LG4120B
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-09-05 18:51

Jeg har ovenstående brænder og sidste nye driver..

Mit problem er nu at den kan finde på at forsvinde - så der ikke er nogen
kontakt med den, men mindre jeg genstarter..

Hvad kan det være?

Fra : Hansen

Dato : 14-09-05 21:14

"Jesper Nielsen" <ultra_dk@msn.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har ovenstående brænder og sidste nye driver..
>
> Mit problem er nu at den kan finde på at forsvinde - så der ikke er nogen
> kontakt med den, men mindre jeg genstarter..
>
> Hvad kan det være?

For det første: Brændere bruger vist ikke driver...

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-09-05 05:31

"Hansen" <Hansen@æøå.dk> skrev i en meddelelse

> For det første: Brændere bruger vist ikke driver...

Ok, hvad er så det man kan installere for at opdatere sin brænder?

Hvad er det andet? :)

Jesper

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-09-05 10:43

Jesper Nielsen wrote:
> Ok, hvad er så det man kan installere for at opdatere sin brænder?

Du kan opdatere firmwaren. Svarer lidt til at opdatere BIOS'en på
bundkortet.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-09-05 08:04

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan opdatere firmwaren. Svarer lidt til at opdatere BIOS'en på
> bundkortet.

Jeg har den sidste nye firmware.

Jeg har byttet rundt på drevene så min brænder er master (også på kablet),
den vil ikke læse mine RAM plader..

Skal jeg til at geninstallere hele computeren nu?

Jesper

Fra : Per Nielsen

Dato : 18-09-05 09:21

Jesper Nielsen wrote:
> Jeg har den sidste nye firmware.

Ok.

> Jeg har byttet rundt på drevene så min brænder er master (også på
> kablet), den vil ikke læse mine RAM plader..

Alt andet virker?

> Skal jeg til at geninstallere hele computeren nu?

Ikke pga. at du har sat den til master, så skal det være pga. at der er
noget andet i vejen. Har du mulighed for at prøve drevet i en anden maskine,
og se om den vil læse RAM-skiverne der? Og du ved at RAM-skiverne er i
orden?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-09-05 05:53

> Ok.

> Alt andet virker?

Ja

> [...]
> noget andet i vejen. Har du mulighed for at prøve drevet i en anden
> maskine, og se om den vil læse RAM-skiverne der? Og du ved at RAM-skiverne

Jeg vil gøre det når jeg får tid, den tanke har strejfet mig. Hvis det
virker kan jeg konkludere det er windows der driller?
Ja RAM skiverne virker fint. Har et alm. dvd drev som kan læse dem..