Hjælp til stress søges
Fra : KE Kofod

Dato : 14-09-05 22:30

Hej her i NG.
Undskyld jeg er ny her i gruppen så jeg ved ikke om jeg er kommet i den
rigtige gruppe, så giv mig en skideballe og fortæl mig så hvilken gruppe
jeg skal bruge.
Vi er 2 der lider meget af stress, jeg fik for mange år siden en copi af
et kasettebånd hvor man lagde sig godt til rette og gennemgik hele
kroppen med hensyn til afslapning, dette bånd er nu væk.
Jeg har nu ved min gamle mor lånt 2 bånd " Louise L. Hay - SELV
HELBREDELSE, disse 2 bånd er også defekte !.
Kan nogen her i NG hjælpe os med noget lignende meget gerne på CD,
hvor kan jeg finde noget vi kan bruge ???.
Evt. link til hvor sådan noget kan købes.
Undskyld hvis det er en forkert gruppe jeg er havnet i.
Med venlig hilsen KE Kofod

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-09-05 06:31

> [...]
> hvor kan jeg finde noget vi kan bruge ???.
> Evt. link til hvor sådan noget kan købes.
> Undskyld hvis det er en forkert gruppe jeg er havnet i.

Apoteket har nogle CD'ere til afspænding. De er rigtig gode, og der følger
vejledning med.

Mvh Maria

Fra : Dan

Dato : 15-09-05 08:29

Det er meget nemt at sige....men hvad med at finde og prøve at eliminere /
påvirke årsagerne til stress?

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-09-05 14:10

Dan skrev den 15-09-2005 09:29:
> Det er meget nemt at sige....men hvad med at finde og prøve at eliminere /
> påvirke årsagerne til stress?

Kortere kan det vist ikke siges!

På jævnt dansk: enig

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-09-05 14:44

> Det er meget nemt at sige....men hvad med at finde og prøve at eliminere /
> påvirke årsagerne til stress?

Årsagen er jo ofte at man ikke lige kan gennemskue hvordan man når 4 timers
arbejde på de to timer, der er til rådighed. Der kan 15 minutter på langs
give ro i sjælen, og dermed overskud til en løsning, så man ikke er stresset
mere.

Stress er jo - forhåbentlig - ikke en konstant størrelse, men noget, der kan
dukke op ind i mellem af en masse forskellige årsager. Hvis 15 minutter med
lidt musik kan fjerne det, så er det vel en løsning på et problem og ikke
bare symptombehandling?

Husk forresten næste gang du råber af din it-mand om han snart er færdig så
du kan komme videre, at det faktisk er noget af det mest stressende, der
findes. Eller når du står i en butik og trommer fingre fordi den stakkels
ekspedient er i gang med noget andet. I de tilfælde er årsagen ret
indlysende, men ikke til at fjerne.

Mvh Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-09-05 15:10

Maria Frederiksen skrev den 15-09-2005 15:43:

> [...]
> give ro i sjælen, og dermed overskud til en løsning, så man ikke er stresset

Dvs. så har man kun 1t45min til 240 minutters arbejde? Ville det ikke
være årsagsbehandling, at sige til chefen, at det ikke kan lade sig gøre
med de ressourcer som er til rådighed, naturligvis efter man har brugt 5
minutter på at få overblik over situationen?

> [...]
> lidt musik kan fjerne det, så er det vel en løsning på et problem og ikke

Jo det er. Du kan stadig finde på at råbe af ITmanden eller skælde
kasseassitenten ud eller bande over cyklisten som ikke flytter sig så
hurtig som du vil.

Det er jo ikke musikken der gør det, men at du "river stikket ud".
Musikken er jo bare midlet til det.

> Husk forresten næste gang du råber af din it-mand om han snart er færdig så
> du kan komme videre, at det faktisk er noget af det mest stressende, der
> findes.

Er det?

