Flying fox mod trådalger??
Fra : Pizzabager

Dato : 14-09-05 16:27

Nu har jeg set et par tråde om trådalger med tiden.. jeg er blevet træt af
at gå og fjerne alger ca hver 2-3 md, så jeg tog en tur i Zoozity og
forklare ham problemet, og han sagde så.. så skal du have fat i nogen flying
fox, også kaldt siamesisk algespiser, for det var den eneste fisk som spiste
trådalger.. Passer det.. nu er de ikke ret store de 5 jeg har købt (ca 3 cm)
men kan ikke se de overhoved har været nede og nappe i trådalgerne..

tog han fejl ham der ude i zoo zity?? fordi så får han sine fisk igen.. og
så har han bare at skaffe de rigtige, han skal da ikke stå og fylde mig med
løgn :)

der var en som satte et link herinde til en side hvor der også står noget om
flying fox og trådalger, men kan ikke huske hvad der stod.. kun noget om at
den sorte streg skal være hele vejen igennem fisken også halen, på de små
kan jeg ikke se den sorte streg gennem halen, men de er jo små så det kommer
måske??

Kasper :)

Fra : Pizzabager

Dato : 14-09-05 16:42

Efter at have kigget i en tråd herinde jeg søgte efter, fandt jeg ud af at
de fisk jeg har er flying fox.. og ikke Crossocheilus siamensis.

som det gerne skulle være..

Kan zoo zity virkelig være så dumme.. de burde da om nogen have en smule
styr på det..

kasper

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 22:11

"Pizzabager" <Ingenmail@adresse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> som det gerne skulle være..
>
> Kan zoo zity virkelig være så dumme.. de burde da om nogen have en smule

Mmmmmmmm.....

Det er ikke ualmindeligt at der bliver solgt forkerte SAE (Siamesis Algea
Eater) - Du bliver nød til at smide "skidt-fisken" i bæret på sælgeren. Tag
eventuelt dokumentationen med.
Jeg ved ikke om det er dette link du har fundet (jeg har postet det mange
gange før): http://www.thekrib.com/Fish/Algae-Eaters/
Her er der god beskrivelse af forskellene. Dog skal det siges at hvis du
fodrer rigeligt gider SAE ikke spise alger - de skal lige sultes en smule -
det er en sjov fisk.
PS: Jeg var i Planteimporten forleden - de havde rigelige mængder af samme
størrelse (de så ihvertfald meget ægte ud og havde også den sorte stribe
gennem halen).

MvHans

Fra : Pizzabager

Dato : 16-09-05 19:21

> [...]
> størrelse (de så ihvertfald meget ægte ud og havde også den sorte stribe

så fandt jeg endelig de rigtige.. i min lokale dyrehandel endda.. det ser
helt rigtige ud.. meget tæt på flying fox, men alligevel anderledes og med
det sorte hele vejen igennem :), selvom det er lidt mere utydligt på halen
end på kroppen :)

kasper

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-09-05 22:04

Pizzabager wrote:
> [...]
> anderledes og med det sorte hele vejen igennem :), selvom det er lidt
> mere utydligt på halen end på kroppen :)

Husk så at spare lidt på foderet - hvis de får for meget foder, så æder de
sig mætte i det og spiser stadig ikke algerne.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Pizzabager

Dato : 17-09-05 14:51

> Husk så at spare lidt på foderet - hvis de får for meget foder, så æder de
> sig mætte i det og spiser stadig ikke algerne.

jeps de er kommet på slankekur nu :) ikke flere bundpiller, kun flagefoder..
:)