Kab af farveprinter (laser?)
Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 21:16

Hey

Min Hp890c er gået i stykker og jeg skal ud og have en ny printer nu.
Min smertegrænse går ved 2.500 Kr

Jeg har et meget lille behov for at printe ud og det er faktisk er stort
problem. Ind til nu har jeg måtte smide omkring 7-8 næsten nye tonere væk,
fordi l*rtet evig og altid tørrer ud.

Så jeg skal helt klart væk fra blæksprøjte printere og have noget andet.

Har kigget lidt på farvelasere, men efter at have læst test bliver jeg lidt
i tvivl om det er det rigtige. Det ser ud som om at fabrikanter kun fylder
tonerne 1/3 for at spare penge, eller tjene penge på nye tonere. Color
lasere til < 2.500 Kr har vist heller ikke RJ45 tilslutning.
De er dårlige til at printe billeder ud.
Desværre har jeg ikke kunnet finde en enste side på nettet som viser et
billede af udskriftkvaliteten. Man kan læse en masse men der er åbenbart
ingen muligheder for at se det via et par foto eller hvad?

Findes der en 3. teknologi der kan opfylde mit ønske om flotte udskrifter og
for alt i verden at skidtet ikke tørrer ud fordi det ikke bliver brugt i et
par måneder?

--
Tom

Fra : Max

Dato : 15-09-05 21:22

Hej Tom

> [...]
og
> for alt i verden at skidtet ikke tørrer ud fordi det ikke bliver brugt i

Køb en lille god sort/hvid laserprinter med netværkstilslutning og så lad
en online butik klare udprintningen af dine billeder.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 21:39

> [...]
>
> Køb en lille god sort/hvid laserprinter med netværkstilslutning og så lad
> en online butik klare udprintningen af dine billeder.

Jeg har også brug for farveudskrifter som dog ikke altid behøver være i
fotokvalitet.

Hvad med sublimationsprintere eller voks?

--
Tom

Fra : Max

Dato : 15-09-05 21:53

Hej Tom

> Jeg har også brug for farveudskrifter som dog ikke altid behøver være i
> fotokvalitet.
>
> Hvad med sublimationsprintere eller voks?

Kender jeg ikke noget til, men det lyder dyrt. Og du har ret i at
laserprintere
ikke kan måle sig med blæk når det drejer sig om foto, men laseren kan så
tilgengæld næsten skrive på alt. Prisen for farvelaserudskrifter ligger også
under blækudskrifter.

Men jeg har en Canon PIXMA 4000, fås også med nettilslutning, den er jeg
glad for, den skriver flot og hurtigt, kan også printe direkte på CD/DVD
skiver
og har både en fast bakke og en manuel bakke. Den har fuld duplex, altså
den kan skrive på begge sider af papiret i en arbejdsgang. Hvis man køber
uoriginale patroner kan man også tillade sig at smide en ud indimellem.
Min står til tider stille en 2-3 ugers tid uden der sker noget ved det og
hvis
det er noget problem, ja så gør det til en regel at køre dyserenseprogrammet
en gang om ugen. Det var bare lige mine 5 Cent.

Mvh Max

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-09-05 21:56

Tom skrev:
> Jeg har også brug for farveudskrifter som dog ikke altid behøver være i
> fotokvalitet.

Til udskrifter af præsentationer og den slags er farvelasere
gode - til billeder/foto er det spild af tid efter min mening, og
især med printere i den prisklasse. Jeg har ikke set noget
der giver i nærheden af det detajleniveau der opnås med
en god blækprinter.

Jeg har ikke selv haft problemer med udtørrede patroner
med min tidligere HP 930. Min nuværende Pixma 4000 har
ikke stået stille ret længe af gangen :)

> Hvad med sublimationsprintere eller voks?

Har kun erfaringer med en "ældre" Tektronix Phaser 850
i 40.000 kroners klassen. Det dutter, men til deciderede
fotoprint vil jeg stadig holde på en blækfætter.
Men præsentationer og andet farvelir var den helt fantastisk til.

Så vi er desværre nok ude i noget kompromisløsning der - hvad er
vigtigst for dig ?
Alternativt en s/h laserprinter i stil med en HP LJ 1020
og en god blækprinter som en Canon Pixma IP4000 eller deromkring.
Begge dele kan klares under 2500 og fylder samlet mindre end en farvelaser.
--
Peter J

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-05 00:37

Peter Jensen skrev:

> Alternativt en s/h laserprinter i stil med en HP LJ 1020
> og en god blækprinter som en Canon Pixma IP4000 eller deromkring.
> Begge dele kan klares under 2500 og fylder samlet mindre end en farvelaser.

