Re: Hvad kan en hest bære?
Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 07-06-01 15:44

In article <qSoT6.5987$R84.865138@news010.worldonline.dk>, "Charlotte_J"
<Charlotte_J.news@kandu.dk> wrote:

      Hej Charlotte

> ride. Problemet er bare at jeg er overvægtig, og da jeg ingen anelse har
> om, hvilken vægtbyrde en hest uden problemer kan bære, kunne jeg på
> nuværende tidspunkt ikke drømme om at sætte mig op på een!

   Jeg har en veninde der vejer lige omkring 120 kg. Hun rider på en
forholdsvis spinkel Dansk Varmblod på mellem 155 og 160 i højden -
faktisk springer hun også på den og den eneste grund til at hesten ikke
springer mere end omkring 1 meter med hende på er at den simpelthen ikke
_kan_ springe mere - hverken med eller uden rytter (Hun er 8 år gammel
hesten - og bruger ikke ryggen ret godt når hun hopper .
   Derfor mener jeg at du sagtens kan lære at ride. Og hvis brystpartiet
også er stort kan jeg varmt anbefale at tage badedragt på inden under
tøjet - sådan en holder bedre på "sagerne!

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Tina Andersen

Dato : 07-06-01 15:28

Trine Stubbe Teglbjærg <snoe@nospam.dk> skrev i en
> [...]

> også er stort kan jeg varmt anbefale at tage badedragt på inden under
> tøjet - sådan en holder bedre på "sagerne!

Kanon tip, 1000 tak for det

Jeg er selv en stor pige, der elsker heste & ridning, men rider desværre
ikke så meget mere, dels synes jeg ikke jeg sidder ret godt på en stor hest,
dels er især brystpartiet et stort problem.
Låner af og til en bundsolid islænder, han bærer mig, som var jeg en pose
fjer. Jeg sidder godt på ham, men det gør pokkers ondt i barmen bagefter. Så
det med badedragten skal helt klart afprøves

Tina

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 07-06-01 17:05

In article <9fo35i$cft$1@news.inet.tele.dk>, "Tina Andersen"
<pwr2me@email.dk> wrote:

      Hej Tina :)

> [...]
> bundsolid islænder, han bærer mig, som var jeg en pose fjer. Jeg sidder
> godt på ham, men det gør pokkers ondt i barmen bagefter. Så det med

   Yderligere kan det anbefales at ride meget letridning eller let sæde
hvis det er et stort problem med ømhed i barmen. Og så skal du
naturligvis bare ride en hel masse

Fra : Tina Andersen

Dato : 07-06-01 22:29

> Yderligere kan det anbefales at ride meget letridning eller let sæde
> hvis det er et stort problem med ømhed i barmen.

Letridning på den islænder, jeg af og til låner???? Hmmm..... Giver
ihvertfald kanon god motion
Hans ben går som trommestikker i trav, selv åleslanke menensker har svært
ved at følge md i letridning, når de rider på ham. Han elsker at trave, og
ifølge ham, så skal det gå STÆRKT, SÅ har han det sjovt

Desuden synes jeg personligt, letridning giver mig endnu mere ondt i barmen.
(Det skal nok lige tilføjes, at min barm er stor og hængende. Umuligt at få
en sports-bh i min størrelse, desværre. Så jeg er glad for tippet med
badedragt).

>Og så skal du
> naturligvis bare ride en hel masse

Ville gerne ride meget mere, end jeg gør nu...... Men økonomien sætter
desværre nogle grænser for det.

Tina

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 08-06-01 00:08

In article <9forq4$ns1$1@news.inet.tele.dk>, "Tina Andersen"
<pwr2me@email.dk> wrote:

      Hej Tina :)

> [...]
> svært ved at følge md i letridning, når de rider på ham. Han elsker at
> trave, og ifølge ham, så skal det gå STÆRKT, SÅ har han det sjovt

   Mjaeh - jeg synes faktisk oftere det er nemmere at trave på en pony end
på en hest Men jeg er osse lidt underlig vist ...

> [...]
> barmen. (Det skal nok lige tilføjes, at min barm er stor og hængende.
> Umuligt at få en sports-bh i min størrelse, desværre. Så jeg er glad for

   Grunden til at jeg nævnte letridning er fordi min veninde som jeg har
tricket med badedragten fra osse har en stor og hængende barm (Jeg er
heldigvis ikke større end at en sportsBH er nok og hun har det så
bedst med letridning eller let sæde. Fordi den hest hun rider på går som
en kat II pony ....

> Ville gerne ride meget mere, end jeg gør nu...... Men økonomien sætter
> desværre nogle grænser for det.

   Det kender jeg godt! Alt alt for godt - og lige pt ser det slet ikke
godt ud med økonomien....

Fra : Cowgirl Chris

Dato : 08-06-01 10:23

> [...]
>heldigvis ikke større end at en sportsBH er nok og hun har det så
>bedst med letridning eller let sæde. Fordi den hest hun rider på går som

Heisann! Jeg er en DD/E cup, og finner sports-bh fra bl. a. Triumph.
Forøvrig brukte jeg stramme vester med knapper som gav god hold.
Lykke til!

Line.

Fra : Tina Andersen

Dato : 08-06-01 22:33

>klip<

> Heisann! Jeg er en DD/E cup, og finner sports-bh fra bl. a. Triumph.
> Forøvrig brukte jeg stramme vester med knapper som gav god hold.
> Lykke til!

Jeg er desværre ret omfangsrig, så selvom de findes i en stor cup, så kan
jeg ikke få vejret, hvis den endelig bliver lukket om mig

Tina

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 08-06-01 12:48

>   Det kender jeg godt! Alt alt for godt - og lige pt ser det slet ikke
>godt ud med økonomien....

Ja, det er dyrt at ride, jeg er godt nok glad for at min søster
også studerer i kbh, så vi kan have den sammen, for alene havde
jeg ikke haft råd til det. Jeg glæder mig dog til jeg bliver
færdig, så jeg kan få flyttet væk fra kbh, og dens horrible
priser, samt at jeg kan få plads til at finde en hoppe og avle
med.

ion++

--

A picture always lies...

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 08-06-01 14:02

In article <slrn9i1erd.eks.bendtsen@brok.diku.dk>, "Jon Bendtsen"
<bendtsen@brok.diku.dk> wrote:

> [...]
> råd til det. Jeg glæder mig dog til jeg bliver færdig, så jeg kan få
> flyttet væk fra kbh, og dens horrible priser, samt at jeg kan få plads

   En der havde hest ude på den rideskole hvor jeg rider har lige flyttet
hesten til Kbh. Efter at hun fik fast job sådan at hun kunne ha råd til
priserne derinde - men ellers så havde hun hesten stående ved Vordingborg
og kørte fra Fredriskberg hver gang hun skull ned til hesten. Det var
billigere! Se _det_ synes jeg er horribelt!

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 08-06-01 13:57

> [...]
>og kørte fra Fredriskberg hver gang hun skull ned til hesten. Det var
>billigere! Se _det_ synes jeg er horribelt!

det tager vel for lang tid ?? Ivertfald i forhold til at have den
i omegnen.

ion++

--

A picture always lies...

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 08-06-01 15:16

In article <slrn9i1isq.ro9.bendtsen@brok.diku.dk>, "Jon Bendtsen"
<bendtsen@brok.diku.dk> wrote:

> det tager vel for lang tid ?? Ivertfald i forhold til at have den i
> omegnen.

   VI kan godt blive enige om at det tager en helvedes tid at komme fra Kbh
og hertil - både med og uden bil. Men det var simpelthen billigere at
have hesten hernede da hun studerede og da hun så fik fast job var der
penge til at have heste stående nærmere hvor hun bor.

Fra : Gitte Wange

Dato : 08-06-01 14:19

"Trine Stubbe Teglbjærg" wrote:

> [...]
> og kørte fra Fredriskberg hver gang hun skull ned til hesten. Det var
> billigere! Se _det_ synes jeg er horribelt!

Jeg har 2 heste da jeg studerede i København - uden problem !
Det er nok lige mere med hvor man vil have dem stående henne. Kunne godt
forestille mig at diverse rideklubber og rideskoler i det nordlige
København er dyre men ...
Jeg havde mine heste stående i en lille stald på Amager hvor der lige var
plads til 5 heste. Vi delte så staldlejen (den var SVJH på 2000 kr. om
måneden) og købte så en masse spåner/hø/halm etc ind. På denne måde kostede
det mig ca. 1500 kr om måneden pr. hest at have den opstaldet og fodre på
den.
Rideklubben lå lige ved siden af.
Fælleden var bare en dejlig ridetur væk.

Jeg kan ikke se det helt store problem i at have hest i København.

Gitte

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 08-06-01 18:27

In article <9fqjpq$83q$1@sunsite.dk>, "Gitte Wange" <gitte@babytux.dk>
wrote:

      Hej Gitte :)

> [...]
> Rideklubben lå lige ved siden af.
> Fælleden var bare en dejlig ridetur væk.
>
> Jeg kan ikke se det helt store problem i at have hest i København.

   Problemet er at være så heldig at opnå samme betingelser som dig - har
du nogensinde spurgt dig for hvad det koster at have heste stående på den
nærliggende rideklub?