IP-Telsome
Fra : Bente

Dato : 16-09-05 15:19

Vi overvejer at flytte vores fastnet tlf til Telsome IP telefoni. Er der
nogen som har erfaring med dette ??

Fra : anders majland

Dato : 29-09-05 12:50

> Vi overvejer at flytte vores fastnet tlf til Telsome IP telefoni. Er
> der nogen som har erfaring med dette ??

Ja - noget familie har prøvet med det i snart et års tid. Kvaliteten er
meget svingende så de har endnu ikke opsagt deres fastnet...

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-10-05 15:22

Bente wrote:
> Vi overvejer at flytte vores fastnet tlf til Telsome IP telefoni. Er der
> nogen som har erfaring med dette ??

Har ingen problemer haft... virker perfekt... hvis man downloader på
nettet kan der dog godt komme lidt huller i samtalen - eller genlyd...
men det burde løses hvis man køber en telefon/box med QoS.

Har en 2mbit/768kbit linje - så selve linjehastigheden betyder
formentlig også en del i sig selv :)

mvh
Johan

Fra : Paw Thomas Hildebran~

Dato : 10-10-05 15:46

Johan Holst Nielsen <spam@phpgeek.dk> skrev:

>Har ingen problemer haft... virker
> [...]

Mindre kan også gøre det. jeg har 384/128kbit med en Sipura 2100
og folk har da endnu ikke klaget over at lyden skulle være dårlig.
jeg har dog heller ikke ringet mens computeren har downloadet.

mvh
Paw Christensen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-10-05 00:56

Paw Thomas Hildebrandt Christensen (slet AF9RK) wrote:

> Mindre kan også gøre det. jeg har 384/128kbit med en Sipura 2100
> og folk har da endnu ikke klaget over at lyden skulle være dårlig.
> jeg har dog heller ikke ringet mens computeren har downloadet.

Jeg kender ikke grænsen - men da det primært er up bruges til at
transmitere dine stemme - er det da interessant at høre at den kører
fint på et 128kbit up :)

Synes dog stadig jeg (i perioder) oplever udfald i nogle milisekunder
(så det kan være lidt svært at høre hvad der siges i telefonen). Aner
ikke om det er mit netværk den er gal med - men der er en god chance for
den kan ligge der - router, switch mm kunne godt klare til en opfriskning :)

mvh
Johan