Computer fryser
Fra : MM

Dato : 15-09-05 20:42

Hej Alle

Jeg har her den sidste uge oplevet at min computer er begyndt at fryse -
altså simpelthen låse sig fast, så jeg bliver nød til at genstarte.

Jeg har kun oplevet det efter, at jeg ikke har brugt maskinen, og når jeg så
har vendt tilbage, så har maskinen bare låst sig fast.

Jeg har lige fjernet lidt spyware med Ad-aware, men det har ikke rigtigt
hjulpet. Maskinen låser sig ikke sådan efter nogle bestemte tidspunkter.

Tempreaturen inde i maskinen ligger på 32 grader, og CPU'en bliver 54 grader
varm - er det for varmt?

Min konfiguration er følgende:

1333 ghz AMD Athlon
512 DDR Ram
120 GB Seagate Hardisk
80 Gb Seagte Hardisk
Geforce MX 400 (tror jeg nok) med 64 mb ram
Windows XP Pro Service Pack 2

Hvad kan der ellers være af mulige løsninger?

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 15-09-05 21:12

MM wrote:

> Jeg har her den sidste uge oplevet at min computer er begyndt at fryse -
> altså simpelthen låse sig fast, så jeg bliver nød til at genstarte.
> Min konfiguration er følgende:
>
> 1333 ghz AMD Athlon

Hvilket bundkort?
Det er sandsynligvis pga. defekte kondensatorer - det var der på mange
fra årgangene 1999-2001.
Kig på de tøndeformede komponenter - buler de opad i toppen, eller er
de helt flade?

Hvis de buler opad, er bundkortet defekt og bør udskiftes.

Det kan ikke betale sig at udskifte kondensatorerne, med mindre man
har mulighed for at købe dem billigt gennem arbejdspladsen eller egen
virksomhed.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-09-05 23:51

"MM" <hejmeddigjjeopkdfd@ask.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjulpet. Maskinen låser sig ikke sådan efter nogle bestemte tidspunkter.
>
> Tempreaturen inde i maskinen ligger på 32 grader, og CPU'en bliver 54

Temperaturen er meget normal.
Det kan jo være, at du ikke har fået fjernet al spywaren. En hel del af
dette l... har det med at efterlade diverse ting, som kan få pc.en til at
blive ustabil.
Prøv evt. trykke på ctrl+alt+del og se hvilke kørende processer du har. Er
der nogen du ikke lige kan gennemskue, så prøv at søge på filnavnet i
google. Det giver normalt resultat, uanset om det er skidt eller godt.

Kurt

Fra : Peter

Dato : 16-09-05 11:46

> [...]
> Geforce MX 400 (tror jeg nok) med 64 mb ram
> Windows XP Pro Service Pack 2
>
> Hvad kan der ellers være af mulige løsninger?

Der kører en lignende tråd "alvorlige problemer med forfrysninger" pr. 12/9.
måske kan du finde guldkort ved at læse de forskellige indlæg der.

PeterB