bedste hardware valg til billedredigering ~
Fra : Casper

Dato : 16-09-05 09:16

Hej

Jeg skal til at opgradere/købe ny pc. Men den skal være bedst til f.eks.
adobe photoshop. Jeg spiller stort set ikke. Men jeg multitasker rigtig
meget !

Athlon 64 X2 3800+
Asus A8N-SLI Premium
WD Raptor WD740GD
HIS Excalibur X800XL IceQ II Turbo VIVO PCIe
2x1GB Kingston ValueRAM pc3200

Er dette så et rimgeligt bud ???

Hvad med ift Intel ?

Mit budget er 10.000 til ovenstående! (jeg har dvd brænder, kabinet osv....)

Casper

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-09-05 11:44

"Casper" <casper_awh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg skal til at opgradere/købe ny pc. Men den skal være bedst til f.eks.
> adobe photoshop. Jeg spiller stort set ikke. Men jeg multitasker rigtig
> meget !
[snip]
> HIS Excalibur X800XL IceQ II Turbo VIVO PCIe

Hvis ikke du spiller har du ingen glæde af det grafikkort.
Det hjælper dig ikke i 2D / Photoshop sammenhæng.

Ellers ligner det da en rar maskine.
--
Peter J

Fra : Casper

Dato : 16-09-05 11:55

Hej Peter

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Casper" <casper_awh@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [snip]
>
> Hvis ikke du spiller har du ingen glæde af det grafikkort.
> Det hjælper dig ikke i 2D / Photoshop sammenhæng.

Det er også fordi jeg godt vil have mulighed for video ind og ud

> Ellers ligner det da en rar maskine.

Ja - det synes jeg også.

Casper

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 16-09-05 16:37

"Casper" <casper_awh@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Asus A8N-SLI Premium
> WD Raptor WD740GD
> HIS Excalibur X800XL IceQ II Turbo VIVO PCIe

Den er ganske fin til formålet.

Og glem Intel dualcore, de bruger markant mere strøm end AMD, så vidt jeg
husker optil 70 watt i nogle situationer. Mere strøm giver mere varme og
srøj/kølings problemer.

Men hvorfor det grafikkort når du ikke spiller? X300 Vivo vil klare det
samme i 2D?

Jeg har iøvrigt lige modtaget min idag, og den er næsten magen til:

Athlon 64 X2 3800+
AsRock et eller andet DualSATAII
WD Raptor WD740GD
HIS Excalibur X800 IceQ II Turbo PCIe
2x512 MB Crossair ValueRAM pc3200

Br,
Morten, som venter på sin strømforsyning...

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 16-09-05 17:55

On Fri, 16 Sep 2005 10:15:37 +0200, Casper wrote:

-snip en konfiguration med AMD 64x2-

> Hvad med ift Intel ?

Jeg har selv brugt lidt tid de sidste par dage på at læse test af AMD
64x2 og Pentium D da jeg selv overvejer at opgradere til sådan en
maskine. Hvis jeg skulle investere nu ville jeg nok ligesom dig vælge en
AMD 64x2 3800+ da den tilsyneladende har bedre ydelse end en Pentium D i
samme prisklasse (dvs 820/830). Pentium D er hurtigere til visse ting,
men til "almindeligt blandet brug" tror jeg at en x2 3800+ er hurtigst.
Pentium D's voldsomme strømforbrug med dertilhørende varmeudvikling og
kølebehov gør kun valget nemmere efter min mening. Inden du investerer
bør du dog lige tjekke hvilken CPU, der er hurtigst til det DU skal
bruge den til. Hvis Pentium D nu er væsentligt hurtigere i lige netop
det billedbehandlingsprogram du bruger var den måske værd at overveje
alligevel? Strømforbruget kommer du dog ikke uden om....
En anden ting er stabiliteten og kvaliteten af chipsettet på bundkortet
og her har jeg mest fidus til Intels - de bliver ikke varme og skal
køles aktivt som fx Nforce 4 og generelt har Intel igennem tiderne lavet
rigtigt gode chipset der bare virker. (Dermed ikke sagt at Nforce er
noget hø)

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-09-05 16:27

> [...]

> meget !

> HIS Excalibur X800XL IceQ II Turbo VIVO PCIe

Hvis du ikke skal bruge 3D så er det grafikkort absolut spild af penge. Du
kan alligevel ikke udnytte mere end de 4-6 mb ram, så det sidder bare og
varmer systemet op.

Jeg ville sætte et andet kort i, evt. to eller noget Matrox dualhead. Hvis
du gerne vil bruge video ind, så køb evt et brugt Asus AGP 3800, der er både
video ind/ud og TV eller et ligende 32mb kort.

Alt andet er direkte overkill/pengespild, så hellere en grafikkort, som
giver et rigtigt godt og skartp billede, altså Matrox!

Claus
--
Sælges *billigt* og nyt:
Mindre blokke, bl.a O.H i aluminium samt anden i rustfrit