En masterside - flere indholdssider
Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 09:44

Er det muligt at lave følgende:

Jeg har lavet et skelet med alt hvad der skal være på siden. (herefter
kaldet master) Eneste ting jeg mangler er et egentligt indhold.

Derudover har jeg en masse sider med indhold, (herefter kaldt indholdssider)
men uden selve opbygningen af siden, som jeg lavede ovenfor.

Kan man på en smart måde lave det sådan, at jeg kun har en master, som
herefter henter forskelligt indhold fra indholdssiderne afhængigt af hvilket
link man klikker på?

Fra : René Løweneck

Dato : 15-09-05 10:01

Hej Michael !

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse

> Kan man på en smart måde lave det sådan, at jeg kun har en master, som
> herefter henter forskelligt indhold fra indholdssiderne afhængigt af
> hvilket link man klikker på?

Ja, det er sådan de fleste CMS'er arbejder. Så det kan du sagtens.

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 11:05

Hej Rene.

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Michael !

> Ja, det er sådan de fleste CMS'er arbejder. Så det kan du sagtens.

Det lyder super.

Men har du et sted, hvor jeg kan lede efter hjælp i asp eller asp.net (på
dansk) så jeg kan komme videre?

Fra : René Løweneck

Dato : 15-09-05 14:22

Hej Michael !

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse

> Men har du et sted, hvor jeg kan lede efter hjælp i asp eller asp.net (på
> dansk) så jeg kan komme videre?

Det du skal bruge er CSS og har som sådan ikke noget med ASP at gøre. Prøv
evt. at se html.dk eller htmlskolen.dk.

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Skindbeni

Dato : 15-09-05 15:25

Hej igen.

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Michael !

> Det du skal bruge er CSS og har som sådan ikke noget med ASP at gøre. Prøv
> evt. at se html.dk eller htmlskolen.dk.

Jeg kender en del til CSS, men er det ikke udelukkende visning af design?

Det jeg søger er jo, at man kan skrive indholdet i en fil og så automatisk
få dette indsat i en masterside.

Eks. side1.asp, side2.asp, side3.asp og side4.asp er forskellige, men består
egentlig kun af en masterside med designet og 4 indholdssider, hvor
indholdet står.

Dette er lavet ved en masterside og 4 sider med rent indhold. Kan det laves
med CSS?

Forresten kunne jeg ikke finde htmlskolen.dk

Fra : René Løweneck

Dato : 15-09-05 15:37

Hej !

"Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kender en del til CSS, men er det ikke udelukkende visning af design?

Jo.

> Det jeg søger er jo, at man kan skrive indholdet i en fil og så automatisk
> få dette indsat i en masterside.

Og mastersiden er designet med CSS. Så bruger du ASP til at hive data fra
databasen ind på din masterside.

> [...]
> indholdet står.
> Dette er lavet ved en masterside og 4 sider med rent indhold. Kan det

Jeps. se ovenfor.

> Forresten kunne jeg ikke finde htmlskolen.dk

Så har jeg husket adressen forkert. Brug Google.

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-09-05 15:21

Skindbeni skrev:

> Jeg kender en del til CSS, men er det ikke udelukkende visning
> af design?

Jo.

Det kan klares med SSI - se evt. <http://html.dk/tutorials/ssi/>.

Jeg tror at René mente <http://hjemmesideskolen.dk/>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : René Løweneck

Dato : 15-09-05 16:35

Hej Jens !

> Jeg tror at René mente <http://hjemmesideskolen.dk/>.

Jeps, tak skal du have, Jens

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Thrane

Dato : 17-09-05 17:13

"Michael Sørensen" <.> wrote in message
> [...]
>
> Kan man på en smart måde lave det sådan, at jeg kun har en master, som
> herefter henter forskelligt indhold fra indholdssiderne afhængigt af

Hvis jeg forstår dig korrekt, kunne det på simpel vis laves som følger:

På din masterside, lad os kalde den default.asp laver du skabelonen som du
vil have den.
Der hvor indholdet skal komme, indsætter du:

<% If Request.Querystring("Section") = "01" Then %>
<!--#include virtual="inc_01.asp" -->
<% ElseIf Request.Querystring("Section") = "02" Then %>
<!--#include virtual="inc_02.asp" -->
<% Else %>
Indhold der skal vises hvis der ikke er valgt et link
<% End If %>

Herefter laves der de 2 indholdssider (inc_01.asp og inc_02.asp) med det
indhold de skal have.

Der linkes til mastersiden med indholdet fra inc_01.asp på denne måde:
http://www.dinside.dk/default.asp?Section=01
og til 02 på samme måde:
http://www.dinside.dk/default.asp?Section=02

Du kan udvidde med flere
<% ElseIf Request.Querystring("Section") = "02" Then %>
<!--#include virtual="inc_02.asp" -->
hvis du ønsker det...

--
Thrane
www.tomtom-user.dk - Flere end 12.000 aktive brugere

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-09-05 21:44

Thrane skrev:

> <% If Request.Querystring("Section") = "01"
> Then %> <!--#include virtual="inc_01.asp" -->
> <% ElseIf Request.Querystring("Section") =
> "02" Then %> <!--#include virtual="inc_02.asp"
> -->

Man skal være opmærksom på at include-linjerne køres før asp-
linjerne - det betyder at alle filerne hentes ind i if-elseif-
strukturen før den køres.

Man kan lave en mere effektiv metode med Server.Execute - se
hvordan her: <http://asp-faq.dk/article/?id=50>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen