MS Windows
briani 27239
Explorer og .avi-filer
Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 16-09-05 20:34

Hej gruppe.

Jeg har et problem med .avi-filer og Explorer. Når jeg markerer en
..avi-fil ryger CPU-load op på 100% og det er explorer.exe som er
synderen. Jeg kan ikke slette .avi-filer fra Explorer. Jeg kan fint fra cmd.
Min teori er, at explorer.exe forsøger at lave preview af filen eller
noget i den stil. Det må den meget gerne holde op med. Især fordi jeg
har disabled denne setting.
Har I nogle forslag til, hvordan jeg undgår dette problem?

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : Laio

Dato : 16-09-05 20:42

Prøv at se på flg http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no61

"Thomas Damgaard Nielsen" <tdn.usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Thomas Damgaard Nielsen
> http://thomasdamgaard.dk/
> Svar venligst under det du citerer. Se hvorfor og

Den har indtil videre sparet mig for at få 17014 spam-mails.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-09-05 21:41

Hej!

Thomas Damgaard Nielsen wrote:

> [...]
> .avi-fil ryger CPU-load op på 100% og det er explorer.exe som er
> synderen. Jeg kan ikke slette .avi-filer fra Explorer. Jeg kan fint fra

Lad filen være markeret lidt (3-4 sekunder) og slet den så. Virker det ikke?

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 16-09-05 21:43

Kim Voss Schrader wrote:

> Lad filen være markeret lidt (3-4 sekunder) og slet den så. Virker det
> ikke?

Nej.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-09-05 21:51

Hej!

Thomas Damgaard Nielsen wrote:

> Nej.

Hmm, underligt. Jeg har også haft problemer med avi-filer, men det var fordi
Windows insisterede på at vise medieoplysninger og det tog sin tid at finde
frem. I mellemtiden kunne de ikke slettes... :-/

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Claus Nielsen

Dato : 16-09-05 22:06

Thomas Damgaard Nielsen skrev:
> [...]
> har disabled denne setting.
> Har I nogle forslag til, hvordan jeg undgår dette problem?

Prøv nedenstående: (kan ikke huske, hvor jeg har teksten fra men
ændringen i registreringseditoren virker her)

The fix for Windows XP not letting you delete .avi

I've seen this coming up more and more all over the place so I figured
I'd stick it here.
Avi files (divx) can be trouble in xp. there is a fix to let xp behave
much better so it's possible to move or delete large avi files. The
obnoxious bug in XP that causes Explorer to read the entire contents of
broken AVI files before allowing any access to them is caused by bad
behavior of shmedia.dll.

To correct this misbehavior in Windows XP, remove the following
registry key.

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesCLSID{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}InProcServer32

This will prevent Explorer from loading shmedia.dll in response to file
property queries on these files.

Just an extra note, if you do a "search" for this key it will not be
found, look for it manually it is very easy to find. As always newbie or
not, if you FUBAR your registry its your own fault. This fix does work,
I use it and have applied it to many XP machines. Now go ahead and fix
this royal pain in the ass!

mvh claus n

Fra : Claus Nielsen

Dato : 16-09-05 22:12

Claus Nielsen skrev:

> [...]
> not, if you FUBAR your registry its your own fault. This fix does work,
> I use it and have applied it to many XP machines. Now go ahead and fix

her er linket:

http://www.videohelp.com/forum/archive/t100406.html

mvh claus n

Fra : hcma

Dato : 17-09-05 13:03

> [...]
> disabled denne setting.
> Har I nogle forslag til, hvordan jeg undgår dette problem?

har du læst på det link som Laio gav ?? (der står den perfekte løsning)
vh
hcma