MS Windows
briani 27239
MS2000 oprettet selv "ny" bruger?
Fra : Ivan

Dato : 15-09-05 15:13

Hej system-eksperter.

Jeg har en bekendt der har nogle ms2000 maskiner kørende med flere brugere.

Pludselig en dag, da en bruger logger ind med vanligt brugernavn og
password, fortæller maskinen at der er en ny mus installeret. Desuden er
alle hans skrivebordsikoner og dokumenter væk. Han skrivebord er som
nyinstalleret.

Ved nærmere eftersyn er brugermappen, lad os kalde den "bruger", ikke
slettet, men der er blot blevet oprettet en ny mappe med computerens navn
koblet på. Altså "bruger.computernavn", som så bliver brugt som
standardmappe.

Ifølge min bekendte har de blot lukket maskinen aftenen før "hændelsen" og
ikke rodet med andet.

Hvad går der lige galt der?

Desuden kan han ikke slette en anden brugerkonto, selvom han har
admin-rettigheder?

Ivan

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 21:02

> Jeg har en bekendt der har nogle ms2000 maskiner kørende med flere
brugere.

Windows 2000 selvfølgelig....sorry

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 16-09-05 00:41

"Ivan" <Ivan@derhjemme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> standardmappe.
>
> Ifølge min bekendte har de blot lukket maskinen aftenen før "hændelsen" og

Et bud: Brugerne logger normalt på et domæne, men i dette tilfælde har
brugeren logget på lokalt, og derfor oprettes en ny bruger.

Mvh. FlemmingNielsen

Fra : Ivan

Dato : 16-09-05 10:14

> Et bud: Brugerne logger normalt på et domæne, men i dette tilfælde har
> brugeren logget på lokalt, og derfor oprettes en ny bruger.
>
> Mvh. FlemmingNielsen

Men vil dokumentmappen så ikke ligge på domæneserveren? På denne maskine
ligger begge dokument-mapper lokalt på klientmaskinen.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 16-09-05 22:04

> Men vil dokumentmappen så ikke ligge på domæneserveren? På denne maskine
> ligger begge dokument-mapper lokalt på klientmaskinen.

Nej, den vil altid lave en lokal mappe, medmindre du laver rooming.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-05 10:08

> Nej, den vil altid lave en lokal mappe, medmindre du laver rooming.
>
> Mvh. Flemming Nielsen

ok...men hvis man opretter brugere på domæneserveren, vil man så kunne se
dem alle i listen over brugere på klienten?

Jeg kan nemlig ikke slette en bruger på en klient. Så måske han faktisk er
oprettet på domæneserveren og skal slettes der?

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 18-09-05 00:40

"Ivan [7100]" <ig (elefantnæseA) tunet i dk> skrev i en meddelelse

> ok...men hvis man opretter brugere på domæneserveren, vil man så kunne se
> dem alle i listen over brugere på klienten?

Ja, hvis du er logget på domænet.

> Jeg kan nemlig ikke slette en bruger på en klient. Så måske han faktisk er
> oprettet på domæneserveren og skal slettes der?

Hvis det er en domænebruger, skal han slettet på en DC'er. Hvis det er en
lokal bruger, skal han slettes lokalt. Du kan sagtent slette en
domænebruger's lokale mapper lokalt, men de vil bare blive oprettet igen,
næste gang brugeren logger på lokalt.

Håber jeg har forstået dine spørgsmål rigtigt.

Mvh. Flemming Nielsen