server.htmlencode?
Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 07-06-01 15:56

På mine asp sider bruger jeg iso-8859-1 tegnsættet, hvilket sådan set virker
fint...
MEN:

Når jeg HTMLencoder en streng bliver 'å' eksempelvis til 'å' istedet
for 'å' !!!
Hvorfor i alverden det? Det skal meget gerne blive til 'å' - bl.a.
pga. kompatibilitet med visse søgemaskiner.

Hjæææælp

/Rolighed

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 07-06-01 16:09

"René Rolighed Christensen" wrote:

> Når jeg HTMLencoder en streng bliver 'å' eksempelvis til 'å'
> istedet for 'å' !!!

Hvad er problemet?

> Hvorfor i alverden det? Det skal meget gerne blive til 'å' -
> bl.a. pga. kompatibilitet med visse søgemaskiner.

Har du eksempler?

--
Lauritz

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 07-06-01 16:14

"Lauritz Jensen" <lauritz2@hotmail.com> wrote in message

> Hvad er problemet?

Jeg mener rent principielt at server.htmlencode skal encode til HTML! Ikke
en ASCII værdi!

Eksempelvis AltaVista's søgemaskine. Søgning på eksempelvis 'René' finder
ikke noget, men det gør 'Ren&#229;' !

/Rolighed

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 07-06-01 16:21

> Jeg mener rent principielt at server.htmlencode skal encode til
> HTML! Ikke en ASCII værdi!

Den indkoder jo netop til html. Hvis du kigger i spec'en så er &aring;
et al. jo blot aliaser.
http://www.w3.org/TR/html4/HTMLlat1.ent

> Eksempelvis AltaVista's søgemaskine. Søgning på eksempelvis 'René'
> finder ikke noget, men det gør 'Ren&#229;' !

Ikke i min browser. Med "René" finder jeg 471400, mens "Ren&#229;"
finder netop 1.

--
Lauritz