MS Windows
briani 27239
Boot cd NTFS til Win XP Pro?
Fra : Bettina&Fillip \(230~

Dato : 14-09-05 21:48

Hej NG

Nu har jeg efterhånden prøvet at lave 4 forskellige boot-cd vha. Nero
Express og dette http://www.ntfs.com/boot-disk.htm
Desværre booter den (IBM X31) ikke op. Den melder noget med fejl i upper 64
memory(?) og så prøver den ellers igen og igen og igen...Maskinen fungerer
ellers perfekt.
Det er nodvendigt for mig at komme ind i den "rene" dos, da jeg skal prøve
at hacke CMOS http://www.srcf.ucam.org/~mjg59/thinkpad/hacks.html

Kan en venlig sjæl fortælle mig hvordan jeg kan komme ind i den sk.. dos?

Mvh

Fillip

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-09-05 22:27

"Bettina&Fillip \(2300\)" <bettina.fillipnospam@kkgaard.telelet.dk>
wrote:

>Kan en venlig sjæl fortælle mig hvordan jeg kan komme ind i den sk.. dos?

Prøv evt at opdatere Nero - Den seneste version af Nero's DosBootImage
fungerer bedre end tidligere versioner...

Ellers er fidusen at trykke F8 i samme øjeblik cd'en booter - og
derefter fravælge alle drivere og autoexec.bat. Dermed boot'er du en
helt ren dos uden memory-manager og USB/Firewire drivere....

<mlr>

Fra : Hansen

Dato : 14-09-05 22:36

> [...]
> derefter fravælge alle drivere og autoexec.bat. Dermed boot'er du en
> helt ren dos uden memory-manager og USB/Firewire drivere....

Dos er vel en sandhed med modifikationer...

Fra : Asle Bjerva

Dato : 15-09-05 08:06

"Hansen" <Hansen@æøå.dk> skrev i melding

> "Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse

Den enkleste vei for å kunne få kjørt programmet er å lage en CD med de
"gamle" MS-DOS eller IBM PC-DOS filene på.
Filene du trenger for dette finner du her:
http://www.bootdisk.com/

Legg til programmet som modifiserer IBM TP BIOS, start opp fra CD, du må
sansynligvis sette oppstarten i maskinen til å starte fra CD, og så kjører
du programmet. Vær oppmerksom på at om du ikke lager et dansk landoppsett i
oppstartsfilene vil du automatisk ha US tastatur og landoppsett, men det
skulle ikke by på noe problem for å få kjørt programmet.
--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no

Fra : Bettina&Fillip \(230~

Dato : 15-09-05 06:03

"Michael Rasmussen" wrote:

> Prøv evt at opdatere Nero - Den seneste version af Nero's DosBootImage
> fungerer bedre end tidligere versioner...

Når jeg laver et DosBootImage i Nero spørger programmet om hvilket sprog jeg
ønsker. Jeg har Win XP Pro DK men er da vant til at dos altid er på engelsk.
Skal jeg så vælge engelsk eller dansk når jeg brænder en boot cd vha Nero?

Mvh

Fillip

Fra : Anders Lund

Dato : 15-09-05 06:10

Bettina&Fillip (2300) wrote:
> [...]
> Skal jeg så vælge engelsk eller dansk når jeg brænder en boot cd vha Nero?

Uden at kende Neros DOS-boot-cd-egenskaber, så vil jeg tro at det er
keyboardet den henviser til. Bare et vildt gæt.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk