rander

Dato : 18-09-05 02:38

Sun, 18 Sep 2005 02:29:16 +0200 brugte Dopedog 17 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Hvis du køber et nyt abbonnement/taletid, så skal du da indtaste din puk
>kode når du sætter det nye sim kort i telefonen !

Det har jeg aldrig været ude for. Alle mine telefoner har derimod bedt om
sikkerhedskode, men man kan selv indstille telefonen til om den skal have
den eller ej...

http://rander.dk (temporarily down!)

I Danmark er det hvedebrødsdage hver dag med wienerbrød til morgenmad. (Morten, 7 år)

Fra : BG

Dato : 18-09-05 07:39

On Sun, 18 Sep 2005 02:29:16 +0200, "Dopedog"
<ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote:

>Hvis du køber et nyt abbonnement/taletid, så skal du da indtaste din puk
>kode når du sætter det nye sim kort i telefonen !

Det må då vare noget jeg aldrig hört eller set!!! Det er tusinds
mobilos der har passeret gennem vores firma og ALDRIG nogen PUK!!!

Börje, fra Sverige (undskyld sprogfeile)

--
====================================== phone pages
http://borgus.net ---- http://osbymikro.tk

Fra : Repzak

Dato : 18-09-05 13:42

"BG" <borje@gmx.net> wrote in message

> Det må då vare noget jeg aldrig hört eller set!!! Det er tusinds
> mobilos der har passeret gennem vores firma og ALDRIG nogen PUK!!!

Jeg vil give dig ret !! jeg har også til tider oplevet sim kort der er
kommet med et nyt abbonment der har været låst op og ready to use når man
modtager det, men der findes stadig en puk kode der kan over skrive pin
koden så hvis man glemmer den eller trykker forkert 3 gange

Kasper

Fra : BG

Dato : 18-09-05 17:57

"Repzak" <repzak@GEDhotmail.com> skrev i meddelandet

> [...]
> modtager det, men der findes stadig en puk kode der kan over skrive pin
> koden så hvis man glemmer den eller trykker forkert 3 gange

Selvfölgelig er der en PUK!!! Det er det altid med hvert SIM kort!

Men den er kun for brug med kortet, ikke med telefon!

Fra : Dopedog

Dato : 18-09-05 18:02

> gamle

> Selvfölgelig er der en PUK!!! Det er det altid med hvert SIM kort!
>
> Men den er kun for brug med kortet, ikke med telefon!

Det har jeg da heller ikke sagt noget om !

Fra : BG

Dato : 18-09-05 18:11

"Dopedog" <dopedog1996SLETDETHER@hotmail.com> skrev i meddelandet

> Det har jeg da heller ikke sagt noget om !

Måske er det for jeg er svensker og ikke förstår så godt men....

du kommenterede OP:

og det er forkert...

Fra : Dopedog

Dato : 19-09-05 08:41

> [...]
>
> du kommenterede OP:

> Kun hvis det er et nyt SIM kort. Hvis det er et sim kort fra din gamle

Tja jeg ved bare at de gange jeg (eller folk jeg kender) har fået nyt
nummer, så har man skullet indtaste PUK koden når man satte sim kortet i
mobilen for første gange...

Fra : BG

Dato : 19-09-05 10:58

"Dopedog" <dopedog1996SLETDETHER@hotmail.com> skrev i meddelandet

<- snip ->

> Tja jeg ved bare at de gange jeg (eller folk jeg kender) har fået nyt
> nummer, så har man skullet indtaste PUK koden når man satte sim kortet i
> mobilen for første gange...

Jeg har arbedet med mobilos og mobiltelefonsysteme siden 1991, i flere
forskellige lande, og det du skriver er helt nyt for meg!