Erfaring med Redap
Fra : Jimmy

Dato : 14-09-05 16:00

Nogen som har erfaring med dette middel mod Acne? Min læge sagde jeg
skulle påføre det de steder jeg havde problemer med bumser 1 gange
dagligt inden sengetid. Han sagde også at i nogle tilfælde kunne
bivirkningerne være en stram og varm følelse i huden. Det mærkede jeg
intet til de første 3 dage, men på 4 dagen blev min hud meget sprækket,
rød og smertefuld.
Han sagde så at jeg skulle trappe ned til at bruge der hver 2 dag
istedet, men holde mig fra det til bivirkningerne var forsvundet, og det
er så ved at være tid efter 5 dage med umulig hud. Men nu er jeg rimelig
bekymret for om det er pga. huden ikke har kunne vende sig hurtigt nok
til det i første omgang, eller min hud slet ikke er vild med det, for
det var virkelig en hård omgang bivirkninger.
Nogen som har prøvet det, og haft success med nedtrapning i
behandlingen, og så huden vender sig til man kan bruge det hver dag?

MvH
Jimmy

Fra : Sabina H.

Dato : 14-09-05 22:38

Jimmy wrote:

> Nogen som har prøvet det, og haft success med nedtrapning i
> behandlingen, og så huden vender sig til man kan bruge det hver dag?

jeg har brugt det uden problemer med bivirkninger eller nogen reel virkning
dog :(
brugte det oven i købet en periode kombineret med skinoren, også uden
effekt....
nu er jeg så på 3. dagen i en roaccutan kur.... det håber jeg så gør
tricket...

er ked af at jeg ikke kan hjælpe dig.... har du evt prøvet at snakke med din
læge om at behandle huden på de udsatte steder med en mild hormon creme ala
Locoid?

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Jimmy

Dato : 15-09-05 07:22

> [...]
> læge om at behandle huden på de udsatte steder med en mild hormon creme ala

Jeg har brugt Matas serien mod uren hud. Ansigtsvask, ansigtsvand,
special creme, og fuktihedscreme til normal/kombineret hud. Jeg vil ikke
påstå at det har kureret mig, da jeg stadig har en bums hist og her, men
jeg har oplevet en markant reduktion i udbrud. Nu prøver jeg så at
kombinerer det med Redap for at se om det blir endnu bedre :). Jeg
smurte det på igen igår da bivirkningerne fra de sidste behandlingerne
er forsvundet, så jeg håber på at min hud ikke ter sig hvis jeg bruger
det lidt mere forsigtigt i meget mindre mængder, da jeg nok var
skødesløs i påføringen før, og senere trapper op til at behandle det
hver dag.
Men ved du hvor lang tid jeg skal bruge Redap, før jeg skal bedømme om
det har nogen effekt eller ej, og evt. hører min læge om jeg kan få en
anden behandling?

Fra : Sabina H.

Dato : 15-09-05 07:59

Jimmy wrote:
> [...]
> hvis jeg bruger det lidt mere forsigtigt i meget mindre mængder, da
> jeg nok var skødesløs i påføringen før, og senere trapper op til at

det er rimelig vigtigt ikke at putte for meget på.... jeg brugte somregel en
mængde der svarede til hullet i en femkrone som jeg fordelte på de områder i
ansigtet....

> Men ved du hvor lang tid jeg skal bruge Redap, før jeg skal bedømme om
> det har nogen effekt eller ej, og evt. hører min læge om jeg kan få en
> anden behandling?

jeg tror du skal bruge den en god periode.... jeg brugte redap og skinoren
kombineret i 1½ måned inden jeg fik en ny aftale med lægen omkring
roaccutan.... så du skal da nok give det mindst 4 uger....

jeg ville dog, hvis jeg var dig, smutte på apoteket og købe en af deres
serier mod uren hud.... har ikke sindsygt meget tiltro til matas ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-09-05 02:29

"Jimmy" <jimzzy@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen som har prøvet det, og haft success med nedtrapning i
> behandlingen, og så huden vender sig til man kan bruge det hver dag?

Der findes mig bekendt, ikke noget middel som er brugbart til at kurere
bumser.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jimmy

Dato : 15-09-05 07:10

> Der findes mig bekendt, ikke noget middel som er brugbart til at kurere
> bumser.

Jeg har i hvert fald fået det imod Acne, som er det som giver mig bumser
sagde min læge.

Fra : Sabina H.

Dato : 15-09-05 07:19

Jimmy wrote:

> Jeg har i hvert fald fået det imod Acne, som er det som giver mig
> bumser sagde min læge.

acne er i praktisk forstand bumser.... men en mere "sygdomspræget" variant
..... altså vil acne som bør behandles være mere konstant i sine symptomer,
og ikke være periodebestemt som almindelige bumser feks kan være....
naturligvis kan acne forværres i visse situationer, men hvor bumser blot
blusser let op og så forsvinder igen, vil acne i mange sætte sig som bylder,
ar og holde sig til bestemte områder af huden hvor man "normalt" ikke synes
bumser bør komme...
det kan _feks_ være ryggen, midt på kinderne og brystet.....

faresignalerne...

Hvis håndkøbsmidlerne ikke virker efter seks til otte ugers brug.
Hvis akne er meget generende for udseendet.
Hvis der er store og ømme bumser.
Hvis der er akne-ar.
Hvis man har mørk hud, og der kommer mørke pletter, der hvor bumserne var.
( http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/bumser.htm )

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-09-05 09:41

> Jeg har i hvert fald fået det imod Acne, som er det som giver mig bumser
> sagde min læge.

Ingen tvivl om det. De fleste læger, gør jo som de har lært. Hvis de aldrig
selv har haft lidt for rigeligt med bumser, hvordan skulle de så gøre andet.
Men jeg tror ikke, du kan finde nogen, som har haft lidt for rigeligt med
bumser, som kan pege på et effektivt middel. Det bedste middel er din kost,
for de kommer af urenheder i blodet, så det gælder om at finde frem til,
hvad det er, du ikke skal spise. Faktisk tror jeg, at det vil være rigtigt
godt, for en med mange bumser, ofte at gå i sauna, og rigtigt få renset
porerne ud, men det skal jo gøres rigtigt. Det er min opfattelse, at mange
glemmer det kolde brusebad bagefter, da vi jo herhjemme, ikke kan rulle os i
sneen, eller hoppe i søen.

M.V.H.....Benny..