Jeg kan snildt finde på langt mere stressende situationer

Dødsfald i nær familie; Ulykker; Sygdom; Skilsmisse; barns sygdom;
uretsmæssig fyring;

bare for at nævne nogen.

> Eller når du står i en butik og trommer fingre fordi den stakkels
> ekspedient er i gang med noget andet. I de tilfælde er årsagen ret
> indlysende, men ikke til at fjerne.

Er den?

Hvorfor trommer du med fingrene? Er det reelt ekspedienten som du er
utålmodig med eller din - selvopsatte - tidsplan som du godt ved aldrig
holder i længden.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-09-05 18:27

> Jeg kan snildt finde på langt mere stressende situationer
>
> Dødsfald i nær familie; Ulykker; Sygdom; Skilsmisse; barns sygdom;
> uretsmæssig fyring;
>
> bare for at nævne nogen.

Ok, det er for mig ikke stress, men kriser - nogle større end andre, men
bestemt ikke stress. Jeg har været dem alle igennem og nogle af dem endda i
den grove version, men stress? Nej.
Stress er for mig når jeg har mere at lave end jeg kan nå, eller nogen står
og råber "hurtigere, hurtigere" på et tidspunkt, hvor ro ville øge
hastigheden.
Det stresser mig voldsomt, når en medarbejder kommer med 3 minutters
mellemrum for at få at vide hvornår hans pc kører igen - det forstyrrer og
forsinker mit arbejde. Efter sådan en dag er 15 minutter med en CD guld
værd.

Mvh Maria

Fra : GB

Dato : 17-09-05 00:19

KE Kofod <skovl@spade.dk> skrev i meddelelsen news:e9961$4328944d$3e3d93aa
$30738@news.arrownet.dk:

> Jeg har nu ved min gamle mor lånt 2 bånd " Louise L. Hay - SELV
> HELBREDELSE, disse 2 bånd er også defekte !.

Glem kassettebåndene - det bedste middel mod stress er at løbe fire-fem km
om dagen i frisk luft. Eller hugge en rummeter brænde, eller noget andet
fysisk udfoldelse - hvis man da er i stand til det.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Cocoamum

Dato : 17-09-05 10:03

GB skrev:
> [...]
> om dagen i frisk luft. Eller hugge en rummeter brænde, eller noget andet
> fysisk udfoldelse - hvis man da er i stand til det.

Jeg vævede i gamle dage, men måtte pakke væven sammen, da jeg fik børn.
Den var meget stor og fyldte for meget.

Nu - efter 11 år - har jeg købt en ny mindre væv. For mig er det den
rene vej til afstressning. 15 minutter ved væven og jeg holder helt op
med at snerre af mand og børn.

Det gælder om at finde ud af, hvad der gør én rigtig glad helt ned i
maven, og så skaffe sig lidt tid næsten hver dag med det. Også selv om
det er på bekostning af vasketøjet eller opvasken. Det giver meget mere
energi resten af dagen.

For mig er det en væv (eller rokken, eller strikkepindene) - for andre
kan det være modelbygning, en god bog, lukkede øjne og yndlingsmusik, en
gåtur, en kabale, men det skal være noget, der gør én glad - ikke bare
noget, der får tiden til at gå på en hyggelig måde. Man skal synes, at
det gør en forskel - også bagefter, når man ikke gør det mere.

Tine

Fra : GB

Dato : 17-09-05 16:14

Cocoamum <ta@uu.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg vævede i gamle dage, men måtte pakke væven sammen, da jeg fik
> børn. Den var meget stor og fyldte for meget.
....(snip)...
> bare noget, der får tiden til at gå på en hyggelig måde. Man skal
> synes, at det gør en forskel - også bagefter, når man ikke gør det
> mere.

Kloge ord!

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : \"Old Code Dude\"

Dato : 18-09-05 00:24

Hej.
Personligt har jeg brugt online hypnose.
http://www.nethypnose.dk/

Det virker fint for mig.
/Rene