Hvordan skifter jeg adressen som automatis~
Fra : :-\) Carsten

Dato : 15-09-05 07:18

Hej!

Jeg har router fra cybercity.
Den tildeeler mig aut. en ip!

Jeg kan ikke ændre den til en fast ip på pc'en, for så kan jeg ikke komme på
nettet.

Jeg vil gerne skifte fra en privat ip til en anden privat ip
end 10.0.0.4 - kan jeg gøre det med en kommando?

Altså hvor pc'en spørger efter en anden tilfældig ip adresse - dog IKKE
10.0.0.4.

Jeg kabn desværre ikke komme ind på routeren så det skal næsten være på
pc'en jeg gør det!

--
Mange hilsner fra
Carsten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-09-05 07:52

Carsten wrote :
> Jeg har router fra cybercity.
> Den tildeeler mig aut. en ip!
> Jeg kan ikke ændre den til en fast ip på pc'en, for så kan jeg ikke komme på
> nettet.

Hvorfor ikke ?

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 15-09-05 07:56

> Jeg vil gerne skifte fra en privat ip til en anden privat ip
> end 10.0.0.4 - kan jeg gøre det med en kommando?
>
> Altså hvor pc'en spørger efter en anden tilfældig ip adresse - dog IKKE
> 10.0.0.4.

Normalt vil en DHCP server (som din router nok er) give den første ledige
adresse. Så du vil få svært ved at få en anden (prøv evt med ipconfig
/release og ipconfig /renew, men det giver nok den samme adresse). Hvis du
har flere PCere, så kan du prøve at få en af de andre til at "overtage"
10.0.0.4 adressen når den bliver ledig, så får du en anden når du bruger
/renew.
Hvis du kun har en PC på routeren, så kan du bare indtaste en fast IP i
nærheden af 10.0.0.4, f.ex 10.0.0.5. Så vil du stadig kunne komme på
internettet (men du skal så ssv også indtaste adressen på default gateway og
dns-serverne).

Men hvorfor vil du ændre adressen ?

Niels Dybdahl

Fra : ///M

Dato : 15-09-05 09:27

> Jeg kabn desværre ikke komme ind på routeren så det skal næsten være
> på pc'en jeg gør det!

Hvorfor ikke det? Bruger du den rigtige port?

///M

Fra : Arne Blond

Dato : 15-09-05 19:22

Du kan ændre MAC adressen på dit netkort, så tror DHCP-serveren det er en ny
maskine og giver en ny adresse.

klik på: start->kontrolpanel->netværks og
internetforbindelser->netværksforbindelser-> højreklik på din lanforbindelse
og klik på egenskaber->
konfigurer->avanceret->Netværksadresse-> marker værdi og skriv en 12 cifret
hex-adresse (0-F)-> klik ok.
Du har nu fået en ny hardvareadresse på dit netkort.
Det virker kun på WINXP.
Men hvad skal du dog bruge en ny ip adresse til?

Arne

" Carsten" <cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:43291221$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 17-09-05 19:38

> [...]

> Den tildeeler mig aut. en ip!
>
> Jeg kan ikke ændre den til en fast ip på pc'en, for så kan jeg ikke komme

Det skulle du nu nok kunne.

Men husker du at sætte de andre indstillinger også?
Du skal selv sætte primary og secondary DNS når du laver fast IP-adresse.
Desuden skal du huske at sætte routeren som standard gateway.

> [...]
> 10.0.0.4.
>
> Jeg kan desværre ikke komme ind på routeren så det skal næsten være på

Hvorfor kan du ikke komme ind på routeren? Cybercity plejer da at være
flinke med både password og brugsanvisninger?

Venlig hilsen
Henrik