lidt speciel forespørgsel... ved ikke om d~
Fra : MooreHojer

Dato : 15-09-05 15:25

Hej NG

Jeg har en lidt speciel forespørgsel

Kan man med noget script tage indholdet af en form og ligge den ind i
formens 'action' når der trykkes på 'submit'?

EKS:

<form action="minside.asp?sub=2" method="post"
enctype="multipart/form-data">
<input type="text" name="felt1">
<input type="text" name="felt2">
<input type="text" name="felt3">
<input type="submit" name="submit">
</form>

så vil jeg når der bliver trykket på 'submit' have den til at indsætte
værdierne af 'felt1', 'felt2' og 'felt3' ind i formens 'action' sådan at
den side man bliver sendt videre til får følgende adresse:
'minside.asp?sub=2&1=værdi_af_felt1&2=værdi_af_felt2&3=værdi_af_felt3'

Er det på nogen måde muligt eller er det ren ønsketænkning?

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-09-05 15:22

MooreHojer skrev:

> Kan man med noget script tage indholdet af en form og ligge
> den ind i formens 'action' når der trykkes på 'submit'?

Hvorfor bruger du ikke bare GET i stedet for POST - med GET ryger
formdata op i URL'en - det er vel det du er ude efter.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : MooreHojer

Dato : 15-09-05 15:32

>Hvorfor bruger du ikke bare GET i stedet for POST - med GET ryger
>formdata op i URL'en - det er vel det du er ude efter.

Hvirker det også hvis en af inputfelterne er af typen 'file'?

--
MooreHojer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-09-05 17:56

MooreHojer skrev:

> Hvirker det også hvis en af inputfelterne er af typen 'file'?

Fil-input kræver method=POST og en særlig enc-type.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : MooreHojer

Dato : 15-09-05 15:31

> [...]
> at den side man bliver sendt videre til får følgende adresse:
> 'minside.asp?sub=2&1=værdi_af_felt1&2=værdi_af_felt2&3=værdi_af_felt3'

Lige en lille tilføjelse og et forslag:

1) Nogle af inputfelterne vil være checkboxe
2) Ville det evt. være lettere at lave hvis man tilføjede værdierne når
indholdet af felterne blev ændret, i stedet for når der trykkes på
submit?

--
MooreHojer

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 22-09-05 18:49

Hej!

> Kan man med noget script tage indholdet af en form og ligge den ind i
> formens 'action' når der trykkes på 'submit'?
[klip]
> [...]
> den side man bliver sendt videre til får følgende adresse:
> 'minside.asp?sub=2&1=værdi_af_felt1&2=værdi_af_felt2&3=værdi_af_felt3'

Brug onSubmit-eventen:

<form onSubmit="return AendrAdresse(this)" action="minside.asp"
method="post">
</form>

<script type="text/javascript">
function AendrAdresse(form) {
form.action += "?";
for (i=0; i<form.elements.length; i++) {
form.action += form.elements[i].name + "=" + form.elements[i].value
+ "&";
}
return true;
}