Jeg har samme problem som Tom. Min farveprinter er faktisk ret
god (HP deskjet 840C), men der går uger, måske måneder mellem at
jeg bruger den, og patronerne tørrer ud inden jeg har fået
skrevet synderligt mange sider ud.

Jeg er begyndt at kikke på HP LJ'er. Du anbefaler 1020 som fås
til en tusse. Hvad får men for prisen i de lidt større modeller
(1022 til 1400,- og 1160 til 2100,-)?

--
Bertel

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 16-09-05 01:34

> [...]
>
> Jeg er begyndt at kikke på HP LJ'er. Du anbefaler 1020 som fås
> til en tusse. Hvad får men for prisen i de lidt større modeller

Hold dig væk fra farvelaser printere. Ihvertilfælde HP's billige modeller.
Jeg købte en HP Color LaserJet 2550 og fik at vide at den kunne printe 4000
farvesider på et sæt tonere. Det kan den også ifølge HP's hjemmeside, men
med en farvedækning på kun 5%. Nu printer jeg næsten kun fuldfarvesider ud,
og laseren kunne kun lave ca. 250 sider på et sæt tonere til 2000,-. Det
giver et stk. pris på 8,- i en kvalitet der ikke når en blækprinter til
sokkeholderne, medmindre det er rent sort udskrift. Til dette er en laser
suveræn.

Jeg købte for ca. 1 1/1/2 - 2 år siden en HP PSC 1210 (printer, scanner og
kopimaskine) til min kæreste, og det er yderst sjældent hun printer ud.
Denne printer bruger stadig det blæk der fulgte med, og den er ikke tørret
ud endnu. Bilka har netop haft dem på udsalg til 460,- og kvaliteten er fuld
på højde med din 840C eller bedre.

Min erfaring med de printere HP laver i dag, er at det varer betydelig
længere før de tørrer ud, end i gamle dage (se: HP deskjet 840C

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-05 17:33

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min erfaring med de printere HP laver i dag, er at det varer betydelig
> længere før de tørrer ud, end i gamle dage (se: HP deskjet 840C

Det vigtigste er om den tørrer ud når den ikke bliver brugt en eneste gang i
f.eks 1½ måned. Hvis man bare printer et par linier ud hver eller hver anden
uge, så tørrer de ikke ud, men hvis de slet ikke bliver brugt så er det
rigtig skidt.
Jeg kunne have købt en farvelaser incl ekstra toner for de penge jeg har
smidt nye deskjet tonere ud
Har endda kontaktet HP angående problemet. Deres svar var "Det har vi aldrig
hørt om før".......sådan nogle løgnhalse

--
Tom

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-09-05 07:30

> Jeg er begyndt at kikke på HP LJ'er. Du anbefaler 1020 som fås
> til en tusse. Hvad får men for prisen i de lidt større modeller
> (1022 til 1400,- og 1160 til 2100,-)?

1022 er lidt hurtigere og er normeret til flere print pr. måned.
Vigtigst er det måske nok at den kan printer i ægte 1200x1200 dpi
modsat 1020 der printer i 600x600 med diverse sager så de kalder
det 1200 dpi LIGNENDE

1160 kender jeg ikke. Den har parallel port, hvilket 1020 og 1022
ikke har. Desuden ser den noget større ud - sikkert mere papirkapacitet.
Ellers har jeg ikke rigtig nogle kommentarer til den desværre.

Du kan evt. kigge her og lave en sammenligning:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF02a/2211-2361-2363.html

--
Peter J

Fra : Holst

Dato : 19-09-05 10:16

Tom wrote:

> Min Hp890c er gået i stykker og jeg skal ud og have en ny printer nu.
> Min smertegrænse går ved 2.500 Kr

Til den pris kan du ikke få alverdens farvelasere.

> [...]
> tonerne 1/3 for at spare penge, eller tjene penge på nye tonere. Color
> lasere til < 2.500 Kr har vist heller ikke RJ45 tilslutning.

Jeg købte selv en HP Color LaserJet 2600n for et par måneder siden. Det
er en printer, der koster lidt over 2.500 kr. Inkl. et USB-kabel kostede
den mig under 3.000 kr. inkl. leveringen. Den har også RJ45-tilslutning.

Den virker ganske fint, både som netværksprinter og tilsluttet USB-porten.

Kvaliteten er okay, men den kan næppe måle sig med blækprinterne. Nu ved
jeg ikke så meget om udskrift at billeder, men 2600n gør det fint, men
man kan sikkert sagtens få printere, der gør det bedre. Men til mit
behov er den ganske fin.

Man skal også tænke på, at en farvelaserprinter til under 3.000 kr. er i
den absolutte bund prismæssigt, og man får jo ofte, hvad man betaler
for. Så køber man en farvelaserprinter i den prisklasse, skal man jo nok
ikke forvente mirakler.

Jeg er dog ganske godt tilfreds med min.