Billigste udskrift pr. side.
Fra : Ukendt

Dato : 16-09-05 22:00

Håber det er rette gruppe - det er vel hardware.

Chefen overvejer at stille en printer til rådighed for alle medarbejdere
derhjemme.
Grunden til dette er at vi modtager dagens arbejde og printer det ud.
Som det er nu har hver medarbejder en privat printer og får chefen til at
betale blækket.
Men det er vist ved at blive for dyrt i blækpatroner.

Så hvilken printer skal man have fat i for at få billigeste udskrift pr.
side ?
Det drejer sig om rene tekstudskrivninger og i sort/hvid.

Jeg foreslog sådan på stående fod en billig laserprinter men jeg har ingen
ide om hvad det koster pr. side.

Mvh. Allan

Fra : Max

Dato : 16-09-05 22:09

Hej Allan

> Jeg foreslog sådan på stående fod en billig laserprinter men jeg har ingen
> ide om hvad det koster pr. side.

En almindelig side koster med laser en 6 til 8 øre.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-05 22:16

> En almindelig side koster med laser en 6 til 8 øre.

Er der nogen som har en ide hvad det koster at udskrive med en blækprinter ?
Det er jo nok lidt svært da det afhænger af printer pris og blæk pris.
Men jeg gir 270 kr for en sort blæk til min Lexmark og den holder et par
måneder.

Så lige på en HP 1020 som koster en 1000 kr i indkøb og toner til en 450 kr
til 2000 sider.
Vi skriver vel max 1000 sider ud om året pr. medarbejder.

Kan man regne med 2000 sider som HP skriver ?
Så er der jo til et par år i sådan en toner hvis den ikke "tørrer" inden da.

Allan

Fra : Max

Dato : 16-09-05 22:30

Hej Allan

> Er der nogen som har en ide hvad det koster at udskrive med en blækprinter
?

Mon ikke det ligger i nærheden af en 25-30 øre.

Hvis i køber f.eks. laserprinter som Brother HL-2030 til 640,- kr. ja så går
der nok over et år før den skal have en ny toner, den kan klare 1500 sider.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-05 22:30

> Hvis i køber f.eks. laserprinter som Brother HL-2030 til 640,- kr. ja så
> går
> der nok over et år før den skal have en ny toner, den kan klare 1500
> sider.

Har du hevet momsen ud til den pris ? Kan finde den til en lille 800 kr
seddel.

Allan

Fra : Max

Dato : 16-09-05 22:54

Hej Allan

> Har du hevet momsen ud til den pris ? Kan finde den til en lille 800 kr
> seddel.

Ja, nu snakkede jo om noget på arbejde, og der tænker jeg ikke på
moms når jeg er på job.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-05 22:53

> Ja, nu snakkede jo om noget på arbejde, og der tænker jeg ikke på
> moms når jeg er på job.

Nej fair nok - kunne jo være du kendte et sted til en bedre pris

Men takker for svar og vil gå videre med det.

Mvh. Allan

Fra : Max

Dato : 16-09-05 23:02

Hej Allan

> Men takker for svar og vil gå videre med det.

En anden mulighed var at din mester kunne lease nogle printere
til jer, han skal så betale en klikpris og ikke andet, og så er der
service på printerne og gratis toner når de kører tør.

Mvh